PDA

Bekijk Volledige Versie : domeinnamen van derden



Jeroen1980
19/01/07, 00:02
Dag allen,

Dit zal wellicht een typische beginnersvraag zijn maar via google of de zoekfunctie van dit forum heb ik nog niet het antwoord gevonden wat ik zoek.

Ik ben net begonnen met het ontwerpen en onderhouden van een aantal sites. De domeinnaam + hosting hadden deze klanten reeds zelf geregistreerd maar dit willen ze aan mij uitbesteden. Ik heb zelf een zwaar genoeg hostingaccount om deze sites aan mijn bestaande hosting te koppelen.

Maar hoe zit het nu als ik de door de klant reeds geregistreerde domeinnamen aan mijn hostingaccount wil koppelen. Ik wil deze eigenlijk op naam van de klant laten staan maar wel gekoppeld aan mijn account.

Is dit mogelijk en zo ja hoe regel ik dit?

Ik ben zelf niet ingeschreven bij SIDN en ben dit ook niet van plan.

Greets
Jeroen

Dominic
19/01/07, 00:14
Jeroen,

Dit kun je gewoon aanvragen bij je host;

Het kan zijn dat je host je de mogelijkheid biedt om meerdere domeinnamen te koppelen aan je hostingaccount.

Je host geeft je dan de nieuwe nameservers door, en deze laat je bij het bedrijf waar het domein is geregistreerd wijzigen.

Het domein blijft dus gewoon op naam van je klant staan, en je hoeft daarvoor ook niet ingeschreven te zijn bij de SIDN.

Jeroen1980
19/01/07, 00:28
Dag Dominic,

Bedankt voor je antwoord.
Ik ben er inmiddels achter dat het bij mijn provider mogelijk is om meerdere domeinnamen aan een hostingpakket te koppelen.

Ik ga het eens aan mijn provider vragen. Wat ik me verder nog afvroeg is hoe dit met papieren zit. Ik neem toch aan dat eigenaar van de domeinnaam er toestemming voor moet geven. Of dien ik nog het verhuiscontract in te laten vullen?

Greets
Jeroen

Dominic
19/01/07, 00:32
Jeroen,

In principe hoef je het domein niet te verhuizen.
Ik neem aan dat je klant heeft betaald voor de termijn van een jaar en deze nog iet om is.

Het enige wat je moet laten doen bij de huidige registrar (bedrijf waar het domein nu is geregistreerd) een nameserver wijziging door laten voeren.

Deze nameservers krijg je van je eigen host wanneer hij het domein aan je account heeft gekoppeld.

Voor de nameserver change heb je geen papieren nodig.

MarcelC
19/01/07, 00:34
Hoi Jeroen,

Dominic heeft het al uitgelegt, maar nog even voor alle duidelijkheid:

je zorgt eerst dat er een account is aangemaakt zodat je de nameserver gegevens hebt.
Die gegevens geef je door aan de eigenaar van het domein.
De eigenaar geeft dat dan vervolgens weer door aan het bedrijf waar de domeinnaam geregistreerd is.
Dit bedrijf zal ervoor zorgen dat de nameservers van het domein gewijzigd worden zodat het domein naar jouw account verwijst.


Hoop dat het je met ons beider antwoord helemaal duidelijk is ;)