PDA

Bekijk Volledige Versie : reseller stoppen



fromalk
31/01/07, 09:00
Hallo allemaal,

ik heb aan mn huidige reseller provider gevraagd mijn reseller te stoppen na vanavond, staan zo een 9 accounts op met .be domeinnaam ...

wat ik me afvraag, k heb 1 domeinnaam
www.fromalk.be mijn perso site, nu de nameservers staan op
ns1.fromalk.be en ns2.fromalk.be

de 9 sites maken dus gebruik van die nameserver, nu heb k reeds een maand geleden ofzo alle dns zones verandert naar een tijdelijk server.

Mijn vraag is nu echter, bij stopzetten van de reseller, zullen dan die dns zones bewaard blijven of terug op de oude host terecht komen?

MVG

groenleer
31/01/07, 09:44
Als je netjes een NS-wijziging hebt ingediend bij DNS.BE dan is er niks aan de hand. Voorwaarde is natuurlijk wel dat die servers niet in je reseller pakket zitten. Want je reseller pakket zal verwijderd gaan worden binnen een bepaalde tijd.

MonkeyHosting
31/01/07, 17:23
Idd, ze moeten niet in je reseller pakket zitten. (Dit bergijp ik wel uit je post, dus dan is er wel een probleempje...)

fromalk
31/01/07, 19:19
Ai dat is een serieus probleem dus...

Die wijziging gaat daar een kost mee gemoeid?

3 domeinen zijn echt belangrijk, die kan k dan overzetten nu.

Alsook, de domeinen zijn vaak nog 4-5 maand geldig (voor betaald), wanneer het reseller pakket er niet meer is en k wil bv binnen een week of 2 alles overzetten is dat dan nog mogelijk of gaan die domeinen in uaranteine?

fastsolutions
10/02/07, 19:09
Als ik jouw verhaal goed lees gaat het om .be domeinnamen.
Ik kan je zeggen dat dit een serieus probleem is.
Je kunt veel domeinextensies zoals .com .org .net etc.. registreren zonder een werkende dns servers door te geven! En dan bedoel ik mee dat je een 1e dns en de 2e dns server opgeeft, de domeinnaam die je wilt registreren hoeft niet opgenomen te zijn in deze servers! (je moet wel bestaande dns servers op geven, je kunt bijvoorbeeld die van planet opgeven, dat vindt de registrar goed!).

Maar als je .nl .be .fr .de (landen extenties over het algemeen) wilt registreren, dan dient deze domeinnaam eerste in de dns-servers opgenomen te zijn, de dns-servers die je opgeeft dienen ook deze domeinnaam te valideren anders wordt jow aanvraag afgewezen door de registrar...
Onze Duitse buren gaan nog een stap verder! Zij eisen dat de opgegeven dns-servers niet in dezelfde subnet moeten zijn! Maar SIDN geeft hierover alleen de volgende warning "all specified name servers are on sub-net " maar de registratie kan gewoon doorgaan.
Lees 13 f goed!

Reglementen SIDN:
4.2 Bij het indienen van een Registratie-aanvraag bij SIDN, dient voldaan te zijn aan de Technische eisen. ze bedoelen o.a. dns hiermee



Verplichtingen gedurende registratieperiode
Artikel 10
10.1 Zolang een (Persoons)Domeinnaam is ingeschreven in het Register, dient voldaan te worden aan de Technische eisen.

Beëindiging registratie

Artikel 13
13.1 SIDN zal de Domeinnaamhouder het gebruik van de (Persoons)Domeinnaam ontzeggen en de inschrijving daarvan doorhalen indien:
(a) SIDN terzake een authentiek afschrift van een uitvoerbaar bij voorraad verklaard of een in kracht van gewijsde gegaan vonnis van een Nederlandse rechtbank of een arbitraal vonnis van het Scheidsgerecht Domeinnamen heeft ontvangen, waarbij Opheffing wordt bevolen;
(b) het contract tussen de betrokken Deelnemer en SIDN eindigt of beëindigd wordt;
(c) de Domeinnaamhouder niet langer door een Deelnemer vertegenwoordigd wordt;
(d) de Domeinnaamhouder om opheffing van de (Persoons)Domeinnaam verzoekt;
(e) het Registratiecontract tussen de Domeinnaamhouder en SIDN beëindigd wordt;
(f) de (Persoons)Domeinnaam niet (langer) blijkt te voldoen aan de door SIDN gestelde Technische eisen en niet binnen een door SIDN te stellen termijn wel aan de Technische eisen voldoet.
.

