PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe klanten te krijgen?



PindakaaZ™
26/01/07, 16:27
Hallo WHT'ers,

Ik ben een jonge, 15-jarige, maar enthousiaste ondernemer. Graag wil ik me gaan focussen op de hostingwereld, en dan met name op gameservers en voiceservers.
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat ik te jong ben voor een eigen bedrijf, want die verhalen heb ik al vaak zat aangehoord (vrienden, mede-leerlingen). Heb de zaakjes netjes op orde (KvK, servers, website), maar ik zit nog met èèn probleem: Ik krijg geen klanten?
Nu heb ik het topic van Rik doorgelezen, maar heb werkelijk alles al wel geprobeerd. Kan ik hieruit concluderen dat de gamehosting wereld niet interessant (lees: niet winstgevend) meer is?

Met vriendelijke groeten,
PindakaaZ™

Apoc
26/01/07, 16:35
Dat is ook het hele probleem: klanten krijg je niet. Je zult iets moeten aanbieden om ervoor te zorgen dat mensen bij je klant willen worden.

Je zult waarschijnlijk een van de volgende twee problemen hebben, of een combinatie ervan:

1. Men kent je niet. Al is er interesse in je diensten, dan zullen je potentiele klanten toch eerst op je website terecht moeten komen voordat ze iets zullen bestellen.

2. Men is niet geinteresseerd in je aanbod (wellicht doordat je prijzen niet concurrerend genoeg zijn, website ziet er niet interessant/professioneel uit, diensten zijn niet in trek, etc).

Overigens heb ik uiteraard geen idee wie je bent, dus het bovenstaande is geen commentaar maar eerder een idee van wat de oorzaak zou kunnen zijn.

PindakaaZ™
26/01/07, 16:39
1. We hebben enkele testservers online gezet, wat banners op websites laten plaatsen, etc.

2. De prijzen liggen ontzettend laag, dit hebben we expres gedaan om snel wat klanten te krijgen. De website heeft zeker weten wel een professionele uitstraling, Diensten zijn overigens wel degelijk in trek!

AlexanderOnline
26/01/07, 16:43
Onze ervaring is dat veel klanten ook viavia komen. Zorg dat je wat klanten aantrekt in je directe omgeving (vrienden, famillie) en zorg dat je klanten krijgt met een leuke aanbieding. Wanneer zij tevreden zijn laten ze dit ook weten aan vrienden/etc ;)

WI-Hosting
26/01/07, 16:49
Hallo WHT'ers,

Ik ben een jonge, 15-jarige, maar enthousiaste ondernemer. Graag wil ik me gaan focussen op de hostingwereld, en dan met name op gameservers en voiceservers.
Enthousiast is goed, maar dat zegt niet alles ;) Je hebt als ondernemer ook kennis nodig.


Ga me alsjeblieft niet vertellen dat ik te jong ben voor een eigen bedrijf, want die verhalen heb ik al vaak zat aangehoord (vrienden, mede-leerlingen).
Voor sommige mensen is zat niet vaak genoeg. Let wel, ik zeg niet dat je te jong bent, ik probeer alleen duidelijk te maken, dat mensen vaker gelijk hebben dan je denkt ;)
Je bent nog 15, midden in je pubertijd, luisteren naar sommige mensen is toch wel wat wijzer dan je denkt dat het is.
Het is niet "stoer" om een bedrijf te hebben, het is serious business. Je offert een groot deel van je leven op. Kijk maar hoe doelloos/lifeloos 3/4 van de ondernemers hier zijn ;)


Heb de zaakjes netjes op orde (KvK, servers, website), maar ik zit nog met èèn probleem: Ik krijg geen klanten?
Goh!
Klanten vallen niet uit de lucht.
Denk even goed na, wat zou jij als potentiele klant doen?
Zou je maanden op zoek gaan naar nieuwe bedrijven die zich nog niet bewezen hebben?
Maak je bedrijf aantrekkelijk (goede aanbiedingen, goede support, dus niet alleen een contact formuliertje maar bijvoorbeeld een 9.00-17.00 telefoon nummer voor support). Doe aan wat reclame (Ondernemen kost geld, je komt niet met een paar honderdjes uit je voeten, die gene die het wel is gelukt hebben puur geluk gehad ;)


Nu heb ik het topic van Rik doorgelezen, maar heb werkelijk alles al wel geprobeerd. Kan ik hieruit concluderen dat de gamehosting wereld niet interessant (lees: niet winstgevend) meer is?

