PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS of DEDICATED



Krayhan
18/01/07, 14:28
Beste lezers,

Ik ben vrij nieuw in de webhosting wereld en ben daarom erg blij dat deze forum bestaat. IK heb een probleem met de keuze voor een VPS of een Dedicated server. Ik zal wat info geven.

Huidige situatie:

Locatie: Thuis (eigen verbinding)
Internet Verbinding: 6mbit (down)/768kbps (up)
PC: Pentium 4 3ghz(hyperthreaded) , 1000mb ram dual channel, 300gig HD, 6600 GT Graphic cards (niet relevant denk ik..) en Windows XP Pro.
Op deze configuratie draai ik vanhuis uit een website met forum en een gameserver.

Forum informatie: Appserv 2.4.7 met
Add MySQL Collation Selection.
Old Password for PHP MySQL Old API Function.
Enable InnoDB.
Apache 2.0.59
PHP 4.4.4
MySQL 5.0.24a
phpMyAdmin-2.9.0.2

De Forum heeft 890 leden en per dag actief tussen de 50 en 150 mensen.
De Forum is tot nu toe heel goed bereikbaar, maar sinds kort heb ik ook een test game server draain (mangos heet het project).
Deze test server draait op Mysql en eventueel voor de game website maakt het gebruik van php. Er is veel latency op de gameserver per tester gebruikt het ongeveer 5kb/s. Hier zit meteen mijn bottleneck. Bij meer dan 20 testers is er te veel latency.

Toekomstig gewenst situatie:
Forum en de gameserver op een VPS? of een Dedicated server?
Ik heb dus een host nodig die een hoge upload snelheid nodig heeft.
Met bandwith meter pro ben ik er ook achter gekomen dat de dagelijkse upload op ongeveer 1.5 gig/dag ligt en ongeveer hetzelfde voor de download.
Ik denk dat dit komt door de constante verkeer naar de SQl databeses vanuit de game server.
Forum gewenst 100-200 bezoekers per dag.
Gameserver +/- 100 testers.
Server OS liefst windows, desnoods Linux.
Verbinding minimaal 10mbit.

Kan ik de gewenste situatie bereiken op een goedkope VPS, zoniet graag advies voor een dedicated server.