PDA

Bekijk Volledige Versie : Betrouwbare host



br040
20/01/07, 19:55
Ik heb een slechte host en zoek dus een nieuwe (DirectAdmin, meerdere domeinnamen, 400 Mb op de site, 3Gb per maand, liefst een eigen ip adres, suggesties welkom :-)).

Ik baal als een stekker van die slechte host. Ik had juist gekozen voor één met een redelijke prijs (geen discounter) om een rampscenario te voorkomen. En zie hier het resultaat: hij verlengt domeinnamen niet correct (of zeg maar "niet"), de e-mail komt niet aan, hij reageert niet op mijn e-mail, hij belooft meer dat dat hij waarmaakt.

Nu wil ik een host hebben met referenties en ik wend mij tot sites als webhosters.nl, ispgids.com en hostingvisie.nl maar ik heb de indruk dat deze referenties helemaal representatief zijn. Van het eerste bedrijf dat me interessant leek krijg ik bij nader inzien het vermoeden dat het wordt gerund door een 16-jarige (nee, geen student, een scholier!). Bij het tweede bleken de refererende websites op een apart ip-adres te zitten.

Waar moet ik het zoeken?

Randy
20/01/07, 20:13
Een proefpakket aanvragen, moest vast wel lukken. Doen wij ook regelmatig.
Verder altijd bij de KVK controleren wie achter het bedrijf zit, de WHT uptime meter bekijken of de 99,97%+ (of beter) gehaald wordt, referenties nabellen etc.

Het domeinen niet verlengt is trouwens vreemd. Bij welke partij was dit? (Is hij gedragscode.com of Hostmerk deelnemer?) En wat voor een soort domein was dit? .nl-domeinen worden bijvoorbeeld automatisch verlengd.

br040
20/01/07, 21:28
Een proefpakket aanvragen, moest vast wel lukken. Doen wij ook regelmatig.
Verder altijd bij de KVK controleren wie achter het bedrijf zit, de WHT uptime meter bekijken of de 99,97%+ (of beter) gehaald wordt, referenties nabellen etc.

Het domeinen niet verlengt is trouwens vreemd. Bij welke partij was dit? (Is hij gedragscode.com of Hostmerk deelnemer?) En wat voor een soort domein was dit? .nl-domeinen worden bijvoorbeeld automatisch verlengd.


Dank voor je reactie. Ik begrijp dat je wil weten wie het is: de deksel gaat uiteraard van de beerput zodra ik ben verhuisd! :-)

De ramphost is niet aangesloten bij gedragscode.com of hostmerk, maar beide initiatieven zijn dan ook niet erg groot en de gedragscode is sumier.

BsHosting
20/01/07, 21:38
inderdaad net wat randy zegt vraag desnoods een proefaccount aan etc etc.

op ispgids.com lijkt het idd wel dat er een paar zijn die hun klanten betalen om uiterst positief te zijn. maar ik denk dat je die er zo uit kunt halen.

een ervaring moet vrijwillig zijn gepost en dan kun je idd spreken van een echte en eerlijke ervaring.

dat de referenties op een apart ip staan ik neem aan dat je hiermee de domeinen bedoeld van die klanten anders begrijp ik het even niet.

op het moment dat bv bij ispgids.com zijn mening plaatst komt niet het ip van de hoster erin maar van degene die plaatst.

ook kan het zijn dat een host verhuist is en je daarom als je sidn gaat checken andere ip's ziet bv.
dat wil niet zeggen dat de referenties fake zijn.

maar ik denk als je in het juiste forum een aanvraag doet dat je genoeg aanbiedingen krijgt hier.

en inderdaad wat randy al zegt bel op vraag het aan de klanten die je bv via ispgids.com hebt gevonden van die host.

VDE Hosting
20/01/07, 21:54
Een goede indruk krijgen van een webhostingbedrijf is zonder meer moeilijk.
Je kan het beste gewoon goed rondkijken en bij de webhoster die jou geschikt lijkt een proefpakket aanvragen.
Goedwillende webhosters zullen je die zonder twijfel geven.
Ook een beetje rondsnuffelen hier op wht doet vaak wonderen.