Met vriendelijke groeten,
PindakaaZ™

Sorry hoor, maar dit is zo een "domme" opmerking.
Dit soort dingen onderzoek je toch VOORDAT je begint?
Zoiets heet MARKTONDERZOEK. Je kijkt naar de markt waarop je je gaat richten, of er uberhaupt wel animo voor is. Beetje nalatig om nu erachter te komen dat er weinig interesse is in NOG een gamehoster.

Al met al: Denk even goed na, of je echt wilt ondernemen, want je instelling heeft weinig ondernemerszin (geen onderzoek verricht, verwachten dat alles vanzelf gaat).

Ondernemen is niet simpelweg een site maken en dan maar wachten ;)
Je stopt er vele uren in om weinig terug te krijgen in de eerste 3-5 jaar.

Ospito
26/01/07, 16:50
Ik kan me vrijwel geheel aansluiten bij WI-Hosting. Ik denk daarnaast ook dat je een serieus bedrijf niet runt naast school (bedenk ook dat je potentiële klanten de KvK kunnen raadplegen en kunnen zien dat je nog een scholier bent, wat over het algemeen niet echt vertrouwen opwekt. Wat als de server een storing heeft tijdens schooltijden, wat als je snel naar het datacenter toe moet maar je hebt geen vervoer? etc. etc.). Als toevoeging:

Wellicht is het probleem wel dat je juist te goedkoop bent? Ik persoonlijk vertrouw te goedkoop ook niet. Wij zijn ook nog niet zo lang geleden begonnen en zitten absoluut niet in het budget segment (maar het zakelijke, kwalitatieve en duurdere segment) maar we hebben absoluut niks te klagen over de klandizie, we werken nu aan Ospito Internet fulltime met 2 man en het werk blijft binnenkomen. We hebben weinig aan marketing gedaan (m.u.v. Google Ad-Words), vaak hoor je van mensen als je vraagt hoe ze bij je gekomen zijn dat ze of via een bestaande klant komen of omdat de nieuwe klant vind dat we goed en profesioneel overkomen.

Ik denk dat een goede, professionele indruk veel meer waard is en de klanten er dan vertrouwen in hebben/krijgen om diensten bij je af te nemen. Als ze dan eenmaal voor je gekozen hebben moet je uiteraard je uiterste best doen om ze tevreden te houden en er voor zorgen ze de klanten jou ook met een gerust hart durven aan te bevelen aan familie, vrienden en bekenden.

Succes!

trebbor
26/01/07, 17:00
Hoe krijg je klanten:

- Kwaliteit leveren dan komen ze vanzelf ;)

Swiftway-UK
26/01/07, 17:02
Bouw een sales team op en een marketing team, anders blijf je altijd een kleine speler in deze markt.

Built it and they will come <-- is iets van jaren terug voor Internet.

dennis0162
26/01/07, 17:34
mondeling reclame is het beste

Zoek een paar klanten en zorg dat die tevreden zijn, dan krijg je automatich meer klanten erbij want die vertellen dat je goede hosting verkoopt enzovoorts.

Crafty
26/01/07, 17:39
investeren

Triloxigen
26/01/07, 17:50
Hallo WHT'ers,lees: niet winstgevend

Als je doel is winst te maken dan kun je nogal eens bedrogen uitkomen :)

DutchTSE
26/01/07, 18:05
Bouw een sales team op en een marketing team, anders blijf je altijd een kleine speler in deze markt.

