PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoster stuurt incasso



Veldhuizen
23/01/07, 14:20
beste wht'ers

ik heb in 2005 een server gehuurt bij -knip-
netjes betaald goede service eind 2005 was het waardeloos serverlag er uit
dus heb ik hun gefaxt en gemailt dat ik de server niet meer wilde en opzegt

ik heb nooit getekent voor een contract, bij afzeggen zij hij dat ik een brief moest onder tekenen nooit gedaan,

nu een jaar later krijg ik een incasso van AIT (een incasso die de heer SV zelf heeft opgezet)

dat ik nog een rekening open heb staan van 1 jan 2006 tot 31 dec 2006

als ik binnen 5 dagen 1843,53 euro wil overmaken

naar proberen contact op te nemen naar 4, 06 nummers eindelijk contact

meneer beweerd een incasso bedrijf te hebben

even in de sidn neuzen in de whois:

-knip-

klopt niet echt veel van

ik neem vanavond met een advocaat contact op want meneer dreigt met een rechtzaak deze wil ik natuurlijk wel tegen hem beginnen!

maar wie staat er nou in zijn recht?

groeten

marco veldhuizen

Desmond
23/01/07, 14:33
Ik denk dat je om te beginnen er goed aan doet zijn naam even te censureren! Dit soort zaken die tot een rechtzaak kunnen leiden kan je beter even niet openbaar maken gezien dit eerder tegen je gebruikt kan gaan worden dan in je voordeel kan gaan werken.

Ik heb ook ooit zoiets gehad met een bedrijf. Ik had niets getekend en toch incasso krijgen van Intrum Justitia. Ik gebeld en een mondelinge afspraak is bij de rechter net zo geldig als een krabbel.

Als jij niet volgens hun voorwaarden opgezegd heb, loopt je contract gewoon nog. Dat je je server niet meer gebruikt moet jij weten maar zolang jij niet aan hun voorwaarden voldoet hebben zij je server gewoon voor je gereserveerd!

crazycoder
23/01/07, 14:37
En je heb nooit facturen ontvangen?
Zo je die wel heb ontvangen, heb je daarop gereageerd?

Wat stond er over opzeggingen in de voorwaarden ten tijde van het aangaan van die overeenkomst?

Ik zie dat je nu, volgens je profiel, 18 bent. Dat wil dus zeggen dat je ten tijde van de overeenskomst 16 was. Hebben je ouders toestemming voor deze overeenkomst gegeven? Zo niet, dan kan hier misschien een mogelijkheid zitten om er hoe dan ook onderuit te komen.
Maar daar zal je advocaat ook wel aan denken..

Veldhuizen
23/01/07, 14:46
ik was toen 16 ja maar heb nooit wat getekent en mijn ouders ook niet als je op meerdere forums leest zie je ook dat hun 1,5 jaar geen facturen hebben verzonden

een vorwaarden heb ik toen wel om gevraagd en ook om een contract alleen heb ik deze nooit gekregen.

en het leuke is dat de server die ik in die tijd had al 9 maanden door iemand anders wordt gebruikt, en er dus ook al geen beheer meer over had!

Crafty
23/01/07, 14:56
ik was toen 16 ja maar heb nooit wat getekent en mijn ouders ook niet als je op meerdere forums leest zie je ook dat hun 1,5 jaar geen facturen hebben verzonden

een voorwaarden heb ik toen wel om gevraagd en ook om een contract alleen heb ik deze nooit gekregen.

en het leuke is dat de server die ik in die tijd had al 9 maanden door iemand anders wordt gebruikt, en er dus ook al geen beheer meer over had!

Ik zou zeggen dat de overeenkomst niet eens rechtsgeldig is omdat jij minderjarig was en jij dus niet handelsbevoegd was op dat moment. De wettelijke minimumleeftijd is 18 jaar. De consequentie hiervan kan trouwens wel zijn dat de kosten naar je ouders doorgeschoven kunnen worden.

Niks ondertekend hebben kun je weinig mee, want zoals als genoemd is een mondeling overeenkomst, ook een wettelijke overeenkomst. Ik ben trouwens wel benieuwd, heb je ooit een opzeggingsbrief ontvangen? Indien dit niet zo is en (stel) je was handelsbekwaam, dan zou ik zeggen dat er toch ergens enige nalatigheid is geweest.

Wat betreft incasso, beweren heb je niks aan... je krijgt altijd netjes een briefje op de deurmat van een incassobureau, die als het goed is ook geregistreerd staat bij de KBvG, als dat niet zo is moet je toch even aan je hoofd krabben.

