PDA

Bekijk Volledige Versie : Server draaien op Win xp (3 vragen)



rockaa
08/02/07, 23:49
(Ik ben bezig om ook zelf te starten.)

Vraag 1.
Inplaats van de dure windows 2003 licen. te gebruiken dacht ik om een Win.Xp server te maken. Win Xp is vele malen lichter en ik kan de beveiliging net zo goed hebben als op een win 2003 ( temminste dit wordt mij verteld)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Vraag 2.

Dataverkeer: hoe zou ik deze moeten uitrekenen hoeveel ik zou verbruiken sommige zeggen 5gb voor 24 public cod2. Andere praten over meer dan 15gb


Vraag 3.

Om uittekiezen welke server ik moet nemen, moet ik weten welke hoeveel slots aankan. is er een manier om de aantal slots te kunnen berekenen, zonder dat die te zwaar belast wordt. wil namelijk wel kwalitive servers leveren.


als jullie me met deze 3 vragen zouden kunnen helpen ben ik al een heel eind.(headbang)

Thijssss
09/02/07, 00:19
Volgens mij mag je XP hier niet voor gebruiken als je het als server doel eind gebruikt met verkoop van de diensten.
De overige vragen zijn al een aantal keer aan bod gekomen, zoek dus eventjes rond op het forum.

gjtje
09/02/07, 10:18
Als iets niet onder SPLA te krijgen is dan mag je gewone licenties gebruiken. Dan moet je alleen de eula er op na slaan in hoeverre de inzet als server is toegestaan, voor welk doel is daarbij niet van belang.

JanSmit
09/02/07, 10:29
Licentie als hoster gaat via SPLA. Zolang je geen klanten hebt betaal je niets. Daarna kosten licentie windows 2003 web edition ongeveer 13 euro pm. Valt toch wel mee kwa prijs en een stuk beter dan xp.

tip:

zoekfunctie WHT en dan SPLA.

Gr

JAn

3j3ct
09/02/07, 10:34
Buiten of het mag of niet kan je je afvragen of je het wilt.
Naar mijn mening is win 2003 veel stabieler en zou dan ook winxp afraden om ermee te hosten!
Over het dataverkeer; die 5gb daarmee bedoel je verbruik per dag denk ik?
Dit kan je simpel weg uitrekenen door te kijken wat je wilt instellen in je config wat een speler max mag gebruiken en hier aan gaan rekenen.
Er valt eigenlijk weinig nuttigs over te zeggen de ene gameserver is de andere gewoon niet.
Ik draai gameservers die bijna 24/7 vol zitten en dus veel meer dataverkeer opstoken dan een server die amper een uurtje per dag vol zit.
Ben je niet goedkoper uit om gewoon een gameserver te huren bij een goede host?

Stewie
09/02/07, 11:09
Voor vraag 2 en vraag 3 wordt hier dagelijks een nutteloos topic geopend. Daar bestaat geen formule voor. Iedereen die 4, 10 , 100, 62.000.000.000 roept, allemaal natte vinger werk.

Vraag 1: je dient SPLA te gebruiken, dus Windows 2003.