V v Zuydewijn
20/01/07, 23:16
Kijk gewoon wat een hoster nu host. Wie zijn de klanten. Wat hosten zij daar, is het puur en servertje dat vol is gezet met sites of staat er een loadbalaced cluster?

En zoek als je bllieft een bedrijf en niet een persoon!

Bullcat
21/01/07, 00:03
Ik zou zeggen stuur eens emails naar mensen die bij die host ook werkelijk hosten, en vraag naar hun ervaringen over support, of bel die host eens op en kijk wat je aan de lijn krijg een voicemail of een computerstem die je een kwartier laat wachten en maar roept dat je de eerstvolgende bent ondertussen !

Hans

Spyder01
21/01/07, 00:55
Veel mensen zijn ook huiverig voor hosters met 06 nummers. Ik heb zelf ook alleen een 06 nummer online staan. Het adres wordt wel duidelijk vermeld + kvk & btw nummer, dus dat trekt mensen wel over de streep vaak.

Wordt regelmatig gebeld door mensen die op zoek naar hosting zijn en even willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Ik neem vrijwel altijd op en mocht het niet lukken dan bel ik terug. Ook mail wordt hier vlot beantwoord.

Nu noem ik op hoe het bij ons eraan toe gaat, maar het is dus ook belangrijk om gewoon eens te bellen (aan de stem kun je vaak wel wat afleiden, maar niet altijd!) of een mail met wat vragen e.d. te sturen.

Maar laat je niet door 06 nummers afschrikken, dat wil ik je wel even meegeven :) Ik bereik liever iemand goed mobiel, dan doorgeschakeld te worden :)

Bullcat
21/01/07, 01:01
Wat is er mis met doorschakelen dan ? ik schakel mjn vaste nummer door naar mijn mobiel mocht ik in het DC zijn, dus klant betaald de kosten voor normaal verkeer en ik de doorschakeling !

Hans

BsHosting
21/01/07, 01:05
het heeft alle 2 zijn voordelen denk ik zo.

vast nr klant zal misschien eerder bellen.
met mobiel ben je altijd bereikbaar.

doorschakelen is een leuke optie, maar als ik bv van mij zelf uitga vind ik 06 gewoon handiger.

meestal vergeet ik dan weer door te schakelen.

als je naar dc bent of naar klanten, ik sluit zelf ook internet en netwerken aan bij klanten dan is dat 06nr fijner je klant bereikt je meteen.

Spyder01
21/01/07, 01:29
Wat is er mis met doorschakelen dan ? ik schakel mjn vaste nummer door naar mijn mobiel mocht ik in het DC zijn, dus klant betaald de kosten voor normaal verkeer en ik de doorschakeling !

Hans

Hans, er is opzich niets mis mee :) Maar persoonlijk heb ik liever dat ik gewoon een nummer bel en niet doorgeschakeld wordt. Misschien ben ik er wel wat huiverig voor, maar dan is bar slecht te controlleren waar het lijntje terecht komt.

Was in 2000 geloof ik, was een bedrijf dat had heel wat mensen opgelicht. Deden alsof ze heel groot waren (hadden nummers in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Groningen geloof ik) maar alles bleek doorgeschakeld te worden naar mobiel of één en dezelfde telefoonlijn.

Daarom bel ik liever rechtstreeks naar een mobiel, want d.m.v. doorschakeling kan ik niet zien of het naar een vast of mobiel nummer gaat. Althans niet als ik snel even iemand wil bellen.

crazycoder
21/01/07, 08:35
Laat ts zelf maar bepalen of hij er problemen mee heeft dat een bedrijf alleen maar via gsm bereikbaar is.

Een keer contact opnemen, kijken bij de KvK, een proefaccount... denk dat je dan de zaken hebt die interessant zijn..

Verder denk ik dat het verstandig zou zijn als ts eerst een wensenlijstje maakt en met dat lijstje in de hand gaat vergelijken. Daar kan bijvoorbeeld ook de tijd dat de hoster bestaat deel van uitmaken.

