PDA

Bekijk Volledige Versie : Gedragscode. com bindend?



Teun
24/01/07, 17:38
Hoi,

Ik neem wat diensten af van een bedrijf (MR) wat ISPgids.com gedragscode lid is. Echter houden ze zich op meerdere punten niet bepaald aan die gedragscode.

Nu vroeg ik mij af of die gedragscode bindend is, aangezien die nog in beta fase is en of er al meerdere members hier ervaring hebben met bedrijven die zich niet echt aan de gedragscode houden, hoe is dat aangepakt/afgelopen, zijn die nu nog steeds deelnemer of houd het deelnemer zijn dan op?

Thanks,
- Teun

crazycoder
24/01/07, 18:35
Misschien moet je die vraag aan de mensen achter de gedragscode stellen.

Domenico
24/01/07, 19:21
Inderdaad, Arnout?

gjtje
24/01/07, 19:26
De ISP verklaart deze gedragscode volledig te onderkennen en verklaart deze gedragscode op elk artikel akkoord en accepteert de verantwoordelijkheden van de gevolgen die uit deze gedragscode voortkomen. Niet nakomen van de gedragsregels die van toepassing zijn op de overeengekomen contracten heeft tot consequentie dat overeenkomsten door klanten kunnen worden ontbonden, echter enkel daar waar een klant specifiek hinder ondervind van het niet nakomen van deze gedragscode door de ISP en tevens per individueel geval bekeken, dit ter beoordeling van de geldende rechtelijke macht.


Juridisch zal het wel niet waterdicht zijn, maar dat is met zo veel dingen tegenwoordig. ;)

Crafty
24/01/07, 20:18
ISPGids is toch eigelijk gewoon een keurmerk?

Een keurmerk wil meestal alleen maar zeggen dat een bedrijf aan bepaalde eisen voldoet... als ze zich misdragen kunnen ze het keurmerk ook weer kwijtraken natuurlijk. Een keurmerk is eigenlijk niks meer dan een extra verkoopargument... juridisch is hier ook weinig mee te doen denk ik, behalve als het keurmerk bepaalde consequenties heeft verbonden aan misdragingen, maar dat zal wel niet zo zijn, want ik zie ISPGids bv niet een hoster dagvaarden omdat ze een regel (ernstig) hebben overtreden ofzo, kost klauwen met geld.

Komto
24/01/07, 20:30
ISPGids != Gedragscode ;)

xYnta
24/01/07, 20:40
Even een mailtje sturen naar info@xcat.nl, volgens mij wordt een deelnemer verwijderd uit de Gedragscode als hij of zij hier niet aan houdt. Arnout kan je daar vast wel verder mee helpen.

Frangkje
24/01/07, 20:41
Uit de gedragscode:

Tevens verklaart de ISP dat deze zich wel zal houden aan de gedragscode doch zolang deze niet het predikaat 'final' heeft er voor hem geen juridische consequenties aan verbonden zijn.

WebXtrA-RĂ¡mon
24/01/07, 22:04
Beste Teun,

Er zitten (nog) geen juridische consequenties aan de gedragscode.

Ik denk dat je dat moet melden bij Arnout, deze kan dan optreden als mediator en wellicht de deelnemer royeren of misschien komen jullie er samen dan wel uit.

Triloxigen
24/01/07, 22:06
Beste Teun,

Er zitten (nog) geen juridische consequenties aan de gedragscode.

Ik denk dat je dat moet melden bij Arnout, deze kan dan optreden als mediator en wellicht de deelnemer royeren of misschien komen jullie er samen dan wel uit.

Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Als een ISP zegt zich eraan te houden en dit niet doet, dan kan het bedrijf in gebreke gesteld worden.

veenman
24/01/07, 22:43
De huidige status is vrij eenvoudig, uit Gedragscode.com vloeien zolang deze nog beta is geen (directe) juridische consequenties voort. Dat wil dus zeggen dat je niet met de Gedragscode.com in je hand naar de rechter kan gaan en het contract puur op basis van de bepalingen daarin laten ontbinden. Echter is het natuurlijk wel zo dat de ISP heeft beloofd om zich aan de Gedragscode.com te houden en daarmee kan een ISP dus weldegelijk in gebreke zijn wanneer deze zich niet aan de bepalingen in de Gedragscode.com houdt.

De definitieve Gedragscode.com is wel al klaar en zal over enkele dagen in werking treden, vanaf dat moment is deze dus wel bindend voor de deelnemende ISP's.

wbakker-letsgoonline
24/01/07, 23:43
Neem aan dat elke deelnemer deze gedragscode wel onder ogen krijgt te zien ?

veenman
24/01/07, 23:50
Neem aan dat elke deelnemer deze gedragscode wel onder ogen krijgt te zien ?
Natuurlijk, die is overigens al gepubliceerd, al zal ik die hier niet spammen.

br040
25/01/07, 20:28
juridisch = gang naar de rechter = duur voor alle partijen.

Heeft de gedragscode een raad die klachten behandeld en daar consequencies aan verbindt (bijvoorbeeld schorsing van een lijst erkende bedrijven). Een groot aantal andere branches en beroepsgroepen hebben zoiets ook.

veenman
25/01/07, 20:31
juridisch = gang naar de rechter = duur voor alle partijen.

Heeft de gedragscode een raad die klachten behandeld en daar consequencies aan verbindt (bijvoorbeeld schorsing van een lijst erkende bedrijven). Een groot aantal andere branches en beroepsgroepen hebben zoiets ook.
Die is nog niet geformeerd, maar die zal er waarschijnlijk wel komen. Het is echter wel al zo dat ik als beheerder zelfstandig bevoegd ben om deelnemers te royeren (of te schorsen).