PDA

Bekijk Volledige Versie : Atx colocatie



Ichigo
25/01/07, 17:47
hello,
Ik wil een server in a DC plaatsen maar wil geen 1u rackmount behuizing hiervoor kopen.
Weet mischien iemand waar je een klein desktop server kan plaatsen?



alvast bedank

Crafty
25/01/07, 18:00
Ik denk nergens om eerlijk te zijn, misschien kun je overwegen om een 2u kast te kopen, daar kan (deels) gewone hardware in, dus dat is goedkoper... kast kost (nieuw) zo'n 200 euro ofzo.

IceHosting
25/01/07, 18:47
Of je moet een plankje + 4u colocatie willen huren ;) En ik kan dan goed begrijpen als je dan toch liever een 2u of 1u behuizing aanschaft ;)

slipperman
25/01/07, 20:11
Misschien bij pcextreme? Die bieden nu zoveel u`s aan als je wilt :P (geen meerprijs voor extra ruimte dus)

phreak
25/01/07, 20:25
Misschien bij pcextreme? Die bieden nu zoveel u`s aan als je wilt :P (geen meerprijs voor extra ruimte dus)

Gaaf, dus ik huur 1U en pak er 50 Extra voor de nop?

tdw
25/01/07, 20:27
Lijkt me dat er op de een of andere manier wel een limiet op zit..

Ja dus: max 150 watt per machine :D

thalx
25/01/07, 20:29
Zoals de rest al zegt, koop een 2U kast, je wilt niet weten hoeveel geld p/maand je extra kwijt bent voor 4U of ATX kasten. Serverkasten zijn speciaal gebouwd om weinig ruimte in te nemen en goed te koelen. ATX kasten zijn gemaakt voor thuis...

Dominic
26/01/07, 00:29
Nou, in Nederland kun je geen ATX'en zomaar coloceren.
Maar je zou dan kunnen kiezen voor een DC in de US daar hebben ze alleen maar "desktop" cases staan in DC's

Thafusion
26/01/07, 01:37
Nou, in Nederland kun je geen ATX'en zomaar coloceren.
Maar je zou dan kunnen kiezen voor een DC in de US daar hebben ze alleen maar "desktop" cases staan in DC's

Heb in Nederland ook verschillende racks zien staan vol met ATX kasten hoor.

Digires
26/01/07, 02:04
Er zijn genoeg hosters te vinden waar u een desktop server mag plaatsen.
Het beste kunt u zelf voor een legplankje zorgen. (verstelbare, want iedere coloboer heeft andere diepte van racks.)
En dan betaald u wel voor 4 of 5 U.

Uit eindelijk bent u goedkoper uit als u een 2U case neemt.
Dit is wel op lange termijn, want colocatie zelf kost haast niets meer.
Men krijgt de racks toch nooit helemaal vol, omdat de stroomcapaciteit dit niet toelaat.

host3000
26/01/07, 08:51
<knip>Dit is wel op lange termijn, want colocatie zelf kost haast niets meer.
Men krijgt de racks toch nooit helemaal vol, omdat de stroomcapaciteit dit niet toelaat.


Mmm, ok, interessante ontwikkeling. Dus als je voorheen 30 servers in een kast kon hangen, en nu nog maar 20, gaat de prijs per U omlaag :p . Ik denk dat ik dan nog maar 1 server in een kast hang......De prijs van de kast/footprint is niet omlaag gegaan hoor. Dus, bijvoorbeeld, € 300,-/30 is nog altijd minder dan € 300,-/20 ;)

trebbor
26/01/07, 09:43
Mmm, ok, interessante ontwikkeling. Dus als je voorheen 30 servers in een kast kon hangen, en nu nog maar 20, gaat de prijs per U omlaag :p . Ik denk dat ik dan nog maar 1 server in een kast hang......De prijs van de kast/footprint is niet omlaag gegaan hoor. Dus, bijvoorbeeld, € 300,-/30 is nog altijd minder dan € 300,-/20 ;)

30 servers per kast is wel heel veel hehe :-). Misschien met 16A racks dat je dat kunt halen maar anders ook niet.

Ach gewoon geen desktops plaatsen, gewoon nette rackmountservers kopen. :cool:

Mark17
26/01/07, 21:09
Bij meerdere bedrijven is het plaatsen van desktop kasten geen probleem. Daarnaast kun je met gemak 25 a 30 servers in een kast kwijt (als je het goed regeld is 4KVA per kast mogelijk, dit is circa 16A).

swedendedicated
26/01/07, 22:20
Ik denk dat heel veel hosts hier geen heel rack vol kunnen maken omdat ze op 8/10 amp zitten en nu dus 20u over hebben, misschien is het slim om voortaan desktop behuizingen te nemen ipv high density 1u rackmounts.

trebbor
26/01/07, 22:34
Ik denk dat heel veel hosts hier geen heel rack vol kunnen maken omdat ze op 8/10 amp zitten en nu dus 20u over hebben, misschien is het slim om voortaan desktop behuizingen te nemen ipv high density 1u rackmounts.

Gewoon 16A racks afnemen, betaal je een stuk meer maar heb je ook wat aan je ruimte. Het is ook niet voor niets dat veel bedrijven werken met 2U servers. Passen er mooi 20 van in een cabinet.

@mark17

Ga jij eens snel uitrekenen wat servers zoal trekken, volgens mij heb je nu geen enkel idee waar je het over hebt. Tegenwoordig werken bedrijven met steeds snellere servers, echter ook het stroomverbruik stijgt enorm, kijk eens naar Dual Xeons ;)

Mark17
26/01/07, 23:08
Gewoon 16A racks afnemen, betaal je een stuk meer maar heb je ook wat aan je ruimte. Het is ook niet voor niets dat veel bedrijven werken met 2U servers. Passen er mooi 20 van in een cabinet.

@mark17

Ga jij eens snel uitrekenen wat servers zoal trekken, volgens mij heb je nu geen enkel idee waar je het over hebt. Tegenwoordig werken bedrijven met steeds snellere servers, echter ook het stroomverbruik stijgt enorm, kijk eens naar Dual Xeons ;)

Bij het aanschaffen van je servers let je dan ook op het stroomverbruik. Een server die minder dan 150 watt verbruikt is zeer goed mogelijk (vandaag nog een aantal racks gezien die voor meer dan 75% vol zitten en ruim onder de 4KVA zaten volgens het DC). De meeste servers in het rack waren wel 1U servers (ik kon 4 2U servers ontdekken). Het waren enkel Dell servers viel me op.

Digires
26/01/07, 23:55
Bij een enkenkeling mag je een ATX kast plaatsen, maar dat moet je meteen een legplank a € 60,00 bij ze afnemen, dan kun je beter een 2 of 3 U kast nemen. Zoek maar eens op marktplaats of eBay(.de)