PDA

Bekijk Volledige Versie : Overname, Samenwerking en/of Partner Gezocht



Anoniem
15/01/07, 09:15
Beste Mede WHT'ers,

Hier is de situatie.
Ruim vier jaar geleden ben ik begonnen met een Webhosting, Domeinregistratie, Dedicated Servers en Colocatie bedrijf. Momenteel bestaat deze officieel bijna drie jaar bij KvK en loopt gewoon goed.
Hoewel het een eenmanszaak is hielpen twee vrienden van me al geruime tijd met dingen als klantensupport, installeren van servers, e.d.
Apart daarvan wordt door externe bedrijven zaken geregeld als monitoring, netwerk, krietieke updates, ed.

Dit model werkt prima en de werkload is in het algemeen goed. Helaas ben ik vanaf januari alleen. Een van mijn collega's is net afgestudeerd en wilt een andere richting om ervaringen op te doen. Mijn andere collega is bezig met het opzetten van een eigen bedrijf (in het buitenland) en heeft dus ook minder tijd.

Nu heb ik zitten denken om mijn bedrijf te verkopen en zelf ook wat andere dingen te doen (aangezien ik 24/7/365 besteed aan mijn bedrijf en het echt belangrijk vind dat klanten tevreden zijn).

Echter denk ik dat ik nog niet klaar ben om volledig mijn bedrijf te verkopen en iets anders gaan doen omdat ik het nog leuk vind.

Daarom bij deze.

Bedrijf ter overname aangeboden met mogelijkheid om samenwerking.

Wat houd het in?
In principe zou ik als ik een partij vind die ik goed vind voor mijn klanten mijn bedrijf willen verkopen. Echter zou ik het ideaal vinden als ik nog betrokken kon zijn (partieel) in het bedrijfsuitvoering of bijvoorbeeld support e.d.

Wat bied ik aan?
Totaal +/- 400 klanten.
500 domeinnamen. (.nl, .com, .net, .eu e.d.)
25 Windows klanten
300 Linux klanten
3 Dedicated Server klanten
2 Colocatie klanten.

Andere producten worden ook verkocht o.a. SSL certificaten, Webdesign, Server Hardware, e.d. maar deze is niet de core business.

Verder heb ik ook veel geinvesteerd in software o.a. volledig geautomaiseerd bestel en betaalsysteem (combinatie custom en of the shelf), automatische registratie bij SIDN en andere registrars, modules voor Windows hosting, beheerpaneel voor zowel Linux als Windows e.d. Extra's als website builders e.d.

Wat kan ik persoonlijk bieden?
Mocht er een partij zijn die interesse heeft in samenwerking of overname met mogelijke samenwerking dan breng ik uiteraard ook zelf veel ervaring mee.
Behalve ervaring in hostingwereld ook ruim 9 jaar ICT ervaring
Uitvoeren van projecten voor multinationals op gebied van programmering, automatisering, migratie en beheer.
TU Opleiding EE, huidige opleiding Technische ICT en Management
Klantvriendelijk, sociaal en vooral goed in het techinische en niet technische aspect te kunnen combineren zodanig dat zowel een leek als een expert de juiste antwoorden ontvangt en niet een standaard verhaal. Volledig CV kan ik altijd opsturen en bespreken met geintereseerde partijen.

Verder Hardware e.d.?
Ik bezit momenteel 8 merkservers waarvan 7 Dual CPU zijn. Momenteel (door overstappen van dedicated naar colocatie) worden twee(2) servers niet gebruikt en een derde is voor testen e.d.
Hier is dus ook mogelijkheid om deze te kopen, over te nemen of indien gewenst in te zetten voor nieuwe projecten.
Zelf heb ik een half rack in de datacenter en ook nog eigen APC, switches e.d. Voor netwerk maak ik gebruik van derde partij en dit bevalt goed.

Graag hoor ik wat de gedachten zijn en als er vragen zijn zal ik ze uiteraard beantwoorden. In verband met de vroege stadium hiervan heb ik liever dat bedrijfsnaam nog niet gemeld wordt.

VinceSTM
15/01/07, 10:15
Beste overnamepartner,

Wat ik me persoonlijk afvraag: in welk datacenter zit je en van welk netwerk maak je gebruik? Maak je verder gebruik van een tussen/derde partij? Ben je verder lid van SIDN, of doe je dit via een tussenpartij?

