PDA

Bekijk Volledige Versie : Database uploaden via phpmyadmin lukt niet te groot



internetfan
04/02/07, 22:05
Hoi,

Ik heb een site met een database van een krappe 12 mb.

Deze wil ik via phpmyadmin importeren, maar krijg melding dat hij te groot is bij een provider waar ik een test account heb nu.

Bij mijn huidige provider geeft hij al heel snel database foutmeldingen, alleen zegt hij niet dat het te groot is.

Zit er een maximale hoeveelheid mb's aan verbonden om een database via phpmyadmin te importeren? Direct Admin control panel en resellersaccount.

Christiaan1
04/02/07, 22:08
Jep zit een limiet aan,

Je kan het proberen in stukken..

Of doe het met een windows client programma.
Bijv. Navicat of SQLyog.
suc6

Thafusion
04/02/07, 22:09
Er zitten inderdaad limieten aan hoe groot het bestand mag zijn dat je wilt importeren. Je zou het via de shell kunnen importeren of anders handig via BigDump: http://www.ozerov.de/bigdump.php ,zelf de database opsplitsen in kleinere stukken en importeren gaat ook.

Geert-Jan
04/02/07, 22:13
welke MySQL versie draait er dan??
Laatste versie hebben een max_file_size van 51 Mb....

internetfan
04/02/07, 22:21
o.k. bedankt voor jullie snelle reacties. Hoe kan ik zien welke mysql versie ik draai?

Geert-Jan
04/02/07, 22:27
o.k. bedankt voor jullie snelle reacties. Hoe kan ik zien welke mysql versie ik draai?


in phpinfo
in de openingspagina van phpmyadmin :)

Digires
04/02/07, 22:36
Heb je geen SSH toegang?

Hoe via SSH te importeren?
Gebruik even de zoek functie.

internetfan
04/02/07, 22:36
phpMyAdmin 2.8.2.4
MySQL client version: 4.1.10

zie ik nu staan bij mijn huidige provider, bij test account zie ik dit staan:

phpMyAdmin - 2.9.1
MySQL client version: 4.1.10

voor zover ik weet heb ik geen ssh toegang, heb je dit als reseller dan wel?

Geert-Jan
04/02/07, 22:46
phpMyAdmin 2.8.2.4
MySQL client version: 4.1.10

zie ik nu staan bij mijn huidige provider, bij test account zie ik dit staan:

phpMyAdmin - 2.9.1
MySQL client version: 4.1.10

voor zover ik weet heb ik geen ssh toegang, heb je dit als reseller dan wel?
Als reseller heb je (meestal) geen SSH toegang, je hoster zou je wel kunnen helpen met even uploaden......

MySQL 4.x heeft een standard max_file_upload van 2 Mb.
MySQL 5.x heeft een standaard max_file _upload van 51 Mb.

Wij draaien beide.....

Zenda
04/02/07, 22:52
Ik denk dat het slim is om het betreffende database bestand up te loaden naar u resellerpakket. Vervolgens uw hoster te vragen deze database te laden in een door u aangegeven MySQL database.

Andere opties zijn er niet, buiten het omslachtig in stukjes terugzetten van de database.

internetfan
04/02/07, 23:00
O.K. bedankt voor de informatie ! Dan ben ik in dit geval jammer genoeg afhankelijk van provider.

Zit er grote verschillen tussen mysql 4 en 5 qua scripting voor de site ? Werken er al veel hosters met 5 of nog niet zoveel? Zijn er bezwaren tegen mysql 5 omdat de twee hosters die ik nu heb beide met de 4 werken.

Want met 5 kan ik namelijk zelf wel voorlopig vooruit.

Jovana
04/02/07, 23:05
Zoals eerder gezegd kan de max_file_size van PHP een probleem zijn. Echter kan het natuurlijk ook zijn dat de max_execution_time korter is dan dat je nodig hebt om te uploaden.

