PDA

Bekijk Volledige Versie : Doorschakelen SPA921



ichosting
29/01/07, 14:40
Heeft er iemand ervaring met het doorschakelen van de Linksys SPA921 naar bijvoorbeeld een mobiel nummer? Wanneer ik het in de admin instel krijg ik te horen dat het nummer niet klopt.

Heb al een poosje gezocht met google, maar krijg resultaten dat het mogelijk is met het systeem, maar niet hoe ->|


Bedankt alvast.

DominicusNet
29/01/07, 14:41
Kun je wel gewoon 06 nummers bellen met je SPA921?

ichosting
29/01/07, 14:44
Kun je wel gewoon 06 nummers bellen met je SPA921?

Ja net even voor de veiligheid getest en dat lukt gewoon wel.

dsigning
29/01/07, 14:47
Ondersteund de voip provider wel doorschakkelen en heb je het al gewoon met *21 geprobeerd via het toestel?

ichosting
29/01/07, 14:54
Ondersteund de voip provider wel doorschakkelen en heb je het al gewoon met *21 geprobeerd via het toestel?

In het toestel staat *72 ingesteld om door te schakelen.
De provider is (hoop dat ik het mag noemen) Belcentrale. Die had ik het ook al gevraagd, maar die komen er denk ik ook niet uit, want heb nog geen reactie mogen ontvangen ;)

Keizer
29/01/07, 14:58
ik vul gewoon bij cfwd een 06 nummer in en het werkt prima, moet er wel bij vermelden dat ik een SPA922 heb...

WebXtra
29/01/07, 15:01
ik vul gewoon bij cfwd een 06 nummer in en het werkt prima, moet er wel bij vermelden dat ik een SPA922 heb...

Dat werkt hier ook met een 942'ers

ichosting
29/01/07, 15:04
Ik heb persoonlijk het idee dat het toch niet goed staat ingesteld bij Belcentrale dan. 06 nummer kan toch gewoon volledig worden ingevuld? Of moet er een land nummer oid voor nog

DennisWijnberg
31/01/07, 08:50
941-ers werken ook. Vergeet niet op Dial te drukken (of het knopje er onder) om het te activeren...

Klinkt misschien wat voor-de-hand liggend maar je de eerste noch de laatste zijn.

voorcurve
01/02/07, 02:05
Ik heb persoonlijk het idee dat het toch niet goed staat ingesteld bij Belcentrale dan. 06 nummer kan toch gewoon volledig worden ingevuld? Of moet er een land nummer oid voor nog

belcentrale is wel vaker traag met antwoorden.. of antwoord gewoonweg niet kan ook natuurlijk

anyway dit wordt niet ondersteund door belcentrale afaik, ze kunnen dit wel voor je instellen.. echter is dit geen optie voor de meeste daar de responsetijd van belcentrale niet acceptabel is

gloof als je hosted pbx erbij pakt dat je het via webinterface in kunt stellen

gjtje
01/02/07, 08:45
Ik heb hetzelfde probleem en het lijkt een account instelling te zijn bij ze, even bellen met de helpdesk dus. ;)

ichosting
01/02/07, 09:49
Klopt inderdaad. Het staat standaard niet ingesteld.
Ze kunnen het voor mij doorschakelen, maar dat is voor mij, zoals voorcurve ook al vermelde, geen optie. De inlog voor de PBX zou dan het makkelijkst zijn.

gjtje
01/02/07, 10:22
Dan moet je een managed pbx account nemen.

ichosting
01/02/07, 11:03
Die heb ik ook, maar ze zeiden steeds dat zij het beheer deden. Ik kreeg daar, tot vandaag, geen inlog van :s

Keizer
01/02/07, 11:20
ik zoek een nieuwe voip provider, die ik nu heb schiet ook niet op.. ik wil een menuutje, een wachtrij, en verder gewoon doorschakelen enzo, ik wil dat oook kunnen beheren zelf! waar moet ik dan naar toe? ik wil niet dit soort gezeik hebben:p

voorcurve
04/02/07, 22:08
ik zoek een nieuwe voip provider, die ik nu heb schiet ook niet op.. ik wil een menuutje, een wachtrij, en verder gewoon doorschakelen enzo, ik wil dat oook kunnen beheren zelf! waar moet ik dan naar toe? ik wil niet dit soort gezeik hebben:p

zelf terminaten op je eigen asterisk centrale of wil je dat juist niet?

belcentrale bied dit geloof ik ook aan (attended nogwat features.. kost wel paar euri per maand afaik)


Die heb ik ook, maar ze zeiden steeds dat zij het beheer deden. Ik kreeg daar, tot vandaag, geen inlog van :s

eh nou er zit verschil tussen de inlog van HUN provider (belcentrale heeft niets van zichzelf namelijk) en de inlog op de hosted PBX (hier moet je geld voor betalen)

hun provider heeft eigenlijk een beste uitgebreide interface die je een hoop ellende zou kunnen besparen :) maarja dan weet je ook wie hun provider is met het risico dat je over stapt naar hen

Dillard
05/02/07, 02:21
Belcentrale maakt gebruik van dezelfde Gateway-provider als wij maar heeft er een andere PBX tussen gezet. Zonde, want de IP-Centrex oplossing die wij gebruiken volstaat voor de meeste PBX-vragen (doorverbinden, doorschakelen, ringing groups, voicemail, music on hold en zelf een eenvoudige IVR) dus daarmee kun je prima uit de voeten (zoals sommige hier al hebben mogen ervaren :) ).

Pas als je uitgebreide PBX wensen hebt (zoals directeur-secretaresse schakelingen) of een lifeline wilt behouden of gewoon veel interne extentions hebt, is het interessanter om een eigen PBX te zetten en de account(s) als een SIP-Trunk te koppelen.