En langeweg... haal zo snel mogelijk de informatie weg want daarmee breng je echt veel meer schade toe dan nodig is!

eMiz0r
23/01/07, 14:59
Als jij niet volgens hun voorwaarden opgezegd heb, loopt je contract gewoon nog. Dat je je server niet meer gebruikt moet jij weten maar zolang jij niet aan hun voorwaarden voldoet hebben zij je server gewoon voor je gereserveerd!

Welke voorwaarden? Een mondelinge overeenkomst die je aangaat kan je net zo mondeling opzeggen, doch is het schriftelijk gebeurd. Een opzegtermijn heb je zonder Voorwaarden (schriftelijk contract) niets mee te maken. Er is netjes opgezegd dus je verhaal is niet aan de orde.

Is het overigens niet zo dat Algemene Voorwaarden op welke manier dan ook "ter hand gesteld" moeten worden en is bij gebrek daaraan een overeenkomst niet geldig?

Veldhuizen
23/01/07, 15:06
ik kan het bericht niet wijzigen

Crafty
23/01/07, 15:07
Is het overigens niet zo dat Algemene Voorwaarden op welke manier dan ook "ter hand gesteld" moeten worden en is bij gebrek daaraan een overeenkomst niet geldig?

Ik geloof dat het wel slim is om een (ondergetekende) versie van die algemene voorwaarden bij de papieren te voegen wanneer je een contract afsluit (of hij moet gedeponeert zijn). Maar ik weet niet of persee ter hand gesteld dient te worden.

Ber|Art
23/01/07, 15:11
Idd, aangepast...

Desmond
23/01/07, 15:16
Is het overigens niet zo dat Algemene Voorwaarden op welke manier dan ook "ter hand gesteld" moeten worden en is bij gebrek daaraan een overeenkomst niet geldig?


Hij zegt dus na mijn post dat hij die niet ontvangen heeft... Hoe kan ik dat weten ?

Swiftway-UK
23/01/07, 15:55
Word zowieso een wel / niet spel indien dit voor de rechter komt, ik denk dat je gewoon advies moet gaan inwinnen bij een jurist of advocaat, niet op webhostingtalk.nl ;)

internetfan
23/01/07, 16:34
Berrie, misschien ook nog eventjes de naam die genoemd wordt in het topic ook gauw eventjes weghalen. iedereen weet nu om welk bedrijf het gaat.

Phu
24/01/07, 20:52
ik heb nooit getekent voor een contract, bij afzeggen zij hij dat ik een brief moest onder tekenen nooit gedaan,""!""

hier zit jij ook al fout volgens onze boekhouder hoeft een contract niet op papier vast gelegd kan ook digitaal zijn gebeurd.
Echter een ontbinding moet wel weer schriftelijk hetzij via mail of post worden opgezegd

dit heb jij niet gedaan dus hebben zij deels het recht om alsnog een rekening te sturen dit kan tot 3 jaar na dato van "mondelinge opzegging"

het geen ik hier voor 178.50 aan een dienst heb betaald waar ik geen gebruik van heb gemaakt.

vooralsnog even de dienst opzeggen per aangetekend post

GrafiX
24/01/07, 21:20
Zou ook even aan je taalzuiverheid denken alvorens je een juridisch briefje gaat opstellen..

wonko
25/01/07, 08:54
1) als je ooit een factuur hebt betaald, staat dit ongeveer gelijk met het aanvaarden van een contract. Een mondelinge overeenkomst en het gebruik van de dienst versterkt dit. Je gaat dus moeilijk kunnen zeggen "dat je geen contract had", want je betaalde ervoor en je hebt de dienst gebruikt
2) als je opzegt, doe het dan goed, eis bevestiging van de andere partij. Als zij je vragen een papier te tekenen waarin dit staat, waarom doe je dat dan niet (lijkt me wat onlogisch)? Zolang je niet geldig opzegt, kan de leverancier eisen dat je betaalt voor de afgenomen diensten. Hebben ze ooit gereageerd op je mail/fax dat je opgezegd hebt, of ergens in een mail aangegeven dat ze wel degelijk weet hadden van die (poging tot) opzegging
3) is de leverancier de diensten blijven leveren? Volgens de facturen moest je dus toegang blijven hebben tot je server gedurende die periode (tenzij je reeds aanmaning gekregen hebt, en ze de server afgesloten hebben wegens het niet betalen van je rekeningen). Als je weet dat zij de server bvb aan een derde hebben verhuurd tijdens die periode, zullen ze nooit kunnen hardmaken dat jij hier nog voor dient te betalen.

Voor de rest: raadpleeg een jurist, er dolen er hier enkele rond op WHT.

