PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat voor een Storage heb jij draaien?



TCM
14/01/07, 01:05
Wij zijn op dit moment bezig met Storage Array's. Nu hebben wij verschillende oplossingen gevonden en gezien maar nu was ik benieuwd wat jullie hebben draaien?

Groet,
TCM

djalken
14/01/07, 13:08
Draai er zelf geen, maar bij Proserve hebben ze een netapp, erg mooi systeem en zeer betrouwbaar. Alleen is netapp niet de goedkoopste ;)

PimEffting
14/01/07, 15:02
Het hangt helemaal van de situatie af...
De meeste van onze eigen servers draaien gewoon met local storage. Voor klanten hebben we ook wel omgevingen opgezet met een NAS en een SAN (EMC CX3).

Wat wil je gaan doen met je storage?

Pur
14/01/07, 15:10
NetApp werkt inderdaad zeer fijn. Ik werk al zo'n 9 jaar met diverse grotere en kleine NetApp filers (ook met de NetCaches trouwens maar dat terzijde) en werkt inderdaad erg super.

Ook support is erg goed als je autosupport aanzet. Ze sturen je meestal al een mail of bellen even dat ze een vervangende disk gaan sturen terwijl je nog maar amper het mailtje van de netapp zelf hebt gelezen dat er een disk kapot is gegaan.

Wij gebruiken het vooral voor content die geshared moet worden tussen meerdere servers zowel via NFS als CIFS.

Nadeel is wel de prijs van zowel hardware als licenties. Even CIFS er bij als license en $$$.

TCM
14/01/07, 15:19
Het hangt helemaal van de situatie af...
De meeste van onze eigen servers draaien gewoon met local storage. Voor klanten hebben we ook wel omgevingen opgezet met een NAS en een SAN (EMC CX3).

Wat wil je gaan doen met je storage?

Zal grotendeels backup zijn voor onze eigen servers en die van klanten.
Ik zal eens gaan kijken naar die NetApp. Lijkt mij wel interessant.

Pur
14/01/07, 18:19
Zal grotendeels backup zijn voor onze eigen servers en die van klanten.
Ik zal eens gaan kijken naar die NetApp. Lijkt mij wel interessant.