PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat heeft het control panel met gebruikte ram te maken?



roel_
19/01/07, 14:43
Hallo,

Ik was net door de prijsaanbiedingen aan het lezen en daar ging het er op een gegeven moment over of 64 mb genoeg was om een server met DirectAdmin te draaien. Nu heb ik geen ervaring met control panels, maar is het niet zo dat DirectAdmin alleen resources gebruikt op het moment dat het echt gebruikt wordt, met andere woorden dat het even draait bij elk request naar de applicatie? DirectAdmin en alle andere control panels zijn toch gewoon 'standaard' webapplicaties die de server configuratiebestanden aanpassen? Of is er een daemon die altijd draait?

Verder, bij de hostingpakketten met 64 mb gegarandeerd en 128 mb burst, als de machine in geheugennood komt dan worden er processen gekilld als je meer dan 64 mb gebruikt; wordt dat een beetje intelligent gedaan? Of wordt gewoon het eerste het beste proces eruit geknikkerd zonder te kijken wat dat proces echt doet? Ik wil bv wel een screen kunnen laten draaien zonder steeds hoeven af te vragen of het er nog is de volgende keer dat ik inlog, maar dat af een toe een apache process gekilld wordt dat kan me niet zoveel schelen.

Ten laatste (maar dit moet ik misschien in mijn offerteaanvraag in het andere forum doen), zijn er ook providers die een 'security-managed' vps aanbieden, dat wil zeggen die alleen de security van mijn vps in de gaten houden? Ik wil alleen apache en openssh draaien, maar ik kan niet 24x24 de security mailinglists daarvan in de gaten houden; dus in het geval dat er een zeroday voor een de twee opduikt, wil ik dat de patch geinstalleerd wordt op mijn vps, maar verder wil ik alle beheer zelf doen. Bestaat dit?

cheers,

roel

wonko
19/01/07, 14:45
directadmin is een daemon die contant draait (en de requests afhandelt op de directadmin-poort; hij heeft dus bvb intern een webserver)...

DennisWijnberg
19/01/07, 16:35
Plesk ook, psa heet de deamon.

Apoc
19/01/07, 20:27
Verder, bij de hostingpakketten met 64 mb gegarandeerd en 128 mb burst, als de machine in geheugennood komt dan worden er processen gekilld als je meer dan 64 mb gebruikt; wordt dat een beetje intelligent gedaan? Of wordt gewoon het eerste het beste proces eruit geknikkerd zonder te kijken wat dat proces echt doet? Ik wil bv wel een screen kunnen laten draaien zonder steeds hoeven af te vragen of het er nog is de volgende keer dat ik inlog, maar dat af een toe een apache process gekilld wordt dat kan me niet zoveel schelen.

Het wordt intelligent gedaan in de zin van dat belangrijke systeemprocessen als laatste worden gekilled. Echter, als dat de enige zijn die nog over zijn, worden die ook gekilled.

Het is niet aan te raden om DirectAdmin te draaien op een VPS met 64mb ram. Het zal waarschijnlijk tijdenlang goed gaan, totdat je net een week op vakantie gaat.. Zorg er dus simpelweg voor dat je meer gegarandeerde ram hebt dan wat je normaliter nodig hebt.


Ten laatste (maar dit moet ik misschien in mijn offerteaanvraag in het andere forum doen), zijn er ook providers die een 'security-managed' vps aanbieden, dat wil zeggen die alleen de security van mijn vps in de gaten houden? Ik wil alleen apache en openssh draaien, maar ik kan niet 24x24 de security mailinglists daarvan in de gaten houden; dus in het geval dat er een zeroday voor een de twee opduikt, wil ik dat de patch geinstalleerd wordt op mijn vps, maar verder wil ik alle beheer zelf doen. Bestaat dit?


Je kunt dan het beste kijken bij een van de aanbieders die managed oplossingen aanbieden. Je hebt dan wat je omschrijft + nog wat extra. Het zal in de prijs in ieder geval niet veel schelen.