PDA

Bekijk Volledige Versie : Aangifte Belasting dienst



Bullcat
11/02/07, 00:42
Hallo,

Wat hoorde ik vanavond nu weer in een reclame van de belasting dienst, dat de electronische handtekening vervangen word door iets anders een digitale code of zo die je overal kan gebruiken ?

Ik weet de naam even niet van die kastje ? of gebeuren, maar hebben jullie het ook al gehoord !

Hans

Jethro
11/02/07, 00:47
Bedoel je http://www.digid.nl/ ?

Digires
11/02/07, 00:58
Dat lijkt me alleen voor je persoonlijke aangifte.

Je bedrijfs aangifte gaat gewoon met je gebruikersnaam/btwnummer.
Ik neem aan dat dit ongewijzigd zal blijven.

Ik zit er niet mee, mochten ze het gaan veranderen... de boekhouder regelt dit soort dingen.
Hier komen gelukkig ook nooit die blauwe enveloppen in de bus, die gaan rechtstreeks naar onze boekhouder.

Bullcat
11/02/07, 01:17
Bedoel je http://www.digid.nl/ ?

Inderdaad dat bedoelde ik dus,

En als ze dat voor persoonlijke aangiftes gaan doen heb je er zakelijk denk ik ook mee te maken hè, of doe je geen aangifte ?

frvge
11/02/07, 02:23
Even over aangifte:
Als ik in Belgie BTW moet terugvragen, hoe gaat dat dan? De makkers van de BDienst waren een beetje onduidelijk. Als iemand een antwoord heeft, graag. ;)
Wordt eerste keer aangifte doen, mits BTW nummer er dan eindelijk is...

cwf
11/02/07, 02:29
Even over aangifte:
Als ik in Belgie BTW moet terugvragen, hoe gaat dat dan? De makkers van de BDienst waren een beetje onduidelijk. Als iemand een antwoord heeft, graag. ;)
Wordt eerste keer aangifte doen, mits BTW nummer er dan eindelijk is...

Je bent een Nederlandse ondernemer en wilt BTW terugvorderen over een Belgische levering/dienst waar je een factuur van hebt ontvangen?

Indien ja, dan dien je dit middels een aantal formulieren via de Belgische belastingdienst terug te vorderen. Geef in dit geval even een belletje aan de Belgische belastingdienst voor het opvragen van deze formulieren.

Ter info: Wanneer jij een dienst/product besteld vanuit België dien je in principe geen BTW te betalen. Er zijn wel uitzonderingen waarin dit wel het geval is!

En ja, belastingdienst NL lijkt alleen maar 'studentjes' in dienst te hebben. Het enige wat zij lijken te doen is info opzoeken die al op de website staat vermeldt.

Een belastingconsulent is wel zo handig.

Rimshaker
11/02/07, 10:22
En als ze dat voor persoonlijke aangiftes gaan doen heb je er zakelijk denk ik ook mee te maken hè, of doe je geen aangifte ?Voor de inkomstenbelasting met winstaangifte (vof/eenmanszaak) kan gewoon gebruik gemaakt worden van de gebruikersnaam/wachtwoord waarmee je inlogt op het ondernemersgedeelte van de site van de Belastingdienst. Heb je een B.V. en dus gewoon inkomsten uit loondienst dan zul je wel een Digid aan moeten vragen om je aangifte te ondertekenen tenzij je dit uitbesteedt aan een boekhouder welke je op de een of andere manier machtigt om je aangifte namens jou in te dienen.

Kenneth
11/02/07, 12:11
Hallo,

Wat hoorde ik vanavond nu weer in een reclame van de belasting dienst, dat de electronische handtekening vervangen word door iets anders een digitale code of zo die je overal kan gebruiken ?

Ik weet de naam even niet van die kastje ? of gebeuren, maar hebben jullie het ook al gehoord !

Hans

ermmm het is geen kastje?, gewoon een code die je toe krijgt gesms-ed?