PDA

Bekijk Volledige Versie : AXIGEN Mailserver



IXSHost
11/02/07, 16:53
Omdat ik nog steeds niet een werkende mailserver heb, en het puur voor test is hier thuis heb ik AXIGEN Mailserver onder Ubuntu 6.06 geinstalleerd.

Versturen wil, maar ontvangen, nog niet, kweet dat @home loopt te kutten met poort 25, maar hoe en wat weet ik ook niet, hoe kan ik dit werkend instellen??

groenleer
13/02/07, 19:28
Wat jij wil is een pop3 box leeg trekken en verspreiden over 1 of meerdere domeinen.
Exact weet ik het ook niet onder linux.
Maar zelf mail ontvangen op poort 25 kan je vergeten.

IXSHost
22/02/07, 09:53
Weet iemand anders ook nog andere mailserver like Kerio of Axigen dus een totaal pakket, want ik kom te de mindere ontedekking dat ze maar 30 dagen te gebruiken zijn, en ik zoek 1 die langer te gebruiken is, maar dan ook met meerdere domeinen... wie o wie kan mij helpen??

JanSmit
22/02/07, 10:25
Probeer eens hmailserver (http://www.hmailserver.com/). Is gratis en is een Imap en pop3 mailserver. Je kan tevens de poorten veranderen in iets anders dan 25.

vergeet niet je mx record van de domeinen via dns in te stellen zodat ie naar je ip van @home gaan. Dit ip wisselt nog wel eens en dus als je hem gewoon vast in je netwerk zet dan is dat een probleem minder.

gr

JAN

IXSHost
22/02/07, 11:25
Dat is wel handig, maar voor windows.....

Ik zoek een Linux mail server, en het liefst een deb formaat, maar in .rpm is ook mogelijk...

Jurian
22/02/07, 16:44
apt-get install postfix
apt-get install courier-pop3 courier-imap (of hoe ze ook precies heten)

IXSHost
23/02/07, 23:15
jah maar ik kirjg nog steeds niet de boel goed draaien, betaat er een duidelijke how-to voor stap tot stap voor het goed instellen van postfix?

Marin
23/02/07, 23:21
tja, wij gebruiken postfix-courier met een sql backend.. voor gentoo is er een duidelijke howto voor, welke wij vroeger ook eens op fedora hebben gebruikt.. Maar je moet wel een beetje gevorderd zijn en heel wat slapeloze nachten willen opopfferen om dit mailsysteem goed werkend te krijgen :D Qua totaalpakket is Kerio erg mooi maar inderdaad ook erg duur...

Er zijn een hoop combi's mogelijk met postfix, op google vind je hier genoeg over..

IXSHost
24/02/07, 15:15
Ik heb ervoor gekozen om toch AXIGEN free office editie te gebruiken zodat ik kan mailen met het domein.

De server staat achter een @home verbinding, maar verzenden wil wel, ontvangen niet dit door poort 25???? hoe moet ik het instellen dat ie de @home server gebruikt voor ontvangen van mail..??:X

Marin
24/02/07, 15:49
pop is poort 110 smtp 25

IXSHost
24/02/07, 17:02
Weet ik maar uitgaand werkt ook, inkomend alleen nog niet, en op 1 of andere manier moet je mail.home.nl kunnen instelen maar waar weet ik niet... :S

hansvb
26/03/09, 16:16
Kun je duidelijk aangeven wat je wilt doen want axigen is niet zo moeilijk in te stellen.

ju5t
26/03/09, 16:54
Je zult een frontend relay server moeten gebruiken - of moeten huren, die e-mail kan afleveren op alternatieve poorten. Als je hier een aanbieding voor wilt zul je een aanvraag moeten plaatsen in het juiste forum onderdeel.

Edit: laat maar - oud topic.

dreamhost_nl
27/03/09, 10:57
@hansvb :
Laatste bericht was uit "24 February 2007, 17:02".
Lijkt me niet dat TS nog op antwoord zit te wachten... ;)
{xx}?