PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met APC PDU



Desmond
27/01/07, 09:46
Beste WHTers,

Ik heb op dit moment een probleempje met een van onze APC 7921 Reboot (Master) Switches. Ik trek via een SNMP tool (Cacti) graphs uit de switches om de Amperes e.d. te bekijken maar eentje begon rare pieken te vertonen.

Na het inloggen op deze PDU krijg ik het volgende te zien:
http://www.dezmond.org/dump/pdu.jpg

Ik kan er via web wel in en ook via de andere bekende manieren dus de bekabeling is in orde. Het lijkt mij een SNMP probleem. Wat ook raar is, is dat hij aangeeft dat de server OFF staan terwijl deze wel gewoon allen aan staan!

Ik heb al gegoogled maar niets erover kunnen vinden :(

Het SNMP Adres is het adres van de monitoring server, ook al maak ik die leeg dan nog krijg ik hetzelfde. Ik heb de PDFjes van APCC al zitten bekijken maar zonder resultaat! Ik hoop dat iemand hetzelfde heeft gehad en weet in welke hoek ik moet kijken want ik blijf het eng vinden om zo'n apparaat te resetten/rebooten/updaten gezien er toch 8 servertjes aan hangen :) (ik heb SNMP al disabled en enabled maar geen succes)

Stukje uit de logging:



01/27/2007 09:49:03 Switched Rack PDU: Communications lost.

01/27/2007 09:49:01 System: Network service started. System IP is XX.XX.XX.XX from manually configured settings.

01/27/2007 09:47:25 Switched Rack PDU: Communications lost.

01/27/2007 09:47:22 System: Network service started. System IP is XX.XX.XX.XX from manually configured settings.

01/27/2007 09:25:31 System: Event Log cleared.



Groeten,


w3Media

wonko
27/01/07, 09:53
Dat lijkt op een defecte management module. Afaik kan je de toestellen resetten zonder dat dit invloed heeft voor de aangesloten aparaten. Anders test je dit eerst even op een ander toestel (je hebt toch een spare liggen neem ik aan, stel dat deze stuk gaat...).

Desmond
27/01/07, 09:55
Ik heb hier wel de optie 'Reboot Management Interface' maar durf hem niet te gebruiken omdat ik bang ben dat de outlets ook uit gaan :)

EDIT:
Toch maar gedaan, geen succes nog steeds melding :)
Eveneens Reset to defaults Except TCP/IP gedaan maar nog steeds zelfde probleem dus zal de management card idd wel defect zijn helaas :(

------------------------------------------------------------------------------------------
Ik krijg wel keurig de mailtjes van de management interface:
v1
Name : Reboot Switch01 w3Media
Location : Amsterdam Leaseweb
Contact : XX.XX.XX.XX
http://XX.XX.XX.XX

Serial # : ZA0620022663
Date: 01/27/2007
Time: 09:57:44
Code: 0x0F08

Severe - Switched Rack PDU: Communications lost.
------------------------------------------------------------------------------------------
Voor de liefhebbers: http://www.dezmond.org/dump/pdu_cacti.png
Een paar dagen na het ophangen van een aantal servers begon dit probleem!

Het rebooten van een lege server kan wel gewoon, dit heb ik getest met een lege machine en werkt wel prima...

Bhai
27/01/07, 11:47
Het amperage gedeelte niet meer worden uitgelezen.

In princiepe hoef je niets te doen, de APC zelf werkt gewoon. Rebooten van servers e.d. blijven gewoon werken en andere functies

Het enige wat niet werkt als je er fysiek bij staat is de AMP meter die blijft op 0 of uit staan.

Geen regelrechte ramp, je kunt APC bellen en dat ding RMA sturen.

mihosnet
27/01/07, 13:03
Dit is een RMA geval. Reboot de APC nog wel? Laatst hier gehad dat dit ook niet meer werkte.

Je krijgt van APC trouwens meteen een nieuwe.

Desmond
27/01/07, 14:54
Hij reboot de server nog wel dat is het vreemde! Ik heb al een 'support' ticket ingediend bij APCC.COM ben benieuwd hoe zij dit afhandelen!

mihosnet
27/01/07, 15:03
Waarschijnlijk: "Heeft u de firmware al geupgrade?" ;)

Desmond
27/01/07, 19:18
ja idd ik ben bang van wel :)

Echt zo'n standaard Helpdesk krijg je dan:
Gaat u even naar start en dan instellingen AAAAAARRRGGGHHH NEE HO3R!

blaaat
27/01/07, 20:36
Bel dan gewoon even? Mij stuurde ze gelijk een nieuwe op. (ander probleem)