PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen Colostunter?



thalx
23/01/07, 19:56
Beste medeforummers,

Sinds een aantal weken heb ik besloten met m'n bedrijfje de grote hostingzee op te varen aangezien veel van mijn bestaande klanten interesse hadden. Dus, een leuke server besteld, en natuurlijk rondgekeken voor een colocatie.

Aangezien ik het missen van een stukje service niet erg zou vinden (aangezien ik zo'n koppig iemand ben die liever alles zelf doet:X ) ben ik gaan kijken bij de budget colo's.

Mijn oog viel direct op Colostunter, dochterbedrijf van het in mijn ogen goede Kyra E-motion. Ik heb al een bestelling geplaatst, en een mail gestuurd, maar nog niks terug ontvangen(ik ben altijd ongeduldig haha), dus ik vraag even snel tussendoor of er mensen zijn die ervaringen hebben met dit aantrekkelijke bedrijf? (search leverde bijna niks op, zowel google (2xhit) als hier (0x).

t.bloo
23/01/07, 20:07
snel reageren hoort ook bij service he...

thalx
24/01/07, 14:32
daar ben ik mij ten zeerste van bewust........ Ik vraag naar algehele ervaringen, ik heb interesse in het bedrijf en probeer wat info in te winnen via bruikbare reacties hier.

Magus
24/01/07, 15:58
Colostunter is hetzelfde als kyra-emotion.nl. Ze schrijven op hun website dat ze volledig zelfstandig opereren maar volgens de whois van hun domeinnaam en het feit dat colostunter.nl resolved naar 82.192.87.150, wat dan weer een server is van kyra, wordt dat een klein beetje tegengesproken.

Overigens is dat ook bij de KvK te zien, colostunter is op hetzelfde nummer als kyra ingeschreven daar: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TYPE=HNPL&TAAL=NL++&AANT=0&MZKN=colostunter&WPLT=&HIST=N

Verder kan ik je nog vertellen dat ze hun rackspace, netwerk en ipadressen afnemen bij leaseweb in redbus op de gyroscoopweg, waaruit je kunt afleiden dat hun prijzen wellicht eens zouden kunnen stijgen zeer binnenkort.

Op zich hebben ze een leuke aanbieding via colostunter en het is ook echt goedkoper dan via kyra. Ik zou ze eens bellen en misschien een rondleiding aanvragen zodat je hun ruimte bij leaseweb kunt bekijken en kunt inschatten of hun racks een beetje op orde zijn.

Dominic
24/01/07, 16:12
Colostunter is hetzelfde als kyra-emotion.nl. Ze schrijven op hun website dat ze volledig zelfstandig opereren maar volgens de whois van hun domeinnaam en het feit dat colostunter.nl resolved naar 82.192.87.150, wat dan weer een server is van kyra, wordt dat een klein beetje tegengesproken.

Overigens is dat ook bij de KvK te zien, colostunter is op hetzelfde nummer als kyra ingeschreven daar: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TYPE=HNPL&TAAL=NL++&AANT=0&MZKN=colostunter&WPLT=&HIST=N

Verder kan ik je nog vertellen dat ze hun rackspace, netwerk en ipadressen afnemen bij leaseweb in redbus op de gyroscoopweg, waaruit je kunt afleiden dat hun prijzen wellicht eens zouden kunnen stijgen zeer binnenkort.

Op zich hebben ze een leuke aanbieding via colostunter en het is ook echt goedkoper dan via kyra. Ik zou ze eens bellen en misschien een rondleiding aanvragen zodat je hun ruimte bij leaseweb kunt bekijken en kunt inschatten of hun racks een beetje op orde zijn.


Kyra e-Motion gaat verhuizen naar Global Switch (Garnier Netwerk) zie colocatie aanvragen forum hier op WHT.

Ontopic:

Als klant hebben we geen ervaring met Kyra e-Motion maar we hebben wel regelmatig contact en dat verloopt altijd zeer soepel.

Magus
24/01/07, 16:13
Dat lost het probleem op van de prijsstijging. Zoals ik al schreef ziet de aanbieding er op zich heel goed uit en is het wellicht een belletje waard.

xboty
24/01/07, 18:37
Gaan bij leaseweb de prijzen omhoog dan?