Aanwezigheid op wht lijkt mij totaal niet van belang. Alhoewel je van de aanwezige hosters soms wel kan zien of ze een idee hebben waar ze mee bezig zijn. Wie de meest basic vragen hier weet te stellen kan je misschien beter een tijdje overslaan....

Ber|Art
21/01/07, 09:27
Vraag het eens naar ervaringen van andere in je omgeving, vaak is mond-tot-mondreclame het beste ;)

internetfan
21/01/07, 09:46
Je kunt ervaringen lezen over hosters op http://www.webhosters.nl of op http://www.ispgids.com wat ik ook merk is dat er vaak vriendjes berichten plaatst.

Verder stel vragen b.v. op zo'n dag als vandaag en dan kijken hoe snel je antwoord terug krijgt. Probeer ze inderdaad ook ens op zo'n dag als vandaag te bellen (zondag dus). Dan weet je gelijk of hosters op dit soort dagen ook bereikbaar zijn.

En plaats hier maar eens een wensenlijstje

http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/

dan zie je vanzelf wel aanbiedingen verschijnen. Ga dan b.v. naar webhosters toe en naar ispgids toe, kijk of ze er tussen staan en schrijf dan een paar klanten op.

Verder bel ze dan maar gelijk eens op als je het leuk vind.

Verder advies, ga in zee met hosters die in ieder geval kvk nummer hebben, en het liefst ook meerdere mensen in dienst hebben, dan weet je dat het een iets grotere hoster is en je wordt toch niet zomaar groot.

Dit kan misschien wel een belediging zijn voor de eenmanszaken zeker die net beginnen, die moeten ook een kans krijgen, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar hosters met meerdere personen in dienst.

crazycoder
21/01/07, 09:50
Verder stel vragen b.v. op zo'n dag als vandaag en dan kijken hoe snel je antwoord terug krijgt. Probeer ze inderdaad ook ens op zo'n dag als vandaag te bellen (zondag dus). Dan weet je gelijk of hosters op dit soort dagen ook bereikbaar zijn.

De meeste serieuze hosters zijn op zondag alleen bereikbaar voor storingen. Kan je verzekeren dat zij er de humor niet van in zullen zien als je op zondag bel..

Uitgaande van dit criterium zou jij dus nooit bij widexs gaan hosten :)

br040
21/01/07, 10:14
Aan het grote aantal reacties merk ik dat dit onderwerp erg leeft!

Wat dat 06-nummer betreft: als klant zie ik dat als indicatie dat het gaat om een individu, niet om een club met een helpdesk. Als hij tegen een boom rijdt stopt ook het bedrijfje. En 06-nummers zijn erg gevaarlijk in het verkeer ;-)

Ik zie ook graag op de webstek van de host hoeveel mensen er werken. VDE die hierboven reageerde lijkt me bijvoorbeeld een goedwillend bedrijf met een goed aanbod, maar ik heb geen idee wie erachter zit. Is het een individu? Wil hij dit werk over twee jaar nog doen? Of werken er twee of meer mensen? Nu zal VDE wellicht een goed product aanbieden, maar het contract heeft een looptijd van twee jaar. Hoe ontwikkelt zich dit? In het midden- en kleinbedrijf kan een webpagina met "wie werkt hier" heel veel transparantie en vertrouwen inboezemen.

Bellen naar anderen lijkt me inderdaad een goed plan. Door te kijken welke websites er nog meer op een ip-adres zijn gehost, vind ik websites die nergens een referentie achter laten, die zullen dus niet vooraf door de host "gemasseerd" zijn.



....
Dit kan misschien wel een belediging zijn voor de eenmanszaken zeker die net beginnen, die moeten ook een kans krijgen, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar hosters met meerdere personen in dienst.

Haha, dat dubbele gevoel ken ik ook. Ik vond een host met een uitstekend aanbod en heel veel goede referenties... toen heb ik uitgezocht op wiens naam de website van de host was geregistreerd.... daarmee weer gegoogled... en ik krijg sterk de indruk dat een 16-jarige (met wat hulp van zijn vader) een hostingbedrijfje heeft.

