PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting gezocht met veel dataverkeer



seb8iaan
16/01/07, 18:02
Ik heb momenteel een hosting-account bij mijndomein.nl waar ik veel foto's (reeds sterk gecomprimeerd) op heb staan voor diverse communty's/profielen-sites.
Helaas wordt ik hier continu afgesloten omdat ik me boven hun FUP begeef (ze hanteren 4gb gem 7gb max).
aangezien ik hier vér boven zit (tussen de 300gb en 500gb) ben ik op zoek naar een hosting die ruimere grenzen hanteerd. Ik begrijp dat hier een prijskaartje aan hangt, maar dat is geen probleem (mits het niet te gek wordt).
Eventueel zou ik alle data over 2 hosting accounts kunnen verdelen als dit (totaal) voordeliger is.
Weet iemand bij welke hosting-providers ik moet gaan kijken?
alvast bedankt:)

Triloxigen
16/01/07, 18:51
Wat voor FUP is dat dan als je max 7GB mag gebruiken?
Beetje misleiding..

seb8iaan
16/01/07, 19:00
ja dat vind ik dus ook.
ik snap best dat het dataverkeer wat ik op dit moment heb te veel is voor een FUP, maar 7gb is wel minimaal.

RayManZ
16/01/07, 19:26
Zoiets gaat toch wel rond de 100 euro per maand kosten.

remotehands
16/01/07, 19:31
Wat voor FUP is dat dan als je max 7GB mag gebruiken?
Beetje misleiding..Als het in hun algemene voorwaarden staat. In neem ook aan dat ze wel per pakket (aantal mb's) een ander datalimiet hanteren.

seb8iaan
16/01/07, 20:37
Het is een pakket van € 29,= op jaarbasis.
Dit is het enige pakket wat ze aanbieden.
Dus begrijp deze lage FUP wel. Maar had ook nooit verwacht zoveel data-verkeer te krijgen.

VinceSTM
16/01/07, 20:59
als je aanbiedingen wil, zou je dit topic kunnen laten verplaatsen naar het desbetreffende subforum?

Ingvald
16/01/07, 22:09
Zoiets gaat toch wel rond de 100 euro per maand kosten.
Dat is wel erg gek voor een shared account. Voor dat geld heb je in Duitsland een dedicated server met unmetered traffic

RayManZ
16/01/07, 22:13
Ja en voor dat geld heb je hier ook wel een dedicated server hoor, maar door word niet omgevraagd. De prijzen liggen in duitsland trouwens even anders dan hier. Daar is dataverkeer bijna gratis geloof ik.

®on
16/01/07, 22:57
Dat is wel erg gek voor een shared account. Voor dat geld heb je in Duitsland een dedicated server met unmetered traffic
Je vergeet het server management, licenties voor CP's, etc etc.; een shared webhostingaccount heeft hier logischerwijs geen omkijken naar. 't Is iets te kortzichtig om alleen naar traffic en space te kijken.

Ingvald
16/01/07, 23:11
Je vergeet het server management, licenties voor CP's, etc etc.; een shared webhostingaccount heeft hier logischerwijs geen omkijken naar. 't Is iets te kortzichtig om alleen naar traffic en space te kijken.
Idd, een shared account is waarschijnlijk eenvoudiger. Maar indien je daarvoor 1200 EUR/jaar moet neertellen, loont het denk ik wel eens de moeite om de alternatieven te bekijken.

Hier (http://www.strato.de/server/highend/index.html) heb je bv een managed dedicated server met 3000GB verkeer voor 50 EUR. Dit is toch wel een enorm verschil. Natuurlijk ben je hiermee nog niet klaar, maar je krijgt veel meer waar voor je geld.

BsHosting
16/01/07, 23:15
ja en service etc reken dat ook mee.

dus meer waar voor je geld zal ook wel meevallen kwaliteit kost nu eenmaal wat meer.
ik heb al zat topics gezien hier en op andere fora die liever wat meer betalen dan in duitsland of amerika te zitten.

dus denk dat nl support en bereikbaar etc minstens zo belangrijk is

ensermo
16/01/07, 23:41
Misschien een Managed VPS ipv direct een dedicated server.

In ieder geval zou ik een topic openen bij de aanvraag gedeelte dan krijg je vast wel reacties. Goed doorgeven hoeveel dataverkeer, ruimte en eventueel beheerpaneel etc

Ingvald
17/01/07, 00:11
ja en service etc reken dat ook mee.

dus meer waar voor je geld zal ook wel meevallen kwaliteit kost nu eenmaal wat meer.
ik heb al zat topics gezien hier en op andere fora die liever wat meer betalen dan in duitsland of amerika te zitten.

dus denk dat nl support en bereikbaar etc minstens zo belangrijk is
In de VS hosten is minder interessant omdat daar een veel grotere latency opzit, terwijl dit vanuit Duitsland aanvaardbaar is.

Het was voor de topicstarter blijkbaar belangrijk dat er veel data kan verstookt worden, vandaar dat ik het vermeld heb.

Maar idd, shared hosting heeft ook zijn voordelen omdat dit altijd volledig managed is, terwijl bij een dedicated vaak zaken zelf geregeld moeten worden.

Apoc
17/01/07, 10:16
Wat voor FUP is dat dan als je max 7GB mag gebruiken?
Beetje misleiding..

Beetje? Beetje heleboel als je het mij vraagt, maar dat vind ik sowieso voor alle FUP's. Ik vind dat elke host simpelweg duidelijk moet vermelden wat de limiet is in de aanbieding, en niet (zoals vele hosts doen) "Onbeperkt (FUP)" en dan in de FUP 7GB max stellen. Dat is pure misleiding en zou - als ik potentieel klant was - een 100% no-go zijn.

Voor 300-500gb verkeer zou ik vooral eens navraag doen bij de grotere partijen hier op WHT, of post een hosting aanvraag in het desbetreffende forum.

Chim
23/01/07, 21:58
misschien dat je eens een kijkje moet nemen op de site van mediatemple.net, met het gridserver abonnement beschik je over 100GB space en 1TB bandbreedte voor 20dollar per maand... en voor zover ik weet staan ze bekend voor hun goede dienstverlening (zeker bij de artifarti flashprogrammeurs ;-)

Ken
26/01/07, 19:24
ja en service etc reken dat ook mee.
dus meer waar voor je geld zal ook wel meevallen kwaliteit kost nu eenmaal wat meer.
ik heb al zat topics gezien hier en op andere fora die liever wat meer betalen dan in duitsland of amerika te zitten.
dus denk dat nl support en bereikbaar etc minstens zo belangrijk is
Er zijn zeer goede alternatieven met uitstekende support in Duitsland EN USA (alleen wel jammer van de latency voor de US). Ik ben overgestapt van een Nederlandse reselleraccount naar een Amerikaanse webhoster. Omwege van de space en support. En de goeie referenties als Sony, ABC, enzovoort. Ik ping er in de 150-200 op maar dit valt erg goed mee.

misschien dat je eens een kijkje moet nemen op de site van mediatemple.net, met het gridserver abonnement beschik je over 100GB space en 1TB bandbreedte voor 20dollar per maand... en voor zover ik weet staan ze bekend voor hun goede dienstverlening (zeker bij de artifarti flashprogrammeurs ;-)Haha, over hen heb ik het net. Ik zag je post net te laat...

Mark17
26/01/07, 21:54
circa 30 eurocent per GB moet haalbaar zijn lijkt mij (mits het enkel plaatjes zijn).