Erwin Zeeuw
24/01/07, 21:17
Bij Redbus zijn de prijzen omhoog gegaan, wat kan betekenen dat de prijzen voor colo bij Leaseweb (die gedeeltelijk in het TelecityRedbus zitten) omhoog gaan.

Magus
25/01/07, 09:29
Klopt. Bovendien schommelen de prijzen bij leaseweb toch al veel

rida
28/01/07, 14:20
Klopt. Bovendien schommelen de prijzen bij leaseweb toch al veel

Ja dat kan je idd wel zeggen, had 2 maanden terug voor nog geen 25EUR p/mnd per U wat genomen. Nu is het 89EUR per U.

heb colostunter gemaild en kreeg binnen paar uur (zat. avond) een reactie.
goede prijzen, let wel even op de amperage, want dat is waar het nu allemaal om draait en vrij duur is.

ik ga denk gewoon een servertje plaatsen en kijken wat de ervaringen zijn met dit bedrijf.

thalx
30/01/07, 20:01
ik heb ondertussen ook contact met het bedrijf, en ik moet zeggen, het klinkt zeer goed. Ik ga hopelijk ergens over een week daar mijn server plaatsen. Het is nu alleen even wachten op de server zelf helaas :( leveringsproblemen met de AMD opteron 175 :()

WouterG
30/01/07, 20:41
Wij hadden ook goede ervaringen met hun. We zijn overgestapt naar een goedkopere colocatie, daar toch wat meer problemen tegengekomen helaas.

rida
31/01/07, 07:04
Wij hadden ook goede ervaringen met hun. We zijn overgestapt naar een goedkopere colocatie, daar toch wat meer problemen tegengekomen helaas.

WouterG wat voor problemen hebben jullie gehad/tegengekomen? en naar welke zijn jullie nu toegegaan?


ik heb ondertussen ook contact met het bedrijf, en ik moet zeggen, het klinkt zeer goed. Ik ga hopelijk ergens over een week daar mijn server plaatsen. Het is nu alleen even wachten op de server zelf helaas :( leveringsproblemen met de AMD opteron 175 :()

hoeveel U en Ampere is je server en wat ga je daar betalen? Want de amperage laten ze een beetje in het midden..(wat juist het duurste is)

WouterG
31/01/07, 19:08
WouterG wat voor problemen hebben jullie gehad/tegengekomen? en naar welke zijn jullie nu toegegaan?

[..]

Bij Kyra-Emotion (colostunter) geen problemen tegengekomen, bij de nieuwe colo zeker in het begin veel lag en hoge pingtijden naar Deutsche Telecom en andere landen richting het oosten, erg vervelend als je een gameserver hebt waarvan het grootste aantal spelers uit die buurt komt. Maar we moesten wel, we hadden gewoon niet genoeg aan 150/300GB
We zitten nu bij KDiss, de laatste tijd daar ook geen klachten gehad.

thalx
31/01/07, 22:20
WouterG wat voor problemen hebben jullie gehad/tegengekomen? en naar welke zijn jullie nu toegegaan?



hoeveel U en Ampere is je server en wat ga je daar betalen? Want de amperage laten ze een beetje in het midden..(wat juist het duurste is)

1U supermicro met een Opteron 175 en 2x 250gb, exacte amperage nog niet bekend, ahead-it heeft al een tijdje de opt175 nie binnen :'( dus ik wacht nog steeds op de server.

rida
06/02/07, 10:27
1U supermicro met een Opteron 175 en 2x 250gb, exacte amperage nog niet bekend, ahead-it heeft al een tijdje de opt175 nie binnen :'( dus ik wacht nog steeds op de server.

hey dude, hebben jullie al een server gehangen bij colostunter?
wat zijn de ervaringen? in welke datacenter hangt je server?
hoe is de support?

thanx alvast!
rida

rida
17/02/07, 19:31
hey dude, hebben jullie al een server gehangen bij colostunter?
wat zijn de ervaringen? in welke datacenter hangt je server?
hoe is de support?

thanx alvast!
rida

nobody?