PDA

Bekijk Volledige Versie : jaarlijkse kost



fromalk
21/01/07, 01:50
Hallo allemaal,

k ga even mijn situatie uit de doeken doen;
k ben reeds jaren in het bezit van een reseller account, k heb dit nooit gecommersialiseerd ofzo, buiten dan voor kennissen op voorwaarde dat ik hun website heb gebouwd of voor vrienden (zonder betaling voor die laatste dan)
Nu doorheen de jaren krijgen we allemaal meer en meer kennis enz, en nu een paar maand geleden ben ik begonnen met het ontwikkelen van een website voor een bedrijf, eerst ging eht om een enkel script, toen de hele site, dan ook de layout, nu de volledige corporate identitie en inmiddels gaat die samenwerking zo goed dat ze ook willen dat ik de hosting doe.
Hiervoor heeft men mij een set up bedrag van xxx€ gegeven, de server kost mij wel xxxx€ > ik betaal dus 1500€ zelf

nu krijg k van hen ook nog eens x€/maand voor de trafiek enz, k wordt dus volledig gecompenseerd en k hou er ook iets aan over. Niet veel welliswaar, maar k mag verder ook zelf gebruik maken van 1000Gb traf en 160Gb storage op de server die we dan samen hebben gekocht - server is verder 100% mijn bezit-

nu ik ben nog een student en gelijk 100den anderen wil ik er dan een hostingbedrijfje van maken, nu niet maar binnen een jaartje - eerst meer ervaring opdoen - dus wil k me dan ook leguraliseren.
Vraag daarbij is;
stel nu dat ik een vof of dergelijke vorm van ondernemen begin, moet ik dan ook op jaarbasis een bedrag aan de kant houden voor zulk een onderneming te mogen zijn, inschrijvingsgeld ofzo?

En hoeveel is dat bedrag dan eigenlijk.
K ben momenteel op de site van unizo aan het zoeken maar echt goede antwoorden vind ik toch niet

Alvast bedankt

Bullcat
21/01/07, 01:58
Ja hoor iets wat me zomaar te binnen schiet hier

KVK
Reiniginsrechten daarna, je gooit ook afval weg schijnbaar :(
afdracht Btw aan de belasting.
Je krijgt ook een brief of je geen muziek speeld in je kantoor van een stichting of zo!

En er zullen er nog wel een paar zijn denk ik !

systemdeveloper
21/01/07, 01:58
Weet je wat ji jmoet doen? Je moet eens met de kvk gaan praten :)

crazycoder
21/01/07, 09:25
Als ik mezelf niet vergis ligt Alken in Belgie waar andere regels van kracht zijn... Zo zal TS eerst een examen af moeten leggen.

Even zoeken hier op het forum, het is namelijk al een paar keer uitgelegd hoe het in Belgie geregeld is.

wonko
21/01/07, 09:58
Je geeft zelf unizo aan... Bel hen even, of bel even naar de belastingsdienst, of ga even langs bij al de mogelijke startersservices van België. Kijk om een VOF of zo op te richten, daar ben je het snelst mee klaar, en heeft weinig eisen (je bent dan wel hoofdelijk volledig aansprakelijk).

Jan Van Haaren
21/01/07, 10:05
In België moet je sowieso een getuigschrift van bedrijfsbeheer kunnen voorleggen voordat je een eigen zaak kan beginnen. In een VOF is het voldoende dat tenminste één van de zaakvoerders over dit getuigschrift beschikt.

Via KMO Direct (soms op dezelfde locatie als UNIZO) kan je dan je ondernemingsnummer en btw-nummer aanvragen. Hiervoor betaal je momenteel 130,50 euro. Daarbovenop moet je ook nog je statuten laten publiceren in het Belgisch Staatsblad. Daarvoor ga je langs bij de griffie van de rechtbank van koophandel.

Daarnaast zijn er nog de dingen zoals sociale bijdragen (waarvan je vrijgesteld kan worden in bepaalde gevallen) en de vennootschapsbelasting (als het een vennootschap betreft natuurlijk).

Je kan het best gewoon een UNIZO-kantoor binnenstappen, daar helpen ze je graag vrijblijvend verder. Ook organiseert UNIZO info-avonden voor beginners, maar persoonlijk vond ik die weinig informatief.

fromalk
21/01/07, 13:10
Bedankt voor de goede informatie,

ik ga sowieso binnenkort even binnenwandelen bij unizo, nu ik ben wel reeds in het bezit van een getuigschrift van bedrijfsbeheer.
Ik heb nog 1 enkele vraag bij de geoemde 130,50€; Dit is een jaarlijkse kost of een-malig?

MVG

wonko
21/01/07, 15:30
Je moet toch al snel een 300 eur per jaar rekenen om alle nodige stempels, papieren en formaliteiten in orde te hebben, er komt altijd wel iets kijken. De opstartkost is meestal eenmalig (btwnr, handelsregister,...)

soulplayer
21/01/07, 15:51
Ik dacht trouwens ook dat je een begin premie zou ontvangen van 300euro. Maar ik kan me hierin vergissen?

zabulus
27/01/07, 00:59
www.kmodirect.be