PDA

Bekijk Volledige Versie : Afvallen dankzij Nintendo's Wii



Ber|Art
17/01/07, 16:38
Een man is bij wijze van experiment zes weken flink gaan spelen op de nieuwe spelcomputer van Nintendo: de Wii. Na deze periode is de gamer vier kilo afgevallen.

De man, redacteur bij een Wii-website, heeft elke dag een half uur Wii Sports gespeeld en wilde aantonen dat gamen niet per definitie schadelijk is voor de gezondheid, zo meldt Gametoday. Behalve het gewichtsverlies is ook zijn zogeheten bmi (body mass index) verlaagd.

De controller van de Nintendo Wii is voorzien van een bewegingsdetector, waardoor de gamer moet bewegen om te kunnen spelen. Zo kan de joystick bijvoorbeeld worden ingezet als tennisracket in een tennisspel. Wii Sports is een verzameling van sportspellen, waaronder boksen en bowlen. bron (http://www.webwereld.nl/articles/44598/vier-kilo-afgevallen-dankzij-nintendo-s-wii.html)

........

Das een leuke manier om af te vallen :)

TCM
17/01/07, 16:43
Goede reden om een Wii te kopen ;)
Vind het wel geweldig.. afvallen met gamen...
Wie weet komt er in een vrouwenblad te staan dat je een Wii moet kopen als je echt wilt afvallen ;)

Had ook nog een leuk filmpje gevonden van een vrouw met een wii... even zoeken..

Ramon Fincken
17/01/07, 16:50
Zeer grappig, dan is het een lekker active gamer :)





Behalve het gewichtsverlies is ook zijn zogeheten bmi (body mass index) verlaagd.
Dat is geen verrasing... de BMI is puur een uitkomst van een berekening met lengte en gewicht...
( ik ga ervan uit dat hij niet ineens is gegroeid ;) )

Apoc
17/01/07, 17:13
Dat is geen verrasing... de BMI is puur een uitkomst van een berekening met lengte en gewicht...
( ik ga ervan uit dat hij niet in lengte gestegen is ;) )

Uhm nee dat is niet zo. Bij een BMI meting komt veel meer kijken. Bij een BMI meting wordt een (onvoelbaar) stroompje door lichaam gestuurd, van je en voet naar de ander. Des te meer stroom door je lichaam wordt doorgelaten, des te natter (lees: vetter) je bent. En dan gaat het vooral om de vetten die je niet nodig hebt (de gezonde vetten zijn juist weer nodig om voor spieropbouw en dergelijke). Verder wordt de BMI inderdaad aan de hand van je gewicht en lengte uitgerekend, maar niet enkel op basis daarvan.

Bij mensen die aan krachttraining gaan doen zeggen ze ook vaak dat ze eerst "droog moeten trainen", oftewel de slechte vetten wegwerken. Als je krachsport gaat doen terwijl je veel overtollig vet hebt, krijg je als resultaat namelijk alleen maar dat de spieren zich gaan opbouwen onder de vetmassa, wat er weer voor zorgt dat je juist nog dikker lijkt (en dus niet gespierder).

blaaat
17/01/07, 17:23
lekker aantonen, afvallen kan wel meerdere redenen hebben gehad. Misschien heeft hij gewoon wat minder gegeten.

smurf
17/01/07, 17:26
@Apoc: dat met die stroompjes is om je vetpercentage te meten, toestel berekent, water spier en vetmassa. BMI is enkel de verhouding tussen gewicht en lengte.

Apoc
17/01/07, 17:38
Hm even e.e.a. opgezocht en ik zie dat je gelijk hebt. In dat geval zegt BMI inderdaad helemaal niets over je gezondheid.

Ik dacht altijd dat wat ik omschreef de BMI was.

xYnta
17/01/07, 17:53
Tja wat moet ik hier op zegggen, het is wel een nieuwe manier van bewegen.

Thafusion
17/01/07, 18:00
Ik heb het zelf ook op de Wii gespeeld. Echt gek is het niet dat je ermee afvalt, als ik 30min per dag boksbewegingen maakt val ik ook af enige voordeel hiermee is dat sommige mensen het leuk vinden.

wonko
17/01/07, 18:03
bmi is een eenvoudige en snelle manier om te weten als een mens over, onder of een goed gewicht heeft. Bij elke lengte is een een minimum en maximum waar je gewicht in moet vallen om "gezond" te zijn.

Als je die BMI krijgt doordat je gewoon geen goed metabolisme hebt, of doordat je veel sport en bewust leeft, dat is wat anders... de laatste persoon zal zich normaal wel beter in zijn vel voelen...

smurf
17/01/07, 18:05
Gezondheid heeft meer te maken met het vetpercentage en nog meer met de vetverdeling over het lichaam. BMI is eigenlijk geen goeie graadmeter omdat 'gespierde' mensen een relatief hogere BMI hebben omdat spiermassa's meer wegen.

Buikomtrek is uiteindelijk het belangrijkste, hoe minder vet rond je organen, hoe beter.

Enfin het artikel bewijst enkel dat bewegen gezond is, elke dag een half uurtje bewegen kan een wereld van verschil zijn.

Apoc
17/01/07, 18:15
bmi is een eenvoudige en snelle manier om te weten als een mens over, onder of een goed gewicht heeft. Bij elke lengte is een een minimum en maximum waar je gewicht in moet vallen om "gezond" te zijn.

Als je die BMI krijgt doordat je gewoon geen goed metabolisme hebt, of doordat je veel sport en bewust leeft, dat is wat anders... de laatste persoon zal zich normaal wel beter in zijn vel voelen...

Dat laatste is inderdaad wel belangrijk om op te merken, want ik ken een aantal mannen van rond de 30 die rond de 120-130 kilo wegen met een lengte van 1.80 en echt zo gezond zijn als het maar zijn kan. Ze trainen gewoon erg veel en zien er nog niet eens echt overdreven gespierd uit. BMI wijkt in dat geval erg af, maar dat betekent echt niet dat die persoon ook gelijk ongezond is.

dutchcrazytiger
17/01/07, 20:45
Waar is dat filmpje :)

Ramon Fincken
17/01/07, 20:57
pfieuw ik dacht al, is mijn definitie van BMI verkeerd ;)



Waar is dat filmpje :)
deze misschien?
http://www.youtube.com/watch?v=giiCPKQn6M0&mode=related&search=

TCM
17/01/07, 23:02
Nee dit is het filmpje...
Was even vergeten waar hij stond...

http://skoften.net/comments.php?id=4705_0_1_0_C

mordor
18/01/07, 00:11
Ow dan wordt ie misschien ook wel vergoed door het ziekenfonds :)

-Kevin
18/01/07, 01:17
Weg met de sonja bakker boeken? :) :)

ErikKosters
18/01/07, 10:08
Opzich moet ik zeggen dat je er best actief op in moet spelen (fanatieke gamer althans) maar of je er echt van afvalt.. Heb zelf ook de Wii maar moet zeggen dat het paar weken leuk is (vooral met familie etc.) maar daarna raak je echt uitgekeken. Verder is Call of Duty 3 echt niet aan te raden voor de Wii, zooo irritant.

Domenico
18/01/07, 12:37
Weg met de sonja bakker boeken? :) :)

Wii ? ;)