PDA

Bekijk Volledige Versie : welke OS versie



Weaver
15/01/07, 11:35
welke os versie is het beste voor gameservers op te draaien

Debian Linux

of

Fedora Core

Greetz

WilloW
15/01/07, 11:45
welke os versie is het beste voor gameservers op te draaien

Debian Linux

of

Fedora Core

Greetz

Met welk OS kun je het beste omgaan?

Thijssss
15/01/07, 11:46
Maakt niks uit.
Kies gewoon die waarmee jij de meeste ervaring hebt.

JayvD
15/01/07, 12:12
Beste is misschien verkeerde vraag.

Kies de distro waar jij goed mee kan opschieten.

Weet je vrij weinig van beide, dan zou ik voor Debian kiezen. Je kan online erg veel informatie vinden over debian mbt gameservers.

frvge
15/01/07, 12:29
Ik hoorde dat Gentoo erg weinig resources gebruikte, en daarom geschikter is voor gameservers dan een redelijke desktop-distro als Fedora. Klopt dit? Ik heb zelf meer ervaring met CentOS.

djalken
15/01/07, 13:15
Fedora is natuurlijk sowieso een afrader voor servers, je kan beter voor stabielere software gaan (meer getest etc). Debian is erg geschikt al is gentoo ook zeker aan aanrader.

NWO
15/01/07, 13:46
Ik gebruik altijd FC 5 / Win2003 voor gameservers :)

Gh0sty
15/01/07, 17:51
als je de kennis hebt gentoo, en anders debian of centos.

Kenneth
15/01/07, 19:00
Debian - Stabiele en goed geteste software
Fedora - RedHat Desktop OS... zou ik niet doen
CentOS - RedHat Server OS... zou ik pakken ipv Fedora

jurrian
15/01/07, 20:31
Misschien even wat duidelijker uitleggen aan de TS: zowel Debian als Fedora (maar ook gentoo, centos en nog vele anderen) zijn geen OS, maar namen van linux-distributies. Het is dus allemaal linux, en iedere distributie bundeld een aantal programma's, linux-kernel(s) en vaak een eigen installatie-tool.

Debian staat bv. bekend om z'n grote aanbod pakketten die je met een eenvoudig commando kunt installeren, slackware is bv. meer voor de doe-het-zelver, enz.

Het is allemaal hetzelfde: linux. Er is dus geen betere of slechtere, het is maar net welke distributie het beste bij jou en de situatie past.

En nu ik toch bezig ben even het volgende misverstand uit de wereld helpen: FreeBSD is GEEN linux-distibutie; het is een op zichzelfstaand OS. FreeBSD is wel net als linux een UNIX-afgeleide, dus veel commando's komen overeen en veel programma's kun je op beide OS'en draaien.