En op zich zou het grof zijn als jij in de fout ging er nu proberen eronderuit te komen door te claimen dat je minderjarig was in die tijd. Je wist verdomd goed wat je deed. Denk maar niet, als het ooit voor een rechtbank komt, dat je hiermee weg zal raken...

snaaps
25/01/07, 09:46
haha, een webhosters die ook een eigen incasso bureau runt.
Ik zou inderdaad eerst maar eens controleren of dit incasso bureau echt bestaat en of ze werken met een gerechts deurwaarder.

Ik heb zo het idee dat de eigenaar een beetje zit op te scheppen.

eMiz0r
25/01/07, 10:49
Het "incassobureau" zit ook op de Gyroscoopweg 2 he :D

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=andersit.nl&zoek.x=4&zoek.y=13

Nu zou dat theoretisch wel kunnen, maar toch..

veenman
25/01/07, 12:09
Er zijn in deze kwestie een aantal feiten van toepassing, er zijn geen algemene voorwaarden ter hand gesteld, dus die zijn niet van toepassing. Er is geen contract (wel een overeenkomst) dus extra bepalingen dan afgesproken in de communicatie tussen de aanbieder en de klant zijn er niet.

Voorts dient de overeenkomst via dezelfde weg op te zeggen zijn als deze is aangegaan, het lijkt er op dat de overeenkomst enkel via internet is aangegaan en zodoende volstaat opzegging per e-mail in deze kwestie. Gezien de opzegging tevens per fax is geschied, is er dus zeker aan die voorwaarde voldaan, de overeenkomst is dus vanaf dat moment opgezegd en de vordering van de aanbieder is dus onterecht!

GSH-Alex
25/01/07, 12:45
Als je 16 was kun je volgens mij nooit aan een contract schriftelijk of mondeling gehouden worden.
Dus je kan er goed onderuit komen. Maar let de volgende x op dat je gewoon schriftelijk opzegd volgende x en een kopie bewaard. Ik heb dit gelazer ook gehad met een Hoster. Contract niet tekenen en geen mondelinge afspraak kan je nog geld kosten als ze het contract hebben opgestuurd. Als je het contract niet tekend maar ook niet verwerpt blijkt hij ook geldig te zijn.
meer dan 5000 heeft me dat gekost!

maxnet
25/01/07, 13:04
Voorts dient de overeenkomst via dezelfde weg op te zeggen zijn als deze is aangegaan, het lijkt er op dat de overeenkomst enkel via internet is aangegaan en zodoende volstaat opzegging per e-mail in deze kwestie.

Hoe zit het dan eigenlijk met .nl domeinen?
Onder de nieuwe regels mag de registratie immers elektronisch plaats vinden, maar vooralsnog wil SIDN bij de opzegging alsnog een papieren opheffingsformulier zien.

====


Als je 16 was kun je volgens mij nooit aan een contract schriftelijk of mondeling gehouden worden.

Dat kan wel zolang het een dienst betreft die bij die leeftijd past en er vanuitgegaan mag worden dat de ouders er mee instemden. Dit laatste hoeft niet gecontroleerd te worden.

Zie het verhaal van de 17-jarige die dacht onder zijn mobiele telefoonrekening uit te kunnen komen: http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=3&cat=4&artikel=100

crazycoder
25/01/07, 13:35
Hoe zit het dan eigenlijk met .nl domeinen?
Onder de nieuwe regels mag de registratie immers elektronisch plaats vinden, maar vooralsnog wil SIDN bij de opzegging alsnog een papieren opheffingsformulier zien.

====



Dat kan wel zolang het een dienst betreft die bij die leeftijd past en er vanuitgegaan mag worden dat de ouders er mee instemden. Dit laatste hoeft niet gecontroleerd te worden.

Zie het verhaal van de 17-jarige die dacht onder zijn mobiele telefoonrekening uit te kunnen komen: http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=3&cat=4&artikel=100
Wat Arnout aan heeft gehaald is voor zover ik weet nog geen wet.

Is het voor jongeren gebruikelijk om een dedicated server af te nemen die meer dan eur 1800 per jaar kost? Neem tenminste aan dat de rekeningen over 1 jaar gaan.. Naar mijn idee zeer zeker niet..

Ik denk dat je bij het aangaan van dergelijke contracten met minderjarigen zeer voorzichtig moet zijn. Dit soort bedragen zijn voor een 16 jarige (ten tijde aangaan contract) zeer hoog. Een contract met onbepaalde looptijd zou ik zelf dan ook altijd door ouder(s) mee laten ondertekenen.

Veldhuizen
25/01/07, 20:42
ik zal daar ook niks over zeggen dat ik 16 was
maar ik heb de persoon meerdere een fax verzonden maar zo als velen
dit bedrijf kennen weten ze wel genoeg

op DF zeggen ze dat ik het beste kan afwachten wat er gebeurt en dat ga ik nu ook doen.

bedankt voor jullie hulp

gr

marco