PDA

Bekijk Volledige Versie : VoIP Boeken gezocht



groenleer
31/01/07, 13:16
Ik ben opzoek naar een goed VoIP boek om eens offline te lezen.
Het liefst een boek dat speciaal gericht is op Asterisk en/of Trixbox.

Ik heb alvast rond gekeken en vond 2 intressante boeken.

Boek 1:
Asterisk: The Future of Telephony
By: Jared Smith, Jim Van Meggelen & Leif Madsen
Paperback | 404 Pagina's | USA Edition | 2005
ISBN10: 0596009623 | ISBN13: 9780596009625

Boek 2:
Building Telephone Systems with Asterisk
David Gomillion & Barrie Dempster
Paperback | USA Edition | 2005
ISBN10: 1904811159 | ISBN13: 9781904811152

Zijn dit goede boeken om mijn puur basis kennis wat uit te diepen?
Verder zag ik (dacht ik) Boek 1, Asterisk: The Future of Telephony bij Speakup als gratis? download te staan. Zelfs het ISBN komt overeen, alleen de download heeft 376 pagina's (dat zijn er 28 minder).

Is het verstandig om toch het papierenboek van Asterisk: TFOT te kopen? Of kunnen jullie een ander boek adviseren?

Ijsbox
31/01/07, 14:29
heb van TFOT zowel de pdf als het echte boek en de inhoud is gelijk. Vind zelf een echt boek fijner lezen.

Dit is een prima boek om een algemene indruk te krijgen van wat Asterisk allemaal kan. Er staan ook voorbeelden in van scripts zodat je meteen aan de slag kunt.

Dus als je TFOT gelezen hebt ben je geen kenner van details van asterisk maar weet je wel wat het zoal kan en weet je waar je meer over wil zoeken op internet ;)

groenleer
31/01/07, 14:33
Het belangrijkste is om mijn basis kennis van telefonie uit te gaan diepen met dat wat Asterisk kan. Ik denk dat ik beide boeken maar ga bestellen. Het kan geen kwaad een goed boek over dit onderwerp om goed mee te starten.

Een los boek lees inderdaad toch prettiger dan een PDF, zeker als je op de bank wilt gaan zitten om wat bij te lezen. Op de computer zijn we vaak toch weer bezig om dingen meteen uit te proberen of met andere bij komende zaken.