PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen en computers..



Apoc
31/01/07, 14:56
Ik heb nu al twee keer in korte tijd meegemaakt dat vrouwens af en toe zo ongelooflijk blond zijn met computers.

Een tijd terug belde mijn moeder of ik binnenkort een keer langs kon komen, want de cd-speler in haar computer deed het niet, en de cd kwam niet meer uit de computer. Pa zat in verweggistan, dus ik er maar even langs. Daar aangekomen bekijk ik de computer.. geen cdrom speler te zien. Dus ik vraag, "waar is die cd speler dan?" - dus zij wijst naar aan kiertje tussen twee front paneeltjes. De cd lag, letterlijk, in de computer. Zucht :D

En nu vannochtend, vlak voordat ik van huis weg ging, belt de buurvrouw aan. EXACT hetzelfde verhaal. Die vrouwen stoppen ook alles in elke gleuf die ze tegen komen.

Nog meer computerbloopers iemand? :)

Peuk
31/01/07, 15:00
lol, van mijn gleuf blijven ze af :eek:

Bedia
31/01/07, 15:08
Kwamen ze toevallig net uit een auto waar ook zo'n gleuf type CD-speler in zat?

Ik heb zoiets zelf nog niet meegemaakt. Wel hoorde ik pas geleden van mijn moeder dat het internet kapot was.... ik had net IE door FF vervangen 'zucht'. Voordat je uitlegt dat IE niet het internet is, snappen ze het niet :)

Raptor
31/01/07, 15:11
Kwamen ze toevallig net uit een auto waar ook zo'n gleuf type CD-speler in zat?

Ik heb zoiets zelf nog niet meegemaakt. Wel hoorde ik pas geleden van mijn moeder dat het internet kapot was.... ik had net IE door FF vervangen 'zucht'. Voordat je uitlegt dat IE niet het internet is, snappen ze het niet :)
De volgende keer maar even uitleg geven voor je alles verandert op de computer. :o

Bedia
31/01/07, 15:14
De volgende keer maar even uitleg geven voor je alles verandert op de computer. :o

Inderdaad. Ik ging er echter vanuit dat ze dit soort dingetjes al wel door had, ze werkt op d'r werk ook op een PC.

Achja... als iedereen nou eens alles wist :p

EHS-Jerre
31/01/07, 15:16
bij mij: internet werkt niet, oorzaak: geen netwerkstekker in computer
antwoord: ik dacht dat dat nu allemaal draadloos was
ik: moet je eerst draadloze router hebben ;)

crazycoder
31/01/07, 15:19
Nog meer computerbloopers iemand? :)
Je bedoel zoals die van die man die de helpdesk belde omdat zijn koffiebekerhouder kapot was?

Ber|Art
31/01/07, 15:22
Of deze :D

blaaat
31/01/07, 15:32
Kwamen ze toevallig net uit een auto waar ook zo'n gleuf type CD-speler in zat?

Ik heb zoiets zelf nog niet meegemaakt. Wel hoorde ik pas geleden van mijn moeder dat het internet kapot was.... ik had net IE door FF vervangen 'zucht'. Voordat je uitlegt dat IE niet het internet is, snappen ze het niet :)

Daarom ook altijd FF alle IE naampjes en icoontjes geven, dan is alles weer in orde ;)

RichardVD
31/01/07, 15:58
"Computer doet het niet", zeggen ze dan.
Ga je kijken staat alleen het beeldscherm aan...

ju5t
31/01/07, 16:33
Een greep uit de hall of fame.


Uitgebreide_Omschrijving:
Ik weet niet bij welke persoon ik moet zijn en daarom vraag ik u of u weet bij wie ik terecht kan om onze kamer te laten stofzuigen.
Thanx
Groeten


Hoi, dank voor je mailtje.
Je mailt me vast niet voor niets. Ik doe dan ook mijn best alle mails te beantwoorden, maar dat lukt niet steeds.
Als je me dringend nodig hebt, voor een zaak van belang, bel me dan (op mijn mobiel).
Mocht je mail na een week nog niet beantwoord zijn, reken dan niet meer op een antwoord.
Groeten


Goede dag,
Kan morgen of vrijdag overdag mijn kamer een poetsbeurt krijgen. Hij is opnieuw ingericht. Er ligt veel vuil op de vloer, maar ook de onderramen zijn erg smerig, plus de kokers waar de elektriciteitskaberls doorheen lopen. Ook op de buitenkant van de deur zitten vieze plakplekken.
Bedankt alvast.

