PDA

Bekijk Volledige Versie : Cobalt systemen



lacanau
13/01/07, 09:15
Te koop:

3 x raq 3 (sommige zijn een i versie)
1 x raq 4 (al een tijd niet meer operationeel)

Apparatuur beschikt soms over twee hd brackets.
Minimaal vier nieuwe oortjes en de oortjes welke terug komen uit het datacenter.

Bij de systemen zit veelal een harde schijf, OS moet opnieuw worden geinstalleerd al raad ik aan de harde schijf te vervangen.

Bij enkele systemen zit een nieuwe ventilator.

Originele verpakking is veelal nog beschikbaar zo ook originele instructie en extra geheugen.

Met bijvoorbeeld rackstar of andere os kun je er nog iets heel leuks van maken. Je moet er alleen de tijd en interesse voor hebben.

De apparatuur is uiteraard gedateerd maar qua prijs / kwaliteit verhouding uitstekend geschikt voor doelgericht gebruik.

Levering met btw factuur.

De apparatuur is uistekend geschikt voor diegene die nu nog cobalts heeft draaien, niet uitsluitend voor operationele machines maar ook voor onderdelen.

Cyph3r
13/01/07, 10:51
Wat is je richtprijs Per Raq zowel voor de 3/3i en 4 versie ? en heb je iets meer systeem specs ?

Geheugen CPU Eventueel hdd ?

lacanau
13/01/07, 10:53
Ik verkoop alles het liefst in een keer.

De machines zijn 300 mhz, behoudens de 4i welke 450 mhz is.

Hd zal 20 Gigabyte zijn.

Het heeft alleen zin indien je er verder mee zou willen met Raq Os of nog veel beter rackstar. Zie de discussie daaromtrent. Voor heel weinig geld heb je dan een specifieke oplossing.

Savvas
13/01/07, 11:10
heb je een richtprijs voor alle 4?

wbakker-letsgoonline
13/01/07, 11:36
Is het toch mogelijk om een cobalt aan te schaffen ? Zoals de raq 4, dit omdat wij een machine nodig hebben voor fallback diensten.

anders uk
13/01/07, 12:00
Startbod 200 euro voor alles.

lacanau
13/01/07, 12:56
375 ex btw.

wbakker-letsgoonline
13/01/07, 15:32
375 ex btw.

Voor alles ? of voor de RAQ 4 alleen ?

Savvas
13/01/07, 17:10
Voor alles ? of voor de RAQ 4 alleen ?

alles neem ik aan, maar ik vind het nog een beetje prijzig gezien de raq3s al helemaal niet spectaculair meer te noemen zijn...

Randy
13/01/07, 17:32
alles neem ik aan, maar ik vind het nog een beetje prijzig gezien de raq3s al helemaal niet spectaculair meer te noemen zijn...

Savvas,

De raq4 is juist de uitgekleede raq3. Al is deze wel iets sneller (AMD K6-2 450 Mhz ipv AMD K6 300). Leuke machientjes voor Asterisk / Shellhosting / Cacti / Shoutcast en - niet onbelangrijk - rackvulling. Stroomverbruik van die dingen ligt op ~60 Watt. Zelf nog meerdere in productie.
Vergeet niet, een Sun Cobalt raq is geen server, maar een bewezen concept... Weet nog dat ik ze 8 / 10 jaar terug nieuw kocht voor duizenden guldens en we er hele racks mee vol hadden staan. Niet dat ze nu veel waard zijn, maar vind de vraagprijs zelf eigenlijk best redelijk. Ken iemand die er onlangs nog wat gekocht heeft en aanzienlijk meer betaald heeft. (Remi, mailtje komt eraan...)

ToolZ
13/01/07, 17:58
Ik heb wel interesse in een 3i.
Zijn deze machines al gepatched naar kernel 2.4? (RaQ 550)

Savvas
13/01/07, 18:11
Savvas,

De raq4 is juist de uitgekleede raq3. Al is deze wel iets sneller (AMD K6-2 450 Mhz ipv AMD K6 300). Leuke machientjes voor Asterisk / Shellhosting / Cacti / Shoutcast en - niet onbelangrijk - rackvulling. Stroomverbruik van die dingen ligt op ~60 Watt. Zelf nog meerdere in productie.
Vergeet niet, een Sun Cobalt raq is geen server, maar een bewezen concept... Weet nog dat ik ze 8 / 10 jaar terug nieuw kocht voor duizenden guldens en we er hele racks mee vol hadden staan. Niet dat ze nu veel waard zijn, maar vind de vraagprijs zelf eigenlijk best redelijk. Ken iemand die er onlangs nog wat gekocht heeft en aanzienlijk meer betaald heeft. (Remi, mailtje komt eraan...)