Wat betreft de hardware: wat voor/hoeveel hardware is het? (Specificaties)

Graag je reactie terug (in dit topic)

Groetjes,

VinceSTM

Trafego
15/01/07, 10:56
Beste overnamepartner,

Ik ben erg geinteresseerd in een eventuele overname gecombineerd met je "vakmanschap"

ik zou graag meer info via mail of PM willen ontvangen.

MVG Maurice

Stewie
15/01/07, 11:02
Enkele korte vragen:

Welk netwerk is colocatiecontract?
Wat is plusminus de maandomzet?
Eigen SIDN account?
Welke controlpanel (plesk?)?
Waar worden de domeinnamen geregistreerd?

ensermo
15/01/07, 11:29
Meer info per PM graag.

Anoniem
15/01/07, 11:39
We zijn rechtstreeks lid van SIDN.
Verder hebben we eigen ENOM account.

@VinceSTM
Informatie gestuurd per PM.

@Diverselab
Wat voor informatie zou je willen ontvangen?

@gsh2
Informatie gestuurd per PM.

Komto
15/01/07, 11:41
Wij zijn zeer geïnteresseerd in een overname.
Wellicht kunnen we het een en ander bespreken.

Graag ook alle bovenstaande informatie, plus de vraagprijs.
Ook willen we graag gebruik maken van 'je vakmanschap'

Anoniem
15/01/07, 12:35
@ komto
PM gestuurd.

Swiftway-UK
15/01/07, 13:47
Idem, wij hebben interesse.

hostb
15/01/07, 13:48
Hier graag dezelfde pm als voor Komto :) alvast bedankt.

Communicatie
15/01/07, 15:46
Hier graag dezelfde pm als voor Komto alvast bedankt.

Anoniem
15/01/07, 16:41
PM Gestuurd
@Swiftway-UK
@hostb
@Communicatie

ronaldvanhoeven
16/01/07, 23:01
Ik heb je bericht eens goed doorgelezen en wij zijn zeer zeker geintresseerd in een samenwerking / (gedeeltelijke) overname.

U kunt mij bereiken op 0628 52 01 58 opdat wij direct van gedachten kunnen wisselen. Natuurlijk kunt u mij ook mailen: ronaldvanhoeven@gmail.com

Met vriendelijke groet,

Ronald van Hoeven
0628 52 01 58

Anoniem
16/01/07, 23:39
@ronaldvanhoeven.

Heb ik het naar een andere account gestuurd? Ik kan je naam niet vinden in de PM lijst.

Tip. Laat schrijf je e-mail niet zo op in een publieke forum. SPAMbots zijn dol daarop! ;)

TMourik
17/01/07, 01:03
Graag ontvangen wij ook meer informatie qua omzet etc.

Randy
17/01/07, 01:29
Beste,

We willen eventueel de mogelijkheden voor een strategische samenweking bespreken, welke op middellange termijn voor beide partijen voordelen kan bieden. We zijn niet op zoek naar een (snele) overname. Mogelijk heeft u zelf het een en ander in gedachten en kunnen we eens vrijblijvend van gedachten wisselen?

U kunt telefonisch of per e-mail contact met me opnemen: 0543-788444 / randy@eliveldnetworks.nl (Spambots geen probleem, goede training voor onze managed antospamdienst)

Over Eliveld Networks BV io
Eliveld Networks leverd haar diensten sinds 2002. De eerste twee jaar gebeurde dit als onderdeel van een andere onderneming, waarna in 2004 de stap naar zelfstandigheid gemaakt is. Thans zitten we in omzetting van de rechtsvorm omdat in mei ons (3-jarige) belastingvoordeel ophoud en het omzettechnisch interessanter wordt over te gaan naar een Besloten Vennootschap.
Eliveld Networks bestaat uit een team van 4 mensen (1 DGA, 3 vaste freelancers) die samen ~2,4 FTE werkzaam zijn. We zijn erg bezig met de ontwikkelingen van de markt en continu bezig nieuwe (managed) diensten te introduceren. Daarnaast komt ~35% van de omzet uit detacheringsovereenkomsten.
Meer informatie vindt u op www.eliveldnetworks.nl

Dillard
17/01/07, 19:12
Beste,

Interessant idee! Ik heb wel interesse om hier eens met je over van gedachte te wisselen, wellicht kun je wat meer informatie verschaffen over de door jou gehanteerde prijsstelling (zodat ik kan zien in hoeverre deze aansluit bij onze prijsstelling), en waar je +/- gevestigd bent. Dit in verband met de support, het is handiger wanneer je enigszins in de buurt woont, dan wanneer je in Groningen zit :)

Locatie DC e.d. lijken me op dit moment niet zo relevant, dat zijn details die later wel komen.

