PDA

Bekijk Volledige Versie : domeinnamen bestand

loenstra
18/01/07, 22:42
Hallo,

Ik heb net de zoekfunctie gebruikt maar kon het niet echt vinden.
Ik heb een hostingbedrijfje, heel klein maar het begint te groeien. Ik ben op zoek naar een systeem waarin ik domeinnamen kan invoeren zodat ik weet welke domeinnamen ik onder beheer heb en wanneer de factuur moet worden gemaakt. Ik ben niet heel erg goed in excel!

Met vriendelijke groet,

Leon

Digiover
18/01/07, 22:44
zo'n systeem heet een "database". Indien je heel klein bent/begint kan je kijken naar Access, maar iets beter zou MySQL of PostgreSQL zijn. Daar kan je dan een webgebeuren om heen programmeren om data in te voeren en op te zoeken.

TCM
18/01/07, 23:03
Volgens mij heb je gewoon een Administratie programma nodig...
Waar je je hele klanten bestand + abonnementen in kan zetten...

HBCS
18/01/07, 23:39
ik heb ooit in het verleden een leuk acces bestand hier ergens op wht gezet
zoek dat eens op
dat is precies wat je nodig hebt
en hij print nog een factuur uit ook voor je als je wilt
suc6 met zoeken

MarcelC
19/01/07, 00:45
Ik kan je adviseren om te investeren in een bestel/administratie programma zoals bijvoorbeeld Modernbill (http://www.modernbill.com/).

Zeker als je nog iets wilt groeien bespaart je dat in de toekomst een hoop tijd omdat dit soort programma's veel zaken volledig automatisch doen, zoals ook facturen aanmaken.

Er zijn meerdere van dit soort programma's, zoek maar eens even op dit forum.

PlanPro
19/01/07, 01:03
Je kunt je ook aanmelden bij openprovider of andere registrar met uitgebreid control panel. In dat control panel heb je overzicht van geregistreerde domain namen en een lijst met domain namen die verlopen binnen de 90 dagen. Voor jou de trigger om een factuur te gaan sturen naar je klanten.

Maar ga je groeien dan zou ik je inderdaad adviseren om een programma als Modernbill, clientexec of 1 van de vele andere programma's te installeren.