PDA

Bekijk Volledige Versie : Lineage II



Maxhost
25/01/07, 22:16
Hallo,

Ik heb een klant die mij vraagt of ik linage II kan hosten.
Ik heb geen arvaring met deze game.

Zijn er linux files voor?
Is de game zwaar? Vergelijkbaar met bijv. cod1 ofzo?
Neemt het veel trafic?
Is het slim het spel te hosten?

Bedankt voor jullie posts!

3j3ct
25/01/07, 22:35
edit: nvm

swedendedicated
25/01/07, 22:59
zwaar: ja heel heel zwaar
linux files: ja (java is nodig)
traffic: veel afhankelijk van aantal spelers.
slim om te hosten: ze zeggen dat het niet illegaal omdat het een eigen java emulator is (l2j) maar nsoft pakt de grote wel aan.

eagl0r
26/01/07, 11:33
Er is Lineage 2 in 2 smaakjes, L2j (j = java) en L2OFF.
L2OFF draait op gestolen software van NCSoft en werkt met MSSQL, L2j is compleet vanaf scratch nagebouwt in java en werkt met MySQL.

Bij L2OFF servers connect de speler door zn client aan te passen met een patch, wat ook illegaal is, bij L2j moet de speler zn hosts file aanpassen ipv de client zodat zn onaangepaste client niet naar de echte L2Auth.Lineage.com (oid) connect maar naar het IP van de private L2j server.

Aangezien L2OFF van alle kanten illegaal is en ook aangepakt word door NCSoft icm de FBI, in December waren er een paar raids waarna de rest bang werd en offline ging, kun je der vanuit gaan dat je klant L2j wil draaien.

L2j draait op Win & Unix. Java benodigt, MySQL benodigt. Hoe sterker je server hoe meer spelers tegelijk er op kunnen spelen zonder latency problemen en of haperingen. Ook is bij L2 geheugen een bottleneck, 8 tot 16GB is niet ongehoord.
Zwaar per speler is het niet, maar bij een shooter heb je aan 20 slots genoeg voor een public, bij een MMO word het pas leuk bij 100+ online 24/7. Dataverkeer heb ik geen idee van. Maximaal aantal spelers is trouwens niet te locken dus word een dedicated klant dan.

Een beginnende server zal moeite moeten doen voor 100 spelers online 24/7, een server waarover "the word" uit is en dus populair word kan richting de 4000 spelers online 24/7 gaan.. als de hardware dit ondersteund natuurlijk.

Check ook de topsites, dat is waarschijnlijk het doel van deze persoon:
http://www.gamesites200.com/lineage2/
http://l2.hopzone.net/

Toevallig deze week zelf een L2J server aan het testen, http://www.l2.jnx.nl, vandaar zo'n verhaal :D

Cyberdevil
26/01/07, 18:40
1) Illegaal
2) Moet je 24/24 mee bezig zijn om stabiel te houden.
3) Over het algemeen buggy en onstabiel.
4) Moeilijk om een goeie server te draaien.
5) Kan je niet bij andere servers draaien.

Qyxi
28/01/07, 22:40
hallo,

Ik ben dit forum tegen gekomen met zoeken op google naar game server.

Ik kwam deze post tegen en vond dat ik wel even wat kon zeggen.

Dus bij deze heb ik wat informatie.

Momenteel host ik zo'n l2j server, het is inderdaad een moeilijke server om goed draaiende te maken en te houden, het is echter wel mogenlijk om dit met mindere prestaties te doen, maar de server zal dan niet zoveel mensen aan kunnen.

Het is zowel mogenlijk om op linux of windows een server te draaien.
Ik ebn er nog niet uit welke het beste is eigenlijk.

Iderdaad is Java Jdk en Mysql een vereiste.

Dit soort server is erg bewerkelijk, zeer instabiel, vandaar dat er ook veel automatische restarts nodig zijn. Ook zitten er nog veel kleine fouten in en omdat Ncsoft telkens een update doet is het vaak weer vanaf het begin beginnen met nieuwere files.

Momenteel met een upload van 1Mbit is het eigenlijk niet mogenlijk om meer dan 100 spelers tegelijk te laten spelen.

Het systeem wat ik momenteel gebruik is maar een kleintje.

AMD 2700+ 1,8 Ghz, 2.0 Gb DDR, en dat is dan wel het belangrijkste.

Dit is voor 100 spelers wel redelijk, maar hoe meer spelers hoe zwaarder de machine.

Ik weet niet of dit van pas kan komen, maar wie weet.

las3r
09/02/07, 17:14
L2j heb ik geen ervaring mee. We lweet ik dat java en mysql té traag is om 200-300+ users te hosten...

