PDA

Bekijk Volledige Versie : Switch



justin
17/01/07, 20:58
Hallo allemaal,

Ik ben misschien binnenkort een switch nodig met BGPv4 ondersteuning en ik zou graag even wat adviezen willen weten voor dat ik iets ga aanschaffen!
Ook is de prijs belangerijk ik wil geen budget producten die na een paar dagen draaien uit elkaar vallen maar heb ook geen over-kill aan functies nodig!

Alvast bedankt,
Justin Kok

wonko
17/01/07, 21:01
Eerst en vooral heb je een "router" nodig, geen "switch" (al is de laatste tijd die scheiding wat aan het vervagen bij bvb Foundry) ;). Als je gaat experimenteren met BGP, kan je misschien je even verdiepen in Quagga als je eenvoudig ervaring wil opdoen.

Je kan er eentje kopen van Cisco, Juniper, Foundry... maar informeer je goed, of laat je goed adviseren. Best ook onmiddellijk heel de boel redundant uitrusten...

trebbor
17/01/07, 21:10
Hallo allemaal,

Ik ben misschien binnenkort een switch nodig met BGPv4 ondersteuning en ik zou graag even wat adviezen willen weten voor dat ik iets ga aanschaffen!
Ook is de prijs belangerijk ik wil geen budget producten die na een paar dagen draaien uit elkaar vallen maar heb ook geen over-kill aan functies nodig!

Alvast bedankt,
Justin Kok

Rond de € 10.000 heb je een leuke router. Big Iron 4000 met een managedblade en een routingblade, kom je zo rond deze prijzen. Ga je kijken naar Juniper of Cisco echte Foundry routers dan ga je toch met prijzen spelen die een stuk hoger liggen.

Wil je het goedkoop doen, vooral leuk voor studie of een caseproject dan zou je eens moeten kijken naar Quagga. Dit is software gebaseerd op Zebra waarmee je een volwaardig router kunt maken van een server.

Tip weet je niets van BGP ga dan zeker geen "routers" kopen maar ga spelen met Quagga.

justin
17/01/07, 21:11
BGP Reeds ervaring mee op gedaan met Zebra routertje:) Maar het gaat me er even om welke type routers goed hun werk doen tegenover hun prijs:)

trebbor
17/01/07, 21:14
BGP Reeds ervaring mee op gedaan met Zebra routertje:) Maar het gaat me er even om welke type routers goed hun werk doen tegenover hun prijs:)

Een betere switching/router is de Foundry BIG IRON 4000. Leuke chassis waar je een aantal blades in kunt proppen. Chassis zijn rond de 600 euro via ebay. Koop een leuke managedblade en wat portjes + een routingblade BGP4 en je kunt aan de slag. Zal zo rond de 5000+ euro zijn.

Ecatel
17/01/07, 22:41
Een betere switching/router is de Foundry BIG IRON 4000. Leuke chassis waar je een aantal blades in kunt proppen. Chassis zijn rond de 600 euro via ebay. Koop een leuke managedblade en wat portjes + een routingblade BGP4 en je kunt aan de slag. Zal zo rond de 5000+ euro zijn.

Vergeet de redundantie niet ;)