PDA

Bekijk Volledige Versie : Teamspeak breekt op



Jeroentje
26/01/07, 01:39
Ik draai nu al bekant 1.5 jaar een Teamspeak server, of maak gebruik van een hosts' teamspeak.

Bij 3 verschillende hosts, kom ik allemaal 1 bijzonder ding tegen en dat is dat het geluid opbreekt. Dus in feite iemand zegt iets en het breekt op voor een seconde. Lokaal met Windows XP teamspeak op High priority zetten maakt geen zak uit, ook niet bij anderen. Ik twijfel ook of het hier aan m'n eigen connectie ligt, of bij (nu in dit geval) m'n host (100MBit).

Of is in het algemeen Teamspeak 1 nu gewoon zo ?

EHS-Jerre
26/01/07, 08:06
Allereerst waarom Teamspeak 1? TeamSpeak 2 is al een tijdje uit en werkt aardig :)

Nu je probleem, ik denk meteen aan 3 zaken:
- je moet eens kijken welke codec ingesteld staat voor je channel(s) het kan zijn dat het gewoon een slechte is en dan kan je een hogere instellen
- misschien worden die storingen veroorzaakt door lag
- mmisschien komt dat doordaat diegene die je hoort push to talk gebruikt en dan even zn spreekknopje losslaat

Jeroentje
27/01/07, 04:03
Nee we maken allen gebruik van Voice Activation, wat op een "normaal" niveau staat. Ook gewoon gebruik makend van Speex 25.9KiloBits, maar downgraden schijnt niet echt te werken (zelfde effect).

En lag lijkt me uitgesloten, aangezien mijn verbinding zelf in orde is, en dat van hun op dat moment ook "vrij" staat. Overigens staat de host in Redbus.

NWO
27/01/07, 13:45
Ik zou zeggen: Probeer TS2, valt daar de verbinding ook weg: Dan ligt het aan connectie / server. Werkt het daar wel goed. Weet je dat TS1 gewoon troep is :)