De volgende heeft misschien extra informatie nodig, wij gebruiken de namen van Vissen voor servers.


Ik heb een vraag;

wie verzint de namen (zoals SCHURFTVIS en HARNASMANNETJE)?

Met vriendelijke groet



Onderwerp: PC staat op de tocht


Goedemiddag,

Ik heb een functie gebonden werkplek pc en die waait regelmatig uit.

Peuk
31/01/07, 16:55
haha waar werk je? :D

tvm
31/01/07, 17:08
de meeste vrouwen die ik dan ken vragen wat die bak is dat naast dat scherm staat.

paas
31/01/07, 18:55
Vrouw (blond); "Mijn computer doet 't niet"
Helpdesk; "Zit u achter achter de computer"?
Vrouw (blond); "Nee"
Helpdesk; "Zou u dat even willen doen"
Vrouw (blond); "Ok, ik zit er nu achter"
Helpdesk; "Ok, wat ziet u nu?"
Vrouw (blond); "Allemaal kabels....." :)

dennis0162
31/01/07, 19:37
hier: me ma die een digiD moest aanmaken de heeft dus egt 2 uur achter me pc gezet:p Om een gebruikersnaam en wachtwoord te verzinnen:o ze zit nooit achter de pc.

santema
11/02/07, 00:39
Dat valt nog mee, ik hoor regelmatig dat het wachtwoord niet meer werk, dan vraag je eerst maar eens of ze die wel aangemaakt hebben. Antwoord: nee, die is toch hetzelfde als bij ......

Jethro
11/02/07, 00:52
Ik vind de post-it plakkers op de monitors altijd erg mooi met het wachtwoord er op :) valt niet mee je ww onthouden.

Wij leverde altijd netwerken op dat je elke maand een nieuw ww moest aanmaken en dat het ww aan bepaalde eisen moest voldoen.

Na verzoek van de klant hebben wij deze regels maar iets soepeler gemaakt omdat een post-it aan de monitor ook niet veilig is :)

fastsolutions
11/02/07, 01:27
Op de helpdesk heb ik geleerd dat je de gebruiker die je aan de telefoon hebt moet vragen wat hij of zij ziet en waarneemt... en daarna op inspelen, dat heb ik ook gedaan.

De leukste vind ik altijd toen ik bij de helpdesk zat, ik vroeg een dame die ik aan de lijn had (waarschijnlijk was ze ook blond), zij had netwerkproblemen, ik wilde weten of zei het icoontje 'netwerk verbindingen' op haar bureaublad zag.
Ik vroeg haar: "Wat ziet u op uw bureau blad".
Haar antwoord was na lang nadenken: "uuuh, ik zie, mijn muis, toetsenboord, fotolijst van mijn kinderen, plakband pennen ..."
Ik zat te wachten totdat zij netwerkverbindingen zou noemen, maar toen had ik door dat zij het over haar bureau had, ik kon me toen echt niet meer inhouden en begon ik spontaan te lachen terwijl ik haar nog aan telefoon had, opeens had zij het ook door en begon zij ook te lachen.
Ze maakte daarna nog een foute opmerking: "Je denkt toch niet dat ik blond ben, hé"

crazycoder
11/02/07, 09:28
hier: me ma die een digiD moest aanmaken de heeft dus egt 2 uur achter me pc gezet:p Om een gebruikersnaam en wachtwoord te verzinnen:o ze zit nooit achter de pc.
Dan ben jij de sukkel omdat je haar niet even heb geholpen :p

RichardVD
11/02/07, 12:45
hier: me ma die een digiD moest aanmaken de heeft dus egt 2 uur achter me pc gezet:p Om een gebruikersnaam en wachtwoord te verzinnen:o ze zit nooit achter de pc.