L2OFF C4: heb ik ervaring mee:

Een playerbase van 200k spelers, 2000 users online simultaan, neemt ongeveer een dikke 10mbit upstream, en een 2 mbit downstream...CONTINU

Al met al zit je op een dikke data transfer in de maand.

De off files draaien alleen op 64-bit windows 2003-versies en de 2000 users kunnen alleen lagless gehost worden als de srever pc over 8GB of meer RAM beschikt.

We hebben de server zelf gedraaid op een Dual Core Dual xeon @ 3,2 ghz (4x 64bit cores) en de cpu usage is rond de 15% met 2000 players online.

Voor meer vragen kun je mij hier een pm sturen :)

Erik

VaGanZa
16/02/07, 14:31
klopt,

Ik heb l2 zelf gespeeld en gekeken hoe zwaar een server is Om een goeie server te hosten met ongeveer 200 man MAXIMAAL heb je zeker

AMD 2700+ 1,8 Ghz, 2.0 Gb DDR, systeem maar dan 2x zo sneller nodig.

Er is alleen nog een ander probleem dit is de FBI die bijna alle servers down heeft gehaald in de USA 2 weken geleden. Je kunt de server legaal hosten maar als je er maar iets aan wilt veranderen ben je illegaal bezig.

Waarschijnlijk wil jouw klant ook geld verdienen en gaat die donations openen hiermee kan je voor bv. 30 euro een beter wapen kopen. Die donations zijn helemaal illegaal en word streng op gecontroleerd

Maarja als ze je niet pakken heb je wel een goeie business als Admin van de L2 server vriend van me maakte 800 euro de eerste maand de server koste hem 289 per maand .:W:

Succes

swedendedicated
16/02/07, 14:45
l2j is gewoon gnu/opensource dus mag je alles aan veranderen, snap niet waarom je dat zegt vaganza. De gehackte server files van ncsoft die zijn illegaal maar de java based l2j files niet.

VaGanZa
16/02/07, 15:25
volgens mij heb ik het niet meer over l2j aangezien erik al zei dat java een stuk trager is bij 200-300 spelers

:lovewht:

swedendedicated
16/02/07, 15:56
1 van onze klanten heeft een aangepaste l2j draaien die kan makkelijk 300 man aan op een Pentium D 2.8 met 1GB ram.

Entrike
19/02/07, 02:20
L2j. -> Niet legaal, er staat in de EULA van NCsoft duidelijk dat het clonen en gebruiken van een dergelijk product illegaal is.

L2OFF -> Draait alleen op Windows, MSSQL 2000 of MSSQL 2005 server nodig. Ik weet dat L2 draaien met Officiele software illegaal is, maar tog doe ook ik hier aan mee, en de specs voor mijn server zijn atm:

CPU: Enkele 2.4Ghz AMD (1MB FSB)
Ram: 4Gb DDR400 (2.5, 2.5, 3) Kingston K alles Dual Chan.
HDD: 2 x 37.4GB Digital Raptor drives. (10.000 RPM)

Bovenstaande specs zijn echt vereist. Wij hebben momenteel een kleine 600+ spelers online, en ik kan je garanderen dat zonder die schijven je het simpel weg niet trekt. Ik heb een screenshot van het taakbeheer toegevoegt. Let vooral op het geheugen.

h**p://img406.imageshack.us/my.php?image=pfresmgshasqa9.jpg
LET OP DE H**P

Hoop dat ik je heb voorzien van genoeg info om te kunnen besluiten een server te hosten.

ps. Ik weet dat ik vrij nieuw ben met het posten hier, maar heb wel ervaring met L2 ;)

groet.

-- Nog even een edit.
Voor L2j kun je, met een beetje kennis van java, altijd MSSQL gebruiken. Alleen de scripts zijn totaal anders, dus gaat wel veel tijd in zitten.

Hollanda
19/02/07, 03:39
Als je continu zit te swappen heb je zeker snelle raptors nodig. Dat probleem zal met 6-8GB ram wel opgelost zijn, niet?

Entrike
19/02/07, 11:54
Als je continu zit te swappen heb je zeker snelle raptors nodig. Dat probleem zal met 6-8GB ram wel opgelost zijn, niet?

In prencipe wel, maar het is niet makkelijk om je servers te laten groeien zonder donaties. En de enige echte manier om die te krijgen is door "gear" ingame te geven voor donaties die worden gedaan. Maar het werkt prima met raptors. :p

eagl0r
27/02/07, 02:16
*offtopic*

Zozo Entrike ik zie dat Requiem eindelijk weer online is. Duurde zo lang dat ik men account nu ben vergeten. :D
Wel een mooiere site.

mvg, Av[googlebreak]el/Eph[googlebreak]ten