Built it and they will come <-- is iets van jaren terug voor Internet.
Deze opmerking heb ik al eens gemaakt naar aanleiding van een zelfde post van jou:

We beginnen niet allemaal met 40 werknemers zoals jou, het is in het begin prima te doen om zelf de marketing en sales op je te nemen, ipv bergen mensen in te huren die betaald willen worden

PindakaaZ™
26/01/07, 18:15
Als je doel is winst te maken dan kun je nogal eens bedrogen uitkomen :)

Daar ben ik me zeer bewust van, de winst zal niet veel zijn.


investeren
Kom alsjeblieft niet met zo'n antwoord.
Ik heb al geïnvesteerd in wat advertenties en banners


Deze opmerking heb ik al eens gemaakt naar aanleiding van een zelfde post van jou:

We beginnen niet allemaal met 40 werknemers zoals jou, het is in het begin prima te doen om zelf de marketing en sales op je te nemen, ipv bergen mensen in te huren die betaald willen worden
Dat lijkt mij ook, een klant of 5 moet toch wel lukken in m'n eentje.

acrosoft
26/01/07, 18:49
De beste basis is om ervoor te zorgen dat je klein begint, een kleine interessante klanten kring welke je tevreden houdt. Als men tevreden is dan zal er mondelinge reclame ontstaan waardoor je vervolgens weer extra klanten kunt binnenhalen.

Ondersteuning is nog steeds essentieel in de webhosting wereld, als klanten niet tevreden zijn dan ontstaat er een situatie waarvoor er voor jou 10-tallen andere zijn en dus moet je ervoor zorgen dat er overwegend positieve reacties over jou aanwezig zijn.

ErikKosters
26/01/07, 18:51
Ik heb al geïnvesteerd in wat advertenties en banners


Dat zegt al genoeg.. ga verder met school en begin er later mee. Investeren kost honderden danwel duizende euro's. Het is inderdaad niet nodig om direct werknemers aan te nemen echter is een aparte persoon met VEEL kennis van het e.e.a. wel aan te raden. Verder zou ik tegenwoordig niet meer zulke lage prijzen pakken, juist ietsje hoger en SUPER KWALITEIT aanbieden in een TOP netwerk etc. Tegenwoordig kijken mensen steeds meer naar kwaliteit dan kwantiteit.

Wido
26/01/07, 19:24
Dan is de vraag, heeft de markt nog een extra bedrijf nodig? Waarom zou men naar je over stappen?

Er is genoeg keuze, dus waarom precies jouw bedrijf?

Stewie
26/01/07, 20:25
Daar ben ik me zeer bewust van, de winst zal niet veel zijn.


Kom alsjeblieft niet met zo'n antwoord.
Ik heb al geïnvesteerd in wat advertenties en banners


Dat lijkt mij ook, een klant of 5 moet toch wel lukken in m'n eentje.Tuurlijk lukt 5 klanten wel, maar als je je zo opstelt als hier op het forum blijft het daarbij.

Over investeren: daarmee wordt niet bedoeld '2 tientjes bij de lokale google' :rolleyes:

nero
26/01/07, 20:37
Beste PindakaaZ™,

Ga eens langs bij bedrijven/verenigingen in je woonplaats, pols familie/vrienden/klagenoten/collega's, stuur een mailing per post naar potentiele klanten en bel deze mailing na (levert soms goede feedback op en wellicht nieuwe klanten), ga een samenwerkingsverband aan met bedrijven (verkoop hun producten om zo ook klanten te krijgen voor jouw producten), zorg voor iemand die je financieel kan ondersteunen, enz.

Een klant van ons was twee jaar geleden 16 en begon met 1 rack. Nu neemt hij al meerdere racks af en doet hij naar mijn weten goede zaken.

Jong beginnen hoeft niet altijd in je nadeel te werken. Ik denk echter wel dat je duidelijk moet zijn tegen je klanten over bijvoorbeeld telefonische bereikbaarheid, alhoewel de bakker om de hoek minder snel telefonisch contact met je zal opnemen bij een storing, dan een bedrijf met 100 man personeel.