Ik dacht dat dat alleen maar hier het geval was. :)

Server00
11/02/07, 13:05
Wat ik wel heb gehoord is dat vrouwen minder snel de helpdesk bellen dan mannen :p ze lossen het liever zelf op... Nou als ik deze verhalen hoor eeuhm...

dennis0162
11/02/07, 13:12
Dan ben jij de sukkel omdat je haar niet even heb geholpen :p

haha ik heb er ook geholpen ik zeg ja doe dan iets van QW67iJ ofzo Ma: Nee want dat vind ik niet mooi. Ik: ja niemand ziet het (waarschijnlijk:p)

Justin Nijs
11/02/07, 13:58
Dan ben jij de sukkel omdat je haar niet even heb geholpen :p

Ik mag mijn ma meestal niet helpen. Ook als ze iets wilt typen, met 1 vinger... En als ik dan zeg 'laat mij maar ff', moet ik ineens weg gaan enz :s.
Vooral toen ik nog geen eigen pc had ergerde ik me er kapot aan.

dennis0162
11/02/07, 14:06
hehe me ma komt altijd bij mijn aan tewijl me pa ook nog aardig wat van pc's weet.

Jurian
11/02/07, 17:54
Het 'ergste' wat ik heb meegemaakt was toch een tante van me, die had eindelijk een nieuwe PC gekocht en ze probeerde nu de bestanden te kopieren van de oude naar de nieuwe PC. De manier waarop was echter nogal uniek, ze selecteerde alle bestanden op de oude computer, rechtermuisknop, kopieren, trok de muis er uit, stak 'm in de nieuwe computer en kon maar niet begrijpen waarom "de bestanden niet er uit wilde komen" met rechtermuisknop, plakken!

Kostte nog een hoop moeite om uitgelegd te krijgen dat de bestanden toch echt niet in de muis worden bewaard als je ze knipt :-)

E. Baptist
11/02/07, 18:11
of van die mensen die de hele license agreement gaan lezen tijdens een installatie... :)

santema
11/02/07, 18:46
Ik mag mijn ma meestal niet helpen. Ook als ze iets wilt typen, met 1 vinger... En als ik dan zeg 'laat mij maar ff', moet ik ineens weg gaan enz :s.
Vooral toen ik nog geen eigen pc had ergerde ik me er kapot aan.

Komt me bekend voor, gelukkig wel eigen pc, die mensen hebben overal de tijd voor :|.

dennis0162
11/02/07, 19:29
Half uur geleden weer een ''ma'' actie:p

Ma: Ja ik wil even een mailtje sturen naar *naam*
Ik: Is goed
Ma: Ja welk e-mail adres is dat, zoek is ff op voor me
Ik: Ik weet niet iedereen zijn e-mail adres hoor
ma: Oh dan typ je maar gewoon in *naam-achternaam*@wanadoo.nl
Ik: Weet je zeker dat hem is dan
Ma: Ja denk het wel

Verstuurd naar een half uur ( 1 vinger typ werk)
Mail terug: dit e-mail adres bestaat niet

Ma: dan was het denk ik @kpn.nl
Nogmaals geprobeerd weer fout mail adres:p
Ma: waarom doet hij het niet dan?
Ik heel verhaal verteld (volgens mijn snapte ze er nog niks van maar oké)

IT-worX
11/02/07, 19:38
Het 'ergste' wat ik heb meegemaakt was toch een tante van me, die had eindelijk een nieuwe PC gekocht en ze probeerde nu de bestanden te kopieren van de oude naar de nieuwe PC. De manier waarop was echter nogal uniek, ze selecteerde alle bestanden op de oude computer, rechtermuisknop, kopieren, trok de muis er uit, stak 'm in de nieuwe computer en kon maar niet begrijpen waarom "de bestanden niet er uit wilde komen" met rechtermuisknop, plakken!

Kostte nog een hoop moeite om uitgelegd te krijgen dat de bestanden toch echt niet in de muis worden bewaard als je ze knipt :-)

:rolleyes: :D :rolleyes:
:W:

Server00
11/02/07, 19:58
Ja die is zeker wel grappig :D

Sorcer
11/02/07, 20:00
Haha lig dubbel!

FSCJasper
11/02/07, 21:57
Het ergste is pas als je moeder MSN ontdekt. Sinds haar ontdekking, word ik 24/7 lastig gevallen of er gezond wordt gegeten en alles netjes is opgeruimd hier. :)

Sinds korte tijd heeft zij ook de emoticons ontdekt. Grote lol wat moeders daarmee kunnen hebben.:D

Sorcer
11/02/07, 22:07
Begrijpelijk! Vind ik opzich altijd wel gaaf!

