PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring opdoen omtrend datacenter faciliteiten



iHosted
26/01/07, 17:16
Beste WHTers,

Aangezien ik al redelijk wat kennis heb rondom de webhostingwereld, en ik over +- 12 a 14 maanden dedicated en colocated diensten aan wil gaan bieden, ben ik opzoek naar een bedrijf, waarmee ik naar het datacenter zou kunnen, om zo ervaring op te doen rondom deze activiteiten, zoals installaties e.d..

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, en het geen probleem vind om af en toe mij mee naar het datacenter te nemen.

Indien alles goed bevalt en ik genoege ervaring opgedaan heb, ben ik van plan colocatiediensten af te nemen.

Ik hoop op positieve reacties, en niet op reacties met boodschappen zoals: "denk niet dat bedrijven hierop zitten te wachten" oid.

U kunt mij per PB benaderen of een reactie achterlaten.

Indien dit topic in het verkeerde forum staat, gaarne verplaatsen aub.

Met vriendelijke groet

Peuk
26/01/07, 18:31
waarom plaats je zelf geen server in een datacenter? Een coloboer doet er vaak niet zo moeilijk over om even een rondleiding te geven + je hebt gelijk basiskennis van het beheren van een server(parkje) :)

acrosoft
26/01/07, 18:37
Je zou eventueel volgende week wel eens met ons mee kunnen naar Eweka, TelecityRedbus 3, Easynet en We-Dare. Je loopt dan wel mee met een engineer, als je dat geen probleem vindt kan je me PBén.

iHosted
26/01/07, 18:56
@Acrosoft: je hebt PB.

@Peuk: ik heb al een server ergens geplaatst, maar ben opzoek naar iemand waar ik zo af en toe eens mee naar het datacenter kan, om zo mee te kunnen kijken hoe alles in zijn werk gaat ;)

Digires
27/01/07, 00:03
De meeste mensen vinden het denk ik niet zo pretting om op de vingers gekeken te worden ;)

Sorcer
27/01/07, 10:56
De meeste mensen vinden het denk ik niet zo pretting om op de vingers gekeken te worden ;)

Heb je iets te verbergen dan? Het is toch harstikke leuk om andere mensen die hierin geintereseerd zijn mee te laten lopen.

Shadowfox
27/01/07, 12:47
Heb je iets te verbergen dan? Het is toch harstikke leuk om andere mensen die hierin geintereseerd zijn mee te laten lopen.

^ with.

Wat is er nu mis om kennis en ervaring te delen? Je moet toch ergens beginnen?

crazycoder
27/01/07, 14:17
^ with.

Wat is er nu mis om kennis en ervaring te delen? Je moet toch ergens beginnen?
Een toekomstige concurent opleiden? Gratis?

Rare branche.

D. ter Horst
27/01/07, 14:31
Een toekomstige concurent opleiden? Gratis?

Rare branche.

Niet de juiste instelling ;) Je zit hier op een forum vol met concurrenten die je ook adviezen geeft en helpt, dat is toch hetzelfde?

Naar mijn mening is het alleen iemand helpen, zelf komen ze er ook wel achter alleen gaat er dan wat meer tijd overheen.

t.bloo
27/01/07, 15:37
wij hebben bij onze andere werkzaamheden altijd wel een knul van een of andere opleiding die we stage laten lopen. hij helpt ons een beetje met iets meer of minder uitzoeken, wij helpen hem met ervaring opdoen. de meeste van deze mensen gaan niet bij ons werken later, maar bij een concurrent of een van onze klanten of leveranciers. dat is toch heel normaal?

iHosted
27/01/07, 16:26
Ik word waarschijnlijk niet alleen een concurrent, maar waarschijnlijk ook een klant wanneer ik voldoende kennis heb ;)

Ik heb al enkele priveberichtjes gehad met positieve reacties, ik hoop er meerdere te ontvangen ;)