Enerzijds complimenten! Goed gedaan natuurlijk! Maar mijn webstek host ik elders :)

BsHosting
21/01/07, 11:10
vind ik websites die nergens een referentie achter laten, die zullen dus niet vooraf door de host "gemasseerd" zijn

Dit vind ik een opmerking erg kort door de bocht.
Er zijn zat hosters hier aanwezig waaronder wijzelf die onze klanten niet "masseren" zoals jij het zo mooi noemt.

Ik weet ook dat er erg veel zijn die het wel doen maar dan noem ik het geen ervaring meer maar een omkoping.
Een ervaring van een klant moet geheel vrijwillig zijn gebeurt en op een eerlijke manier.

Staat er dan iets in wat je als hoster niet bevalt, ok das dan je eigen schuld en zul je met de klant in kwestie eens moeten gaan praten wat hem nu niet bevalt aan je service.

Ik ken er een aantal noem geen namen hier die idd hun klanten betalen om positief te zijn maar als je dan ff op google zoekt weet je dat die ervaring nooit zal kunnen kloppen.


Wat dat 06-nummer betreft: als klant zie ik dat als indicatie dat het gaat om een individu, niet om een club met een helpdesk. Als hij tegen een boom rijdt stopt ook het bedrijfje. En 06-nummers zijn erg gevaarlijk in het verkeer ;-)

Dit vind ik ook een beetje krom door de bocht, er bestaan ook carkits dus dat probleem is ook opgelost.
Als ik vanmezelf uitga en ben bij klanten vinden mijn klanten het juist fijn om mij te kunnen bereiken 24 uur per dag indien het nodig is op mijn 06.

Bij een bedrijfje waar die 3 man werkt en de eigenaar die alles heeft opgebouwd kan het ook overzijn ineens door een ongeluk.

Je ziet ook graag wie er werken en hoeveel nou op 90% van de sites zie jij het ook niet staan ook niet bij de grotere.

Wil het zeggen dat eenmanszaken slechter zijn, zoek op wht en gij zult vinden zat voorbeelden van grotere zaken die het soms slechter voor elkaar hebben dan de eenmanszaken.


Haha, dat dubbele gevoel ken ik ook. Ik vond een host met een uitstekend aanbod en heel veel goede referenties... toen heb ik uitgezocht op wiens naam de website van de host was geregistreerd

Dus is het je niet te doen om de kwaliteit schijnbaar maar om de goedkoopste prijs.
Wat maakt het uit dat het ventje in jou ogen 16 is als de service toppie is.

Het draait mijns inziens om het product of dat goed is en niet om de persoon erachter.

Je kunt op voorhand al niet gaan zeggen dat het niet goed zal zijn als je er niet eens een site gehost hebt.

Vergelijk het even met lycos erg groot bedrijf maar het hosten is er een ramp, maar als ik van jou uitga heb je liever zo'n groot bedrijf.
Sta je uiteraard vrij in maar als je zoekt naar ervaringen van lycos veeg je ineens al je argumenten weg die je tegen kleinere bedrijven net noemde.

DutchTSE
21/01/07, 11:52
Kijk gewoon wat een hoster nu host. Wie zijn de klanten. Wat hosten zij daar, is het puur en servertje dat vol is gezet met sites of staat er een loadbalaced cluster?

En zoek als je bllieft een bedrijf en niet een persoon!
Naar aanleiding van de post hierboven me nog een kleine aanvulling:

Volgens de heer van Zuydewijn is een beginnende hoster met teveel centjes die een loadbalanced cluster aanschaft dus beter dan een beginnende hoster die gewoon "normaal" begint met 1/2 servers?

Kennis is te huur, dus een cluster is zo opgezet :)

br040
21/01/07, 11:56
BsHosting, ik probeer op rationele manier risico's te mijden en daarbij heb ik gebrek aan informatie. Dit probleem kent iedere manager.