Kun je je webhoster niet vragen om dit eenmalig even in de database te plaatsen? Het zou een eitje voor hem moeten zijn.

amygdela
04/02/07, 23:18
Inderdaad, grote databases lekker door de web hoster laten importeren. Even op de server uploaden en een ticket openen. Dat doen ze allemaal wel voor je, voor zower ik het ervaren heb. Is voor hun een eitje!

internetfan
04/02/07, 23:26
Tot nu toe hebben webhosters hier inderdaad geen problemen mee, was alleen verbaasd at het mij niet lukte, wist niet dat er een limiet aan zat.

amygdela
05/02/07, 02:55
Voor zover ik weet staat dat erbij?

http://www.jmweb.nl/hosted/files/phpmyadmin.gif

Randy
05/02/07, 03:12
O.K. bedankt voor de informatie ! Dan ben ik in dit geval jammer genoeg afhankelijk van provider.

Zit er grote verschillen tussen mysql 4 en 5 qua scripting voor de site ? Werken er al veel hosters met 5 of nog niet zoveel? Zijn er bezwaren tegen mysql 5 omdat de twee hosters die ik nu heb beide met de 4 werken.

Want met 5 kan ik namelijk zelf wel voorlopig vooruit.

MySQL 4 is sinds 31-12-2006 end of life. Geen support en securityupdates meer dus tenzij je een enterprise-overeenkomst hebt.

hostlogic.nl
05/02/07, 09:33
Randy,

Je bedoelt waarschijnlijk dat versie 4.1 sinds 31-12-2006 geen active support meer kent. Er komen wel nog security updates uit (extended support) t/m 31-12-2008. Volgens mij heb je voor dat laatste geen enterprise overeenkomst nodig.

internetfan
05/02/07, 09:33
Voor zover ik weet staat dat erbij?

http://www.jmweb.nl/hosted/files/phpmyadmin.gif

Weet je dat je helemaal gelijk hebt amygdela !

Was me nooit opgevallen ->| maar bij mij staat het er inderdaad ook.

Jovana
05/02/07, 10:44
Tot nu toe hebben webhosters hier inderdaad geen problemen mee, was alleen verbaasd at het mij niet lukte, wist niet dat er een limiet aan zat.

Dit zijn standaard limieten binnen een shared omgeving.
Als je van dat soort limieten af wilt zou je een VPS server kunnen overwegen ;)

crazycoder
05/02/07, 11:16
Dit zijn standaard limieten binnen een shared omgeving.
Als je van dat soort limieten af wilt zou je een VPS server kunnen overwegen ;)
Of je kijk je hoster een keer heel lief aan :) misschien willen zij het wel verhogen..

Als het een eenmalige actie is lijkt een ftp upload en een keer importeren door de hoster de meest voor de hand liggende keus.

Ramon Fincken
05/02/07, 11:18
zoals eerder vermeld is bigdump er goed !

Zelf de file handmatig of automatisch splitsen werkt ook goed.

internetfan
05/02/07, 12:15
Bedankt voor jullie reacties. Overweeg nu ook heel sterk voor een vps hosting.

Bigdump zal ik eens goed gaan bestuderen. Normaal gesproken hoeft het natuurlijk ook maar eenmalig te gebeuren bij de installatie van het script dus hoeft het niet zo'n probleem te zijn als webhoster dit doet.

edwin_kersten
05/02/07, 13:07
Waarom zo moeilijk doen?

Gewoon eventjes de database uploaden via ftp naar je site

dan met ssh inloggen, en even dit commando doen:

mysql -u USERNAME -p DBNAME < /PATH/TO/NEW/DUMP.SQL

Bijvoorbeeld: mysql -u edwin - p edwin < /www/hosting/edwin.sql

Das alles supersimpel :) password van je database prompt tie voor :)

internetfan
05/02/07, 14:02
Hoi Edwin,

Als reseller heb ik geen toegang tot ssh, maar ik ga nu ergens anders een vps bestellen.

edwin_kersten
05/02/07, 17:00
Aah sorry internetfan, dat had ik eventjes niet meegekregen :)

WebXtra
05/02/07, 18:21
-knip Janneman-

Wel erg doorzichtig.

internetfan
05/02/07, 18:41
Hoi webxtra,

De vraag heeft reeds gelopen op dit forum:

http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/112308-gezocht-resellersaccount-vps.html

Via een ander topic in dit forum kwam ik Mihosnet Internet tegen en die heb ik toen een mailtje gestuurd en heb hun toegezegd klant te worden bij hun vandaag. Ik krijg hier een vps.