PDA

Bekijk Volledige Versie : Server/netwerk? peaks



Dready
30/01/07, 11:09
Heren,

Ik heb op een duall xeon 3.06 ghz (woodcrest serie) 2 gig 4 * source servers draaien + 2 * 1.6, deze hebben allemaal het probleem dat ze eens in de zoveel tijd 3 a 4 sec blijven hangen. Nou is mijn vraag hebben er hier mensen ervaring mee ?
Ik ga ervanuit dat het de verbinding is maar 100% zeker weten doe ik dit niet. De servers zelf draaien stabiel 100 tick of 333 fps verder niks mis mee dus.

mijn dank alvast.

VinceSTM
30/01/07, 11:53
Als het gaat om de site/server die onderaan je post staat, kan je er bijna zeker van zijn dat het niet aan het netwerk, maar aan je server ligt.

Dready
30/01/07, 12:08
Als het gaat om de site/server die onderaan je post staat, kan je er bijna zeker van zijn dat het niet aan het netwerk, maar aan je server ligt.

Dit is een beetje een kromme zin in mijn ogen ? welke server heb ik onderaan me post staan dan ?

VinceSTM
30/01/07, 12:32
www.ServLogic.nl? op het proserve netwerk?

Paulewk
30/01/07, 12:40
Heren,

Ik heb op een duall xeon 3.06 ghz (woodcrest serie) 2 gig 4 * source servers draaien + 2 * 1.6, deze hebben allemaal het probleem dat ze eens in de zoveel tijd 3 a 4 sec blijven hangen. Nou is mijn vraag hebben er hier mensen ervaring mee ?
Ik ga ervanuit dat het de verbinding is maar 100% zeker weten doe ik dit niet. De servers zelf draaien stabiel 100 tick of 333 fps verder niks mis mee dus.

mijn dank alvast.

In de gaten houden of 'r toevallig tijdens die 'lags' nieuwe maps ingeladen worden, dat is meestal de oorzaak. Dit zal overigens echt geen netwerk oorzaak zijn, dat kan ik bijna wel zeker uitsluiten.

Dready
30/01/07, 12:56
We zijn op 2 plekken gelocated, op de andere locatie (Proserve) geen problemen vandaar :)

DutchTSE
30/01/07, 14:33
We zijn op 2 plekken gelocated, op de andere locatie (Proserve) geen problemen vandaar :)
Er staat op je site dat je gebruikt maakt van het netwerk van redbus

Uiteraard weet iedere kijker dat er van die zin niks klopt ;)

Stewie
30/01/07, 16:05
Monitor je CPU gebruik eens. Die lag komt doordat een andere server een nieuwe map start en een CPU spike genereert.

Swiftway-UK
30/01/07, 16:09
Er staat op je site dat je gebruikt maakt van het netwerk van redbus
Uiteraard weet iedere kijker dat er van die zin niks klopt ;)

Grapig dat je dat zo stelt:

http://www.redbus.nl/services/igate.htm

Aangezien Redbus wel degelijk een eigen netwerk product kan aanbieden.

MikeN
30/01/07, 23:28
Als je een IP hebt kan ik die wel even in onze smokeping gooien, mocht het aan het netwerk liggen dan moet het echt behoorlijke packetloss zijn, wat je snel genoeg daarin ziet. Dat het aan CPU usage of HD/VM problemen ligt is waarschijnlijker.

Dready
31/01/07, 09:21
MikeN,

Hier een ip >> 89.18.168.16, ben benieuwd wat er uit komt.

MikeN
31/01/07, 12:54
Staat nu op http://smokeping.addwebsolutions.nl/cgi-bin/smokeping.cgi?target=Netherlands.ServLogicRSN maar even afwachten of daar wat uit valt op te maken :)

Paulewk
31/01/07, 13:24
Als je een IP hebt kan ik die wel even in onze smokeping gooien, mocht het aan het netwerk liggen dan moet het echt behoorlijke packetloss zijn, wat je snel genoeg daarin ziet. Dat het aan CPU usage of HD/VM problemen ligt is waarschijnlijker.

Dat is opzich niet betrouwbaar als je z'n eigen server meet, ik heb een klant gehad die over latency klaagde, terwijl er in ons netwerk niets mis was.

Wat bleek, zodra z'n gameserver ging draaien vrat ie zoveel CPU, dat z'n onboard netwerkkaartje het niet meer lekker trok waardoor de latency omhoog schoot naar >100ms

DutchTSE
01/02/07, 01:39
Grapig dat je dat zo stelt:

http://www.redbus.nl/services/igate.htm

Aangezien Redbus wel degelijk een eigen netwerk product kan aanbieden.
Gelukkig leer je elke dag wat nieuws ;)

Al kun je me geen ongelijk geven dat 99% van de hosters die redbus als netwerk heeft staan er ook daadwerkelijk zit :D