PDA

Bekijk Volledige Versie : Dual XEON Dualcore 2.33 Ghz High Voltage



dark1990
04/02/07, 23:25
Beste,

Ik heb een vraag ik wil een :

Cpu : Server 1U Dual XEON Dualcore 2.33 Ghz High Voltage (stroomzuiniger) 2cpu's ( 4 core's )
Ram geheugen : 2GB RAM ECC Registered (sneller dan ‘normaal’ RAM)
Hardeschijf :1x160GB

gaan kopen mijn vraag hoeveel servers kan je op deze server hosten iemand enig ervaring met de xeon?

Wat zou dat zijn ron de 15 a 20 ??? heeft u een antwoord mail alsjeblieft even naar : Apoc edit: dit is niet de bedoeling. Indien je op de hoogte gehouden wilt worden van een thread kun je daarvoor de abonneerfunctie gebruiken

Mvg, Robert

Stewie
04/02/07, 23:45
Je bedoelt de low-voltage Woodcrest? Prima CPU's, aanrader.
Wat je erop kan hosten, wie zal het zeggen. Hangt af wat je host, de grootte, de configuratie, de mods, etc etc.

heeft u een antwoord mail alsjeblieft even naar : <knip>

Dit is een forum :lovewht:

Sphere
04/02/07, 23:46
Servers? wat voor servers?
Met alle respect maar leer eerst eens een goede startpost te maken.



XL-Servers is one of the largest gamehosters in the Benelux.


Als een van de grootste hosters lijkt met me een kleine moeite om zo'n config in elkaar te zetten en te testen hoeveel servers van de game die jij wilt draaien kan draaien op die fysieke server.

Gomer
05/02/07, 01:08
Ram geheugen : 2GB RAM ECC Registered (sneller dan ‘normaal’ RAM)


Sneller nee, Stabieler ja.

Hoeveel gameservers je daarop wilt hebben? Test het maar zelf zou ik zeggen.....................

dark1990
05/02/07, 08:28
Beste,

Ja zet er een config op of test het ik vraag juist als er iemand ervaring heeft hier. Ik kan het niet testen want ik heb de server verder niet gekocht of wat. Maar voornamelijk : moh:aa , moh:sh , cod2 , cod1 , coduo , en paar css servers.

Sorcer
05/02/07, 08:33
Beste,

Ja zet er een config op of test het ik vraag juist als er iemand ervaring heeft hier. Ik kan het niet testen want ik heb de server verder niet gekocht of wat. Maar voornamelijk : moh:aa , moh:sh , cod2 , cod1 , coduo , en paar css servers.

Dan ga je opzoek wat precies welke game nodig heeft en of de game vervolgens zwaar is etc. Ik kan je zo al zeggen dat cod2 wat zwaarder zal zijn qua belasting zijn. De rest heb ik weinig ervaring mee, maar volgens mij zijn de rest van de bovenstaande games normaal qua belasting.

Stewie
05/02/07, 08:39
Als een van de grootste hosters lijkt met me een kleine moeite om zo'n config in elkaar te zetten en te testen hoeveel servers van de game die jij wilt draaien kan draaien op die fysieke server.

Copy/paste website, dan krijg je dat soort gekke uitspraken :rolleyes:
Ook de rest van zijn site bestaat uit letterlijk overgenomen teksten :O


Anyway ontopic: Op dat soort bakjes draaien wij tussen de 4 en 6 gameservers :)

Apoc
05/02/07, 16:14
Test het maar zelf zou ik zeggen.....................

Aan dat soort antwoorden hebben we niets he.

WI-Hosting
05/02/07, 17:16
Aan dat soort antwoorden hebben we niets he.

Het is het enigste antwoord dat mogelijk is, dus er iets aan hebben of niet, gomer heeft gelijk.

Dit soort dingen KAN je niet weten, dat moet je testen en zelf ondervinden.
Elke gamehost heeft andere configs, hardware, overboekingsfactoren of juist helemaal niet.

Dit is net zoals vragen hoeveel websites je op een server wilt runnen zonder te weten wat voor websites, hoeveel bezoekers etc.