De belangrijkste tip is dat je je doelgroep moet kennen. Zonder kennis van je doelgroep weet je ook niet hoe je je doelgroep moet benaderen en wat je doelgroep van je verwacht.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips.

PindakaaZ™
26/01/07, 20:44
Bedankt voor de reacties allemaal. :lovewht:
Ik ga deze maand nog eens langs bij een hostingbedrijf hier in de buurt, en verder zal ik wat meer tijd en geld moeten gaan investeren in de mondelinge reclame en advertenties.
Nogmaals, bedankt!
Hier kan een slotje op.;)

tvm
26/01/07, 20:45
Ervaring:

ik ben zes maand voor de officiële start begonnen met plaatsen in mijn sig hier webstunter internet services binnenkort online. Ook een voorlopige pagina opgezet en f en toe op het toenmalige resellerpakket wat vrienden gratis laten hosten.

Nu ben ik 1 maand officieel bezig en heb door die kleine naamsbekendheid 6 maand lang op te bouwen nu wat behoorlijk klanten bij.

Ik moet wel zeggen dat ik al 4 - 5 jaren bezig ben in de hostingmarkt bij andere bedrijven en zo al veel mensen inmijn msn heb die geïntreseerd zijn in mijn diensten.

- Wees altijd vriendelijk (bedien iedereen met een grote smile)
- Wees niet bang om 1000 euro nu te investeren je wint het toch terug indien je het goed aanpakt.
- Indien je ergens geen verstand van hebt biedt het niet aan of besteed het uit.
- Liever 100 goedbetalende klanten aan een degeleijke prijs dan 1000 klanten die slecht betalen aan een dumpprijs.

Explosive
26/01/07, 21:29
Als je een paar klanten hebt, bel deze en stel de de vraag of of hun ook nog 3 'bevriende' bedrijven kennen die intresse hebben in hosting. Vraag de klant dan om zo veel mogelijk info over die bedrijven. Vraag eventueel of de klant de afspraak voor je wil maken ( als een klant de afspraak maakt ben je voor 80% binnen ).
Mocht de klant de afspraak niet kunnen/willen maken voor je dan moet je wel snel de klant bellen, vraag eventueel ook aan de klant of je ze naam mag noemen.

Apoc
27/01/07, 00:46
Als je een paar klanten hebt, bel deze en stel de de vraag of of hun ook nog 3 'bevriende' bedrijven kennen die intresse hebben in hosting. Vraag de klant dan om zo veel mogelijk info over die bedrijven. Vraag eventueel of de klant de afspraak voor je wil maken ( als een klant de afspraak maakt ben je voor 80% binnen ).
Mocht de klant de afspraak niet kunnen/willen maken voor je dan moet je wel snel de klant bellen, vraag eventueel ook aan de klant of je ze naam mag noemen.

Daar zou ik enorm mee oppassen, niet iedereen stelt zoiets op prijs en je zou hiervan als resultaat zelfs de klant zelf kunnen kwijt raken.

sJrD^
27/01/07, 02:09
Daar zou ik enorm mee oppassen, niet iedereen stelt zoiets op prijs en je zou hiervan als resultaat zelfs de klant zelf kunnen kwijt raken.

Inderdaad, bedrijven zouden dit als 'lomp' op kunnen vatten. :X

roelp
27/01/07, 02:49
Om verder te gaan op bovenstaande kan je ook een actie doen naar je huidige klanten waarbij ze bijv. 1 maand gratis krijgen als ze een nieuwe klant aanbrengen. Uiteindelijk zal dit een kleine investering zijn, maar je klantenbestand kan wel snel groeien als je klanten tevreden zijn.

Apoc
27/01/07, 02:53
Hier kan een slotje op.;)

Het lijkt me niet nodig om een topic te sluiten, enkel omdat de vraag beantwoord is..