Deze reglementen vind je op deze pagina:
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,17,20,0,,Reglementen.html?ACE_Id=65bcea45413 5fe930b217361a51cd075

DNS.be werkt ongeveer hetzelfde, als de opgegeven servers jouw .be domeinnamen niet meer valideren worden deze namen wel snel opgeheven!

Ik zou snel iets doen!

crazycoder
10/02/07, 19:24
Neem ergens een goedkoop hostingpakketje waar je meerdere namen in kan hangen.

Verhuis ze en je bent klaar.. Daarna moet je ze nog wel een keer verhuizen, maar dat lijkt mij niet zo'n probleem..

fastsolutions
10/02/07, 21:47
Als het alleen om dns gaat, dan kan ik deze domeinnamen gratis in onze dns voor hem opnemen totdat hij zijn zaakjes goed regelt... daar hoeft hij geen hosting voor te hebben.

Dotdns
11/02/07, 00:19
DNS.be werkt ongeveer hetzelfde, als de opgegeven servers jouw .be domeinnamen niet meer valideren worden deze namen wel snel opgeheven!

Ik zou snel iets doen!

Fout !!
Je kunt een domein bestellen op bestaande NS zelfs al resolven deze niet.
Indien je stopt met je domein , en je NS niet meer online zijn , dan zullen de domein op je ns gewoon niet resolven.
Daarvoor worden ze NIET opgeheven !

fastsolutions
11/02/07, 00:55
Fout !!
Je kunt een domein bestellen op bestaande NS zelfs al resolven deze niet.
Indien je stopt met je domein , en je NS niet meer online zijn , dan zullen de domein op je ns gewoon niet resolven.
Daarvoor worden ze NIET opgeheven !

En wat bedoelt SIDN met article 13 f dan....

Wij hebben een keer hierover gebeld, en het antwoord was ja. Ze sturen de eigenaar van de dmein een verzoek om de dns in orde te maken gebeurt dat niet dan wordt deze opheven... Het kan zijn dat het antwoord van de medewerker van SIDN fout was, maar ik lees het echter uit hun reglementen...

of bedoel je soms dat DNS.be anders werkt dan SIDN?

Dotdns
11/02/07, 00:57
En wat bedoelt SIDN met article 13 f dan....

Wij hebben een keer hierover gebeld, en het antwoord was ja. Ze sturen de eigenaar van de dmein een verzoek om de dns in orde te maken gebeurt dat niet dan wordt deze opheven... Het kan zijn dat het antwoord van de medewerker van SIDN fout was, maar ik lees het echter uit hun reglementen...

of bedoel je soms dat DNS.be anders werkt dan SIDN?

Het gaat niet over SIDN , maar over DNS.BE
daar waar TS er over heeft !

fastsolutions
11/02/07, 01:51
Het gaat niet over SIDN , maar over DNS.BE
daar waar TS er over heeft !

Ik moet je gelijk geven dat DNS.be inderdaad anders werkt:
Ik heb het even uitgezocht.

http://www.dns.be/nl/home.php?n=101#6

Zie punt 11, het is dus mogelijk .be domeinnamen te hebben zonder dns te registreren in tegenstelling van SIDN en .DE

:W: :W:

Peuk
11/02/07, 03:50
wat verwarrend allemaal :/

SIDN is totaal verschillend met DNS.be, SIDN heeft zo'n irritante DNS check.

fromalk
11/02/07, 14:08
K heb de reseller reeds gestopt alle paketten zijn verwijdert, 3 domeinen moeten nog overgezet worden maar is eigenlijk niet belangrijk op dit moment.

Bedankt voor de goede info allemaal!