PDA

Bekijk Volledige Versie : DNSmanager



hostingpower
28/01/07, 01:07
Weet iemand een stukje code of een programma om webbased (php) samen te werken met het CPanelcluster? heb namelijk hel wat afgezocht maar kon tot heden nog niets vinden erover!

Bij voorbaat dank!

djalken
28/01/07, 12:27
Je zal hier denk ik een zelfde soort iets moeten bouwen als de dns beheer module in cpanel zelf, deze opent rechtstreeks de domein files uit /etc/namedb/ je kan via een script in /scripts de cluster updaten als je wijzigingen doorvoert

hostingpower
28/01/07, 18:37
ja ok, maar er ik heb tot heden ook nog geen voorbeelden gezien van dat soort scripts.. dus dan word het moeilijk beginnen..

WebTeam
29/01/07, 01:04
Waarschijnlijk had je cpanel's dnsonly al gevonden. Verder zou je cpanel kunnen koppelen met bijvoorbeeld powerdns.

djalken
29/01/07, 07:37
dnsonly is de cluster dus die heeft ie idd gevonden ;) powerdns lijkt me ook niet bepaald relevant hier, ts zoekt gewoon een php script waarmee de named files kunnen worden geopend buiten cpanel om (is ook erg handig, kan je webbased dns servers aanbieden)

hostingpower
29/01/07, 11:48
dnsonly is de cluster dus die heeft ie idd gevonden ;) powerdns lijkt me ook niet bepaald relevant hier, ts zoekt gewoon een php script waarmee de named files kunnen worden geopend buiten cpanel om (is ook erg handig, kan je webbased dns servers aanbieden)

inderdaad, alles draaid al in dnsonly.. Maar powerdns lijkt niet lekker samen te werken met dnsonly. vandaar dat ik een simpel script zoek die named files kan aanpassen..

djalken
29/01/07, 17:55
Wellicht kan je iets hiervan verbouwen http://freshmeat.net/search/?q=php+bind&section=projects&Go.x=0&Go.y=0