WI-Hosting
27/01/07, 13:08
Bedankt voor de reacties allemaal. :lovewht:
Ik ga deze maand nog eens langs bij een hostingbedrijf hier in de buurt, en verder zal ik wat meer tijd en geld moeten gaan investeren in de mondelinge reclame en advertenties.
Nogmaals, bedankt!
Hier kan een slotje op.;)

Hoe wil je geld investeren in mondelinge reclame? Mensen betalen om wat over je bedrijf te zeggen tegen hun vrienden? Hoe weet je zo zeker dat ze dat gaan doen dan? :S

Maxhost
27/01/07, 17:59
Er staat en advertenties.
Ik denk dat hij de advertenties bedoeld;)

Offtoppic: Ik denk dat je dit zelf ook wel had kunnen bedenken?

Ramon Fincken
27/01/07, 19:01
PindakaaZ™ plaats je url eens hier, ben wel benieuwd naar je site

Zenda
27/01/07, 20:12
Ik vind het onzin om allemaal elkaar na te praten dat hij honderden tot wel duizenden euro's uit zou moeten geven aan reclame. De meeste die dit roepen hebben dit waarschijnlijk zelf ook niet gedaan! En zeker dan te bedenken dat deze jongen 15 jaar is, waar niets mis mee is, die gewoon een paar klanten willen hebben die een gameserver bij hem afnemen.

Zoals al een paar hiervoor hebben geroepen is het zaak dat je precies weet waar je zelf staat, en dat is tussen een hele grote groep die ook dezelfde dienst als jou aanbiedt. Hoe groter deze groep is, hoe moeilijker het voor je zal worden. Je moet je dus gaan proberen te onderscheiden. Bij gameservers kun je dit bijvoorbeeld doen door er een gratis voiceserver bij te leveren.

Je moet ook zeker niet denken dat er klanten naar je toe komen doordat je gigantisch lage prijzen hebt. De meeste mensen vinden die gehanteerde prijs zelfs te hoog! Laat je daar dus zeker niet door verleiden! Bij sommige mensen werkt zelfs een té lage prijs averechts!
Probeer voor jezelf een redelijke prijs te hanteren voor je diensten zodat je er wat aan over houdt. Je wilt natuurlijk wel beloond worden voor je inzet en je tijd!

Zodra je dit voor jezelf hebt uitgemaakt (wat je eigenlijk voor je startte al had moeten doen) moet je je bezig houden met je buitenkant. De buitenkant houdt in hoe je bedrijf gepresenteerd wordt. Zorg er dus voor dat je een nette website hebt waar mensen genoeg informatie op kunnen vinden om tot een besluit te kunnen komen om bij jou een gameserver af te nemen. Geen gebrekkige en halfwerkende website waardoor mensen snel je website wegklikken.

Probeer je professioneel op te stellen (leeftijd doet hier niets terzake) en behandel alle vragen/problemen uitvoerig, dus geen korte halve antwoorden maar goede antwoorden en met nét een beetje extra.

Dit alles kun je uitgevoerd hebben zonder 1 euro uitgegeven te hebben!

Nu is het zaak klanten te krijgen. Daar kom je bij een probleem. In het begin zal dit niet snel gaan, maar dat hoeft ook niet. In deze periode kun je genoeg tijd besteden aan deze klanten en jezelf/het bedrijf verbeteren door de opmerkingen van je klanten. De klanten kun je proberen te zoeken door in je vriendengroep. Er zullen genoeg vrienden zijn die een spelletje spelen, dus wellicht dat die behoefte hebben in een gameserver.
Nu kun je ook nog gebruik maken van Google Adwords, waarbij je bijvoorbeeld een bedrag van € 50,- inlegt. Het mooie van Google Adwords is dat er pas een paar eurocent af gaat wanneer er op je advertentie geklikt wordt en niet per verschijning.