Graag ontvang ik je PM-tje of mail me op onderstaand emailadres.

Met vriendelijke groet,

Sorcer
17/01/07, 22:39
Hier ook interesse, graag ontvangen wij ook meer informatie!

Anoniem
18/01/07, 07:24
Informatie per PM gestuurd naar
@TMourik
@Randy
@Dillard
@Sorce

Als ik iemand heb gemist of nog meer informatie wil graag melden of PM'en. Ik had niet verwacht dat er zoveel interesse zou zijn en krijg best wel veel berichten per dag. :)

Armand
18/01/07, 11:04
Beste overnamepartner,

Graag hier ook een bericht.
Ook hoor ik graag van je welke formule je tot op heden het meeste aanspreekt voor een eventuele overname / samenwerking :-)

Groet,
Armand

Mark17
21/01/07, 15:50
Beste overnamepartner,

Hier ook graag de eerder gevraagde informatie. Daarnaast verneem ik graag wat de voorkeur heeft een overname of een samenwerking. In het laatste geval zijn er zeker mogelijkheden, in het eerste geval afhankelijk van de vraagprijs.

Wel zou ik graag willen weten hoe ik met u in contact kan komen buiten dit forum om (een telefonisch gesprek of een persoonlijk gesprek is net iets prettiger voor deze zaken als een forum voor mijn gevoel).

De info bijvoorkeur per pm en/of e-mail aan mij versturen. Bellen kan uiteraard ook 0642408602

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten
Stream Service

Anoniem
22/01/07, 14:24
@Armand
@Mark17

PM gestuurd.
Door de drukte duurde het iets langer. Heb ook anderen beantwoord. Als iemand nog geen antwoord heeft gehad of nog vragen heeft hoor ik het wel.

ITGrafix[dot]nl
22/01/07, 15:41
Beste overnamepartner,

Graag willen wij ook wat meer informatie per PM.

Bedankt!

Hostingprovider
23/01/07, 13:36
Hallo, PM Gestuurd, ik hoor graag!

Fuzzy Logic
24/01/07, 12:36
Beste overnamepartner,

Ik zou ook graag een PM ontvangen met meer informatie over dit aanbod. Alvast bedankt!

tucktuck
27/01/07, 17:20
Hier ook interesse, graag ontvangen ik meer informatie!

groetje Tuck

DennisWijnberg
29/01/07, 11:12
Ook wij ontvangen graag meer informatie. In afwachting van uw bericht (PM, EMAIL).

vBoxx
31/01/07, 02:09
Hier graag ook meer informatie, Zowel mail of PM is prima, Alvast bedankt

Anoniem
31/01/07, 09:00
Beste Mensen,

Heb het druk gehad de afgelopen week waardoor ik geen tijd heb gehad om PM's te beantwoorden e.d. Ik zal deze week informatie sturen en iedereen beantwoorden.

Hostingdiensten
31/01/07, 09:23
Graag meer informatie

Tequila Sunrise
05/02/07, 16:42
Beste,

Mijn werkgever is zeer geinteresseerd in een eventuele samenwerking en overname van zowel personeel als het bedrijf. Wij zouden graag een gesprek aangaan. Graag ontvang ik meer informatie.

Mvg Tequila Sunrise

KarnakMedia
05/02/07, 19:01
Dag, graag zien wij informatie tegemoet met het overnemen van uw bedrijf. Wij zijn zeer geinteresserd.

MVG,

Erik Smit
Karnak Media B.V.
karnakmedia.nl

Anoniem
08/02/07, 12:30
Beste Mensen, naar aanleiding van een aantal gesprekken die ik gehad heb gaat de voorkeur iets meer naar een samenwerking or overname met mogelijkheid om beheer/dienst/freelance te werken. (Ik vind het nog steeds leuk en ben nog niet klaar om te pensioneren! :)

@TequilaSunrise
Graag contact opnemen (via PM) met U bedrijfsinformatie. Dan stuur ik info terug.

@KarnakMedia
Ik moet eerlijk zeggen dat U site met ilead popups e.d. niet echt professioneel overkomt. Is dit de bedrijfssite? Indien U een andere site/bedrijf heeft hoor ik het graag en stuur ik desnoods meer informatie.

@Hostingdiensten
PM gestuurd. Echter zit U in Belgie. Wat zijn Uw gedachten m.b.t. samenwerking?

Als ik anderen niet heb beantwoord of er meer info nodig is graag via PM. Hou rekening mee dat ik net constant/dagelijks op WHT zit en andere werkzaamheden heb waardoor het soms een paar dagen duurt. Ik neem wel elke aanvraag/pm seriues in behandeling.