De kans dat ik met een 06-nummer te maken heb met een eenling is tamelijk groot, maar ik weet ook wel dat niet alle 06-nummers bedrijven van eenlingen zijn. De spreekwoordelijke boom is een risico van zaken doen met eenlingen, dat wil niet zeggen dat alle eenlingen een slechte service leveren. Ook met sommige grote bedrijven ga ik liever niet in zee. De zestienjarige levert een fantastische prestatie, maar of hij dat blijft doen is maar de vraag.

Daarmee ben ik niet kort door de bocht, ik maak gewoon een inschatting van risico's. :-)

BsHosting
21/01/07, 14:18
beste br040,

ook al heb je met een 06 te maken van een eenmanszaak dat wil geheel niks zeggen.
ik ken er een aantal ook eenmanszaken die hebben het vele malen beter voor elkaar qua service etc en huren mensen in voor delen die ze zelf niet weten.

het contact met eenmanszaken is vaker ook wat persoonlijker en directer.
bij de grote toko's ben je meer een nr zoveel dat zijn ook punten waar je rekening mee moet houden.

en op je antwoord van de 16 jarige of die prestatie zo blijft na een tijd is idd een vraag maar is dat niet met elk bedrijf zo.

neit allen qua hosting maar met alles kijk bv naar nedcar groot bedrijf maar ontslaat mensen waar ze maar kunnen als voorbeeld.

dan heb je het over een megabedrijf dus in dat opzicht weet je het eigenlijk nooit een kleine kan verdwijnen maar een grote ook.

eMiz0r
21/01/07, 14:32
BsHosting, ik probeer op rationele manier risico's te mijden en daarbij heb ik gebrek aan informatie. Dit probleem kent iedere manager.

De kans dat ik met een 06-nummer te maken heb met een eenling is tamelijk groot, maar ik weet ook wel dat niet alle 06-nummers bedrijven van eenlingen zijn. De spreekwoordelijke boom is een risico van zaken doen met eenlingen, dat wil niet zeggen dat alle eenlingen een slechte service leveren. Ook met sommige grote bedrijven ga ik liever niet in zee. De zestienjarige levert een fantastische prestatie, maar of hij dat blijft doen is maar de vraag.

Daarmee ben ik niet kort door de bocht, ik maak gewoon een inschatting van risico's. :-)

Je kunt er in theorie van uit gaan dat wanneer een 06 nummer op de contactpagina wordt weergegeven, je met een kleiner bedrijf te maken hebt. Ook al is dit 06 nummer alleen een storingsnummer, toch wil je dit nummer niet met 5000+ klanten op de website hebben staan. Je wordt in dat geval domweg 24/7 platgebeld.

Het verhaal van BShosting is ansich vrij duidelijk, met een groter bedrijf loop je waarschijnlijk minder risico, maar die risico's uitsluiten is onmogelijk.

Apoc
21/01/07, 15:21
Je kunt er in theorie van uit gaan dat wanneer een 06 nummer op de contactpagina wordt weergegeven, je met een kleiner bedrijf te maken hebt. Ook al is dit 06 nummer alleen een storingsnummer, toch wil je dit nummer niet met 5000+ klanten op de website hebben staan. Je wordt in dat geval domweg 24/7 platgebeld.

Dat is onzin, wij hebben ook enkel een 06 nummer op onze site staan, en wij zijn toch echt geen klein bedrijf. Wij leveren simpelweg geen telefonische support - en met goede redenen overigens.

Swiftway-UK
21/01/07, 17:20
Dat is onzin, wij hebben ook enkel een 06 nummer op onze site staan, en wij zijn toch echt geen klein bedrijf. Wij leveren simpelweg geen telefonische support - en met goede redenen overigens.

Wij leveren wel telefonische support tijdens kantooruren en gaan dat binnenkort uitbreiden naar 24/7 support per telefoon, om de enige juiste reden die ik kan bedenken: klanten vinden het belangrijk.

Wij horen ook van klanten dat ze ons het liefst via een lokaal nummer willen bereiken, dus waar mogelijk gaan we ook daaraan voldoen.

Cybafish
21/01/07, 18:19
Ja maarja, jij bent dan ook geweldig ;)

(wat ik hiermee bedoel is dat er de laatste tijd wel erg veel promopraat van jouw hand verschijnt op wht)