PDA

Bekijk Volledige Versie : prijsindicatie



zwieper
23/01/07, 14:48
Excuseer me voor het soms onhandige taalgebruik, aangezien ik niet echt op de hoogte ben wat betreft de mogelijkheden op het gebied van dedicate servers of gewoon onderbrenging van hosting / domeinen.

Op dit moment hebben wij als reclamebureau een 7 tal sites lopen bij een hostingprovider die met ingang van 31 januari ophoudt. Deze hostingpartij gebruikt een linux server en beschikt over een control panel, zodat het voor ons makkelijk werken was. De hosting is conform die van mijndomein, dus met mysql databse mogelijkheden, php pop3 toegang tot e-mail spamfilters, statistiekgegevens, etc. (een control panel dus)

De domeinnamen van 6 van deze 7 bedrijven lopen via dootall.com, terwijl de hosting (virtuele hosting) via een amerikaanse leverancier verloopt.

Daarnaast hebben wij nog een 5tal sites lopen via mijndomein.nl welke wij ook eventueel willen verhuizen.

Omdat wij in de toekomst meerdere sites verwachten te (ver)huizen, is mijn vraag eigenlijk simpel:
- wat zijn de mogelijkheden wat betreft een dedicate server?
- kunnen de huidige sites opgepakt worden van de huidige server en op de eventuele toekomstige server neergezet worden zonder dat mij klanten dat bemerken?
- kunnen domeinen van dootall.com opgepakt worden en op de eventuele toekomstige server worden neergezet?
- kan bovenstaande ook geregeld worden mbt de hosting + domeinen die momenteel onder mijn domein vallen?
- uit wat bestaat de dedicate server (graag gegevens verstrekken) en is dit in deze situatie een verstandige keus?
- Ik zie veel verschillende bedragen langskomen op verschillende fora van 39 euro per maand t/m 99 euro per maand. De sites zijn bijna stuk voor stuk kleine sites, dus de traffic hoeft niet enorm te zijn (100 tot 250 gb per maand?), de Mbit snelheid met het oog op de toekomst (films, grote zware foto's etc) juist wel zo hoog mogelijk, zodat alles redelijk tot snel loopt.

Graag zie ik wat prijsindicaties met antwoorden op bovenstaande vragen tegemoet.

Alvast bedankt!!

Servenet
23/01/07, 15:17
Bent u op zoek naar een zakelijk oplossing? Dan kan ik u eventueel een aanbod doen namelijk.

Alvast voor uw beeldvorming, zakelijk wil zeggen dat u snel geholpen wordt en te maken heeft met een contactpersoon. Alles loopt via deze contactpersoon, waardoor u er geen of weinig omkijken naar heeft.

Bij interesse zal ik, met de nodige informatie, een pasklare offerte maken voor de huidige situatie, eventuele toekomstige uitbreidingen zijn uiteraard geen probleem.

Ithagi
23/01/07, 15:47
beste,

prijsopgaves mogen niet gemaakt worden in dit stuk van het forum
de andere vragen mogen we wel beantwoorden

- sites overzetten van de ene server naar de andere zal altijd wel enige vertraging veroorzaken (dns updates gebeuren sneller tegenwoordig maar zeker nog niet ogenblikkelijk)
wat je kan doen omdeze dns updates vlot te laten verkopen is de ttl van de dns zone lager zetten en dit een hele tijd voor de echte verhuis plaatsvind

- dedicated server's : wat de mogelijkheiden zijn sompel bijna onbeperkt de vraag is eerder wat u als klant nodig heeft bvb gaat u deze server zelf onderhouden, welk controle paneel wil u gebruiken, ...

- de domainen kunnen bij veel webhosters op hun servers geplaatst worden (of in het geval dat u zelf dns name servers gaat draaien kan u deze op uw server zetten )

- een dedicaded server bestaat tja de naam zegt het een server met daarop een os (windows, linux, ...). De hardware waaruit deze bestaat hangt van het gebruik af. voor een klein aantal webistes kan je genoeg hebben met een celeron maar voor een groot forum kan het bvb nodig zijn dat je een xeon machiene neemt ( het hangt dus vooral af van de sites die op de server komen te draaien )

- de verschillende bedragen zijn simpel uit te leggen je hebt duure hardware en je hebt er goedkope welke wil je hetzelfde met dataverkeer somige lijnen zijn rapper maar dan ook duurder


als het zo is dat jullie maar een klein aantal kleine sites hosten dan zou ik u aanraden om ook eens uit te kijken naar receller accounts (100gb tot 250gb / maand moet zeker te doen zijn op een shared hosting en zal handiger uitkomen omdat je zelf het onderhoud van de server niet moet doen maar dat je wel alles per site afzonderlijk kan instellen )

verder zou ik zeggen staar je niet blind op het aantal binnenkomende 100 of 1000mbit lijnen bij een hoster 2x100 mbit kan even vol zitten als 2x 1000mbit

vraag eerder naar een test file zodat je zelf de snelheid van de lijnen kan vaststellen

als u verdere informatie wenst kan u me steeds contacteren via mail kor@ithagi.be

kor vanschoelant
ithagi bvba

Servenet
23/01/07, 16:00
beste,

prijsopgaves mogen niet gemaakt worden in dit stuk van het forum...



Verrek... had helemaal niet gezien dat dit niet het vraag/aanbod segment was... my bad.

hostlogic.nl
23/01/07, 16:03
- wat zijn de mogelijkheden wat betreft een dedicate server?

Waarom wilt u een dedicated server kiezen? Hebt u specifieke wensen die afwijken van standaardinstellingen van een shared hosting oplossing? In ons geval worden uw websites in geval van shared hosting op een servercluster geplaatst. Hierdoor zijn alle componenten dubbel uitgevoerd, een storing op een server heeft geen gevolg voor de beschikbaarheid van uw websites.

- kunnen de huidige sites opgepakt worden van de huidige server en op de eventuele toekomstige server neergezet worden zonder dat mij klanten dat bemerken?

Wij hebben ervaring met het verhuizen van websites zonder downtime. Hier zijn verschillende oplossingen voor, deze kunnen wij begeleiden en indien nodig afstemmen met uw huidige hoster.

- kunnen domeinen van dootall.com opgepakt worden en op de eventuele toekomstige server worden neergezet?

Domeinnamen kunnen wij, in opdracht van de eigenaar van het domein, verhuizen.

- uit wat bestaat de dedicate server (graag gegevens verstrekken) en is dit in deze situatie een verstandige keus?

Voor een antwoord op deze vragen kunt u het beste een offerte aanvragen in het juiste forum.

- Ik zie veel verschillende bedragen langskomen op verschillende fora van 39 euro per maand t/m 99 euro per maand. De sites zijn bijna stuk voor stuk kleine sites, dus de traffic hoeft niet enorm te zijn (100 tot 250 gb per maand?), de Mbit snelheid met het oog op de toekomst (films, grote zware foto's etc) juist wel zo hoog mogelijk, zodat alles redelijk tot snel loopt.

Zoals Kor al aangeeft zijn er veel variabele factoren die de prijs van een dedicated server bepalen. Een goed gesprek met een mogelijke toekomstige hostingpartner kan veel verhelderen. Het gaat uiteindelijk om uw verwachtingen.

Triloxigen
23/01/07, 16:44
Een andere optie is en VPS. U heeft dan een eigen server op een grotere server waarmee u alle mogelijkheden heeft van een dedicated server.
Het grote voordeel is alleen dat dit oplossing goedkoper is.