PDA

Bekijk Volledige Versie : 3COM SuperStack II 3300 Firmware



Nielsvk
24/01/07, 18:47
Hi,

Ik krijg morgen mijn 'nieuwe' aankloot switch binnen, ik wil de switch graag naar de laaste firmware updaten en heb op de site van 3com al gelezen over 'tftp' of iets in die richting, maar het wil niet echt binnendringen in het bovenkamertje.. Heeft iemand raad? (Ik heb al een null-modem kabel)

kthnx, Niels.

:lovewht:

EDIT: Ik zie dat ik in het verkeerde forum heb geplaast, kan dit verplaatsen worden naar Scripting & Techniek?

Apoc
24/01/07, 20:00
Verplaatst op verzoek

groenleer
24/01/07, 20:14
Ik zou haast zeggen copy tftp:[filename] flash:[filename]
en dan je bootvars aanpassen.

Dit kan gewoon met een ethernetkabel doen, heeft geen nullmodem kabelnodig.
Op voorwaarde dat er nog een werkende image/firmware op staat.
Systemen uiteraard in het zelfde subnet hebben aangezien tftp niet ontworpen is om gerouteerd te worden.

Je nullmodem kabel heb je alleen nodig als je een switch hebt waar je geen firmware meer op hebt zitten.

(Dit bericht is opgezet op basis van mijn Cisco kennis, de werking voor je 3com switch kan iets afwijken. Maar zal in grote lijnen het zelfde zijn)

Nielsvk
24/01/07, 20:25
Hmm, zal er nergens in de web interface een optie zitten om te upgraden (Meestal bij routers kan dit) ? Ik zit trouwens op windows, geen linux momenteel beschikbaar, ben namelijk met Xen bezig.

groenleer
25/01/07, 13:37
Web interface?

Ik doe dat soort dingen meestal over een console.
(Console kabel/telnet/ssh)

het is meestal maar 2 of 3 commando's als je het goed doet.
En 1 keer rebooten om de firmware te laden.

Nielsvk
25/01/07, 17:38
Switch vandaag binnengekregen, en geprobeerd via telnet, werkt perfect! Bedankt jongens!

Dit heb ik gedaan:

1. Installeren Solarwinds.net TFTP server
2. s2s02_72.bin in de map gezet
3. via telnet geconnected
4. system in typen, daarna softwareUpgrade
5. Verbinden & alles ingeven

Klaar!