Nogmaals, neem de tijd en probeer langzaam klanten binnen te krijgen. Ook zeker niet teleurgesteld zijn wanneer iemand een gameserver met een paar slots aanschaft, dit soort mensen kunnen ook positieve berichten verspreiden en zorgen voor grote(re) klanten.
Wanneer mensen tevreden zijn zullen ze vanzelf praten, hier hoef je niets voor te doen en het kost je niets! Ik kan overigens uit ervaring spreken dat je niet altijd dure investeringen hoeft te doen aan marketing om je product goed te verkopen.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaaltje.

Stewie
27/01/07, 23:15
Hoe groter deze groep is, hoe moeilijker het voor je zal worden. Je moet je dus gaan proberen te onderscheiden. Bij gameservers kun je dit bijvoorbeeld doen door er een gratis voiceserver bij te leveren.
.
Gezien het gamehosting betreft is dit dus NIET de manier waarop je je zal onderscheiden. Juist bijna elke budget gamehoster levert (illegaal) teamspeak of ventrilo gratis bij de gameserver. En gezien de lage licentie kosten van een illegale voiceserver (:lovewht: ) wordt er gemakkelijk rondgestrooid met het aantal slots. Een 200 slots ventrilo is bijvoorbeeld niet ongewoon bij een 8 slots private budget warserver.

Als je je tegenwoordig in de gameserver markt wilt onderscheiden dan kies je voor de high-end klanten; de clans die graag wat meer betalen voor meer kwaliteit of persoonlijke service. In het budgetsegment zal je je niet snel meer onderscheiden, en dus al helemaal niet met gratis voiceservers.

Triloxigen
27/01/07, 23:24
Daar ben ik me zeer bewust van, de winst zal niet veel zijn.

Winst? Eerst zien datje de kosten eruit krijgt :o

Zenda
27/01/07, 23:36
Gezien het gamehosting betreft is dit dus NIET de manier waarop je je zal onderscheiden. Juist bijna elke budget gamehoster levert (illegaal) teamspeak of ventrilo gratis bij de gameserver. En gezien de lage licentie kosten van een illegale voiceserver (:lovewht: ) wordt er gemakkelijk rondgestrooid met het aantal slots. Een 200 slots ventrilo is bijvoorbeeld niet ongewoon bij een 8 slots private budget warserver.

Als je je tegenwoordig in de gameserver markt wilt onderscheiden dan kies je voor de high-end klanten; de clans die graag wat meer betalen voor meer kwaliteit of persoonlijke service. In het budgetsegment zal je je niet snel meer onderscheiden, en dus al helemaal niet met gratis voiceservers.Ik noemde gewoonweg een voorbeeld. Ik ben zelf niet thuis in de gameserver wereld en heb dus ook geen idee op welk front je je precies zou moeten onderscheiden. Dit blijft natuurlijk iets voor de topicstarter. Wanneer ik het wist was ik zelf wel aan de gang gegaan ;).

AlfaHosting
28/01/07, 07:44
Bijkomend denk ik dat de markt van hosting ook stilaan verzadigt geraakt en dat het steeds moeilijker zal worden voor nieuwe aanbieders.

Maxhost
28/01/07, 13:25
Tuurlijk is het moeilijk aan klanten te komen!
Ik zit er zelf ook mee! 'k ben een 15 jarige jongen die nu een jaar een bedrijfje runt. Ik heb nu wat webhosting klantjes en wat gameservers.
Zelf denk ik dat je je moet richten op webhosting/domein/resellers/colo/deci.
Je kan als extra wel gameservers doen, maar hier valt naar mijn mening weinig meer mee te verdienen!

Verdiep je eens in php/html?? Er zijn veel mensen die een website nodig zijn.
Je hebt vast wele en oom of kennis die een eigen bedrijf heeft. Maak een website en lever de hosting!:)

Aan websites bouwen valt veel te verdienen. Zeker als het om bedrijven gaat.
De webhosting is een stukje zekerheid wat je elke maand hebt om je server (dedicated??) te kunnen houden. Bedrijven die tevreden zijn gaan echt niet zomaar weg!

succes

ByteMe
28/01/07, 13:37
De clue is, je hebt 2 soorten startups
1. Langzaam groeien (begint als hobby; meestal via via via reklame)
2. Gedurfde start met kapitaal (dadelijk goed investeren in IT en bekendheid)

Als je echt je kans wil wagen, beslis dan eerst wat je wil.
Keuze 1 heeft een laag risico, zeker als je begint bij kenissen/vrienden.
Noem het een leerschool.