Apoc
11/02/07, 22:46
Het ergste is pas als je moeder MSN ontdekt. Sinds haar ontdekking, word ik 24/7 lastig gevallen of er gezond wordt gegeten en alles netjes is opgeruimd hier. :)

Sinds korte tijd heeft zij ook de emoticons ontdekt. Grote lol wat moeders daarmee kunnen hebben.:D

Haha, dat klinkt me bekend in de oren. Dat van emoticons geldt overigens voor iedereen die nieuw is met MSN, maar over het algemeen betreft dat enkel de oudere generatie (en dan voornamelijk de oudere dames).

Overigens kreeg ik laatst (in persoon) wat commentaar van een dame die hier regelmatig de topics doorleest.. Even ter verduidelijking: dit topic is totaal niet bedoeld om de dames onder ons te kleineren of iets dergelijks, het was alleen wel typisch dat het twee dames betrof :)

Henky!
11/02/07, 22:51
Oude moeders is misschien een ras appart in deze. Hoewel ik zeggen moet dat de mijne (na gelijksoortige beginners verhalen) toch redelijk snel leert.

Maar even wat steun voor de andere kant. Op zich zijn vrouwen namelijk best goed met computers. Misschien dat ze zelf nooit zo'n ding gaan bouwen maar zodra het om gebruik gaat zijn ze gewoon goed. Vrouwen zijn ook gevraagd in de ICT branche.

Daarbij moet ik persoonlijk vooral vrienden (mannen) helpen met hun vastgelopen computers.

Apoc
11/02/07, 22:57
Een redelijk aantal vrouwen wie ik ken, hebben altijd grootse verhalen over hoe zij veel beter meerdere dingen tegelijkertijd kunnen doen, dan mannen. Dat mag dan ook wel zo zijn, maar het directe gevolg daarvan is dat als een man iets doet, hij zich ook echt enkel daarop concentreert, en daardoor een handleiding (of wegenkaart.. *zucht*) bijvoorbeeld sneller oppikt. Ik heb laatst nog een medisch artikel gelezen wat dat min of meer bevestigde..

Apoc
11/02/07, 22:59
Daarbij moet ik persoonlijk vooral vrienden (mannen) helpen met hun vastgelopen computers.

Daar heb ik toch echt andere ervaringen mee.

dennis0162
11/02/07, 23:30
Ik moet ook redelijk vaak mannen helpen met hun pc. Bij een kennis van me office installeren, en virusscan installeren terwijl zijn kind het ook wel kan maar hij denkt dat ik dat beter kan. Hij installeert niks zelf hij belt altijd mijn.

thrunx
11/02/07, 23:40
M'n vriendin in de bocht...

Ik had voor m'n verjaardag een USB-stick gehad van 2GB. Vraagt iemand aan me, hoe groot issie....zeg ik 2GB terwijl m'n vriendin naast me met d'r duim en wijsvinger 8 cm aangeeft :p :D

dennis0162
12/02/07, 00:22
M'n vriendin in de bocht...

Ik had voor m'n verjaardag een USB-stick gehad van 2GB. Vraagt iemand aan me, hoe groot issie....zeg ik 2GB terwijl m'n vriendin naast me met d'r duim en wijsvinger 8 cm aangeeft :p :D

haha 2 manieren van ''groot'' :p

vBoxx
12/02/07, 01:15
Voor de topic starter: Koop een Apple iMac, enigste gleuf die daarin zit is de cdrom speler ;)

dennis0162
12/02/07, 09:16
haha Tja, dat kan ook:p

superserver
06/03/07, 22:10
Laatste reactie was in feb, toch nog ff reactie... Heb me kapot gelachen om sommige reacties van mensen die echt niets snappen van computers e.d.

Mooiste wat ik hier haast nog maandelijks meemaak is over mijn eigen schoonmoeder... die is opzich wel bij met e-mailen en internetten maar ze wil maar niet snappen dat ze zonder haar Hotmail wachtwoord gewoon dag/nacht op het internet zit met d'r ADSL lijn :D

Ze wonen in Spanje, ik heb hotmail.com als startpage voor d'r ingesteld zodat ze meteen kan inloggen om mail te checken. Laatst waren we er eens en m'n vriendin wilde ff computeren... komt m'n schoonma aangerent en zegt zo d'r wachtwoord aangezien we anders niet op internet kunnen zegt ze... dus m'n vriendin en ik liggen weer dubbel en maar weer voor de 100e keer uitgelegt dat ze dat wachtwoord niet hoeft in te typen om online te zijn :p

Ze zegt het ook rustig aan anderen als die eens ff bij hun willen internetten...