Apoc
05/02/07, 17:43
Nee, maar geef dan simpelweg aan dat de vraag niet te beantwoorden is zonder meer informatie (hetgeen al voorgesteld was door iemand anders). Een reactie als "op zo'n server kan je als voorbeeld 10 call of duty gameservers hosten zonder problemen" zou ook kunnen. Een opmerking als "test het maar zelf" draagt in ieder geval niet bij aan de discussie, reageer dan gewoon niet.

Sorcer
05/02/07, 17:48
Waar slaat jou antwoord op dan vraag ik mij af? Er kunnen toch mensen zijn die met z'n specificatie server wel eens dingen heeft getest of waarschijnlijk een of andere website heeft waar meerdere informatie op te vinden is.

Ik ben het gewoon eens met Apoc, indien je toch non-sense opmerkingen maakt kun je net zogoed niets zeggen.

Ik hoop dat iemand je kan helpen! Succes met je zoektocht.

Gomer
05/02/07, 20:20
Nee, maar geef dan simpelweg aan dat de vraag niet te beantwoorden is zonder meer informatie (hetgeen al voorgesteld was door iemand anders). Een reactie als "op zo'n server kan je als voorbeeld 10 call of duty gameservers hosten zonder problemen" zou ook kunnen. Een opmerking als "test het maar zelf" draagt in ieder geval niet bij aan de discussie, reageer dan gewoon niet.

Naar mijn inziens is dit hele topic niet nodig, en hoef ik daar inderdaad niet op te reageren. Maar ik zal mijn antwoord verder toelichten (Vooral omdat het een GOED lesje is voor anderen):

"Test het maar zelf" bestaat uit een aantal gedachten:

Elke testomgeving is uniek, je hebt van een aantal gameservers met een aantal slots. Waarbij er een aantal actieve spelers op zou kunnen komen spelen, continu vol - leeg - gemiddeld vol, het is allemaal verschillend. Ook al heb je een identiek aantal servers, met elk zelfde CPU, RAM, hdd's, voedingen, enzovoorts, en toch kunnen ze verschillend presenteren... en dan om te bedenken: identieke OS.... het is allemaal verschillend.

Ook had ik zo'n gedachte bij typen van dat zin: "De TS wilt die machine hebben, waarom kan hij het dan niet zelf testen in plaats van het schaamteloos aan ons vragen.... moet ik (of iemand anders hier) het zelf kopen, testen en dan aan hem een uitgebreide verslag schijven?"

Zelf heb ik tientallen servers draaien en heb dan ook zelf moeten meten hoeveel slots een bepaald machine (hoe identiek het ook is) aan kunt, dan is mijn antwoord "Test het maar zelf" beslist niet nutteloos. Meten = weten is hier van toepassing, en dat kan ik zelf weten.

En verder komen hier steeds van de topics voor die niet nuttig zijn, bestaande uit replies met: "Gebruik de zoekfunctie van WHT zelf maar, RTFM, enzovoorts..." ga je daar dan niet op reageren... maar wel op de mijne, dan kun je net zo goed op elke "nutteloze" reactie gaan reageren of een -je geven?

Maar goed, missichien is deze reply wel niet van nut en geheel off topic, ik ben in ieder geval mijn ei kwijt....een fijne avond verder.

Apoc
05/02/07, 20:31
Hou het gewoon on topic, heel simpel. TS stelt een vraag, dat hij het eventueel ook zelf kan testen dat spreekt nogal voor zich en voegt geen waarde toe aan de discussie. Misschien stelt hij zijn mening wel bij als zou blijken dat iemand slechte ervaringen heeft met de genoemde setup - en zoiets kan niet getest worden voor de aankoop.

Hoe dan ook - dergelijke opmerkingen voegen totaal geen waarde toe aan de discussie. Lever of een nuttig antwoord, of hou je afzijdig.

Vanaf dit punt gaarne enkel reacties op de vraag van TS in dit topic.

3j3ct
05/02/07, 21:01
zou je alleen niet 2gb extra ram toevoegen + extra hd(s) voor een raid 0 / raid 10 configuratie?