Keuze 2 een hoger risico, maar waarschijnlijk ook meer rendement na verloop van tijd. Een marketingplan, investeringen, degelijke IT kennis, ... moeten er vanaf de eerste dag 100% zijn.

Mond-aan-mond reklame is ook bij ons nog altijd de beste klanten-winning.
(een tevreden klant is er meer dan 1 waard)

Bedenk hoe je toch nieuwe 'markten' kan aanboren. Wij sponsoren bijv doelbewust enkele 30+ fuiven, aangezien hier veel KMO'ers/Zelfstandigen naartoe komen, en wel eens een siteje kunnen gebruiken. Werkt echt!

slipperman
28/01/07, 14:11
Ervaring:

ik ben zes maand voor de officiële start begonnen met plaatsen in mijn sig hier webstunter internet services binnenkort online. Ook een voorlopige pagina opgezet en f en toe op het toenmalige resellerpakket wat vrienden gratis laten hosten.

Nu ben ik 1 maand officieel bezig en heb door die kleine naamsbekendheid 6 maand lang op te bouwen nu wat behoorlijk klanten bij.

Ik moet wel zeggen dat ik al 4 - 5 jaren bezig ben in de hostingmarkt bij andere bedrijven en zo al veel mensen inmijn msn heb die geïntreseerd zijn in mijn diensten.

- Wees altijd vriendelijk (bedien iedereen met een grote smile)
- Wees niet bang om 1000 euro nu te investeren je wint het toch terug indien je het goed aanpakt.
- Indien je ergens geen verstand van hebt biedt het niet aan of besteed het uit.
- Liever 100 goedbetalende klanten aan een degeleijke prijs dan 1000 klanten die slecht betalen aan een dumpprijs.
In je titel staat Proffesionele internet diensten ;)
Lekker profesioneel is dat :P

Dennie-DeTi
28/01/07, 16:44
In je titel staat Proffesionele internet diensten ;)
Lekker profesioneel is dat :P

professioneel ja....

- Dennie

Serve-xs
28/01/07, 17:16
1. We hebben enkele testservers online gezet, wat banners op websites laten plaatsen, etc.

2. De prijzen liggen ontzettend laag, dit hebben we expres gedaan om snel wat klanten te krijgen. De website heeft zeker weten wel een professionele uitstraling, Diensten zijn overigens wel degelijk in trek!

Laat ons die website eens zien dan.

cashmere
28/01/07, 17:21
Ik denk in jou geval als je met gameservers e.d. bezig gaat het verstandig is actief te zijn op QuakeNet. Je hele doelgroep begeeft zich hier. Ik denk dat naamsbekendheid dan komt dmv het sponsoren van de betere clans. Verhuur bouncers oid met je naam in de vhost zo zien mensen overal je naam wel terug. En verder, als je goede servers hebt komen de mensen vanzelf. Je hoeft niet gelijk voor budget te gaan, ik kan je vertellen dat er genoeg mensen zijn die graag meer betalen voor een server die niet lagged en goed regged.

Bullcat
28/01/07, 18:05
Je kunt ook net als wij doen bijvoorbeeld het eerste jaar de domeinnaam kado doen, en daarnaast krijgt elke klant die een nieuwe aanbrengt op zijn volgende factuur 2.50 netto korting. Maar dat zijn zaken die je zelf zult moeten uitzoeken uiteraard.

Denk dan eens na over zulke acties of geef wat kado als ze klant worden bij je een USB stick kost ook 2 x niks als je ze massaal inkoopt.

Ja het kost geld, maar na een jaar gaat het wel geld opleveren uiteraard, en verwacht echt niet dat je geld verdient het eerste jaar.

Hans