Hostingdiensten
08/02/07, 13:59
Beste overnamepartner,


Wellicht bent u ons een PM vergeten te sturen aangezien wij niets hebben ontvangen.
U kunt ons anders de informatiebrochure doorsturen via e-mail: overname [at] hostingdiensten [.] net
Na het ontvangen van de informatiebrochure zal ik de mogelijkheden bespreken met m'n collega.

Anoniem
26/02/07, 02:56
@hostingdiensten gestuurd.

@ anderen.
Heb al een ruim aantal gesprekken gehad en ook ruim aantal vragen en antwoorden gehad. Helaas hebben we alleen van drie partijen echt serieuse aandacht gehad waavan alleen één met een concrete aanbod is gekomen. Wat ik heb gemerkt is dat men in de hostingbranche beetje moielijk kijkt mbt tot samenwerking terwijl samenwerking juist een hele positieve ontwikkeling kan zijn voor veel bedrijven. Toch heb ik binnen ruim 50 geintereseerde vaak gehoor. "Tja we willen liever alles zelf doen"...

scenestar
26/02/07, 09:17
@hostingdiensten gestuurd.

@ anderen.
Heb al een ruim aantal gesprekken gehad en ook ruim aantal vragen en antwoorden gehad. Helaas hebben we alleen van drie partijen echt serieuse aandacht gehad waavan alleen één met een concrete aanbod is gekomen. Wat ik heb gemerkt is dat men in de hostingbranche beetje moielijk kijkt mbt tot samenwerking terwijl samenwerking juist een hele positieve ontwikkeling kan zijn voor veel bedrijven. Toch heb ik binnen ruim 50 geintereseerde vaak gehoor. "Tja we willen liever alles zelf doen"...
Een samenwerkingsverband zou in mijn geval ideaal zijn.

stuur maar een mailtje en dan kunnen we het eens bespreken.

jeffrey
26/02/07, 17:42
Beste,

graag ontvang ik wat meer informatie over hoe u dit in gedachten heeft.

wij staan in principe overal voor open.

RedAnt
08/03/07, 18:39
Beste,

Wij zijn juist op zoek naar een samenwerking! Een overname past perfect in onze bedrijfsgroei van de afgelopen jaren, en we zouden daarom graag in gesprek met u gaan. U kunt meer informatie sturen naar info [at] redant [puntje] nl. Ik kijk er naar uit!

BootPromotie
14/03/07, 12:43
Beste overnamepartner,

Ik heb u een PM gestuurd met mijn contactgegevens. Graag zou ik eens met u van gedachten wisselen over een eventuele overname.

Graag hoor ik spoedig van u,

Adriaan Boot

Jacobs.T
14/03/07, 13:50
Beste

Wij zien een samenwerking/partnership wel zitten.
Ik wil graag even de mogelijkheden bekijken.

Indien je een contactadres hebt stuur ik je graag per mail mijn voorstel even door.

Mvg

Tim Jacobs

(tav. Mods: Daar het niet mogelijk is om te editten, gelieve dit te mergen)

Graag ontvangen wij ook een CV in bijlage.

aartzutphen
02/04/07, 09:11
Wij zijn een hostingbedrijf in Zutphen met 7 dedicated servers in Amsterdam.
Wij bouwen websites en intranetapplicaties. Wij groeien gestaag en zijn steeds op zoek naar uitbreiding van ons klantenbestand en/of samenwerking met andere (kleine) bedrijven. Wij werken momenteel op diverse gebieden samen met verschillende bedrijven, dit levert altijd een win-win situatie op.

Graag hoor ik meer van u.

met vriendelijke groet,
Aart Elings
Elicom / Flexxis

Marin
23/04/07, 20:48
Beste,

Wij hebben wel interesse in samenwerking.

ITGrafix[dot]nl
24/04/07, 10:49
Beste,

Graag zouden wij wat meer informatie willen ontvangen per email.

support at itgrafix [dot] nl

Bedankt!

Anoniem
28/04/07, 04:11
Samenwerking en overname van ons bedrijf is geregeld en uitgevoerd.
Topic mag dicht.

Anoniem
01/05/07, 14:07
De overnemende partij is overigens XL Internet Services B.V. Voor meer informatie neem aub contact op met Lennard Zwart (lennard@xl- is.nl).

Ber|Art
01/05/07, 17:41
Samenwerking en overname van ons bedrijf is geregeld en uitgevoerd.Topic mag dicht.Ok...