Ik heb ze zelf ook dus dat hoef je me niet te vertellen. Er is geen configuratie bekend, althans niet gegeven na vragen. Dan vind ik €375 nog veel gebaseerd op de oudheid van die raq3's en de mogelijke configuratie er van..

Daar nog aan toe te voegen ben ik er zelf ook zeer tevreden over na het nodige patchen er van.

lacanau
13/01/07, 19:06
alles uiteraard.

Verschil tussen 4 en 3 versie is met name de processor. 300-450 mhz. Het verschil is nihil.

Indien je tijd hebt en je het leuk vindt om met cobalt raq's om te gaan is dit een leuke kans.

Enkele machines hebben niet veel gedraaid. Eentje is er nu nog in gebruik.

Een half jaar geleden werden er hier nog machines verkocht voor > ca. 300,- euro per stuk dus 375 ex voor alles inclusief volgens mij nog extra oortjes is niet heel duur.

Volgens mij is er eentje met OS 550 patch.

Graag hoor ik van jullie wie er concreet geinteresseerd zijn.

IceHosting
15/01/07, 01:23
Hier wel intresse, kan je wellicht de exacte specs per cobalt vermelden? En de exacte losse onderdelen die bij de koop zitten (geheugen, fans)?

lacanau
15/01/07, 10:09
Volgens mij zijn het 2 x raq 3 , 1 x raq 3i en 1 x raq 4i.

De raq 3 draait nog maar moet ivm hd binnenkort worden vervangen. De raq 3i heeft volgens mij onlangs nog gedraaid. De raq 4i is al twee jaar terug.

Ik kwam enkele streepjes geheugen, hd bracket en twee maal twee oortjes tegen.

Indien je nog cobalts draait een ideale mogelijkheid.

Ik raad in ieder geval aan om de harde schijven te vervangen.

notebookadvies
15/01/07, 13:43
alles uiteraard.

Verschil tussen 4 en 3 versie is met name de processor. 300-450 mhz. Het verschil is nihil.

Indien je tijd hebt en je het leuk vindt om met cobalt raq's om te gaan is dit een leuke kans.

Enkele machines hebben niet veel gedraaid. Eentje is er nu nog in gebruik.

Een half jaar geleden werden er hier nog machines verkocht voor > ca. 300,- euro per stuk dus 375 ex voor alles inclusief volgens mij nog extra oortjes is niet heel duur.

Volgens mij is er eentje met OS 550 patch.

Graag hoor ik van jullie wie er concreet geinteresseerd zijn.

50 euro voor die gene met de 550 patch dan.
Gewoon leuk als speelgoed :) (kan ie m'n P2 350 thuis webservertje vervangen)

Remigius
15/01/07, 15:21
(Remi, mailtje komt eraan...)

Ik wacht het rustig af :)


50 euro voor die gene met de 550 patch dan.
Gewoon leuk als speelgoed :) (kan ie m'n P2 350 thuis webservertje vervangen)

Misschien dat jij het als speelgoed ziet, maar deze machines zijn zeker nog waardevol (natuurlijk niet meer zoveel als een paar jaar geleden).

Persoonlijk hebben wij op het moment voldoende van deze servers, maar ik denk dat de TS een zeer reeële prijs vraagt. Indien iemand de machines van de TS over neemt ben ik altijd bereid om advies te geven m.b.t. het patchen van de ROM. Succes met de verkoop!

P.s. En klanten vinden ze ook mooi in het rack ;)

notebookadvies
15/01/07, 15:25
Het zijn ook zeker mooie machines.

Ik heb jaren met de 550's gewerkt, en draai sinds een maand of 6 bluequartz.
Blijft behoudens de aanwezige bugs (Majordomo bijv.) toch nog leuk spul.

Echter zie ik het toch meer als speelgoed, gezien die AMD K6 cpu's (450 model) nou niet echt meer performant zijn.
(draai er maar eens een grote site + mysql db op en je ziet wat ik bedoel)

anyhow, mijn bod staat, hij zal goed worden verzorgd, dat beloof ik dan :p
En niet meer de weg vinden naar het 2e hands wereldje ;)


Remigus, ik zie dat je noc.jouwdomain.nl dus op een Cobalt draait, als ik het goed zie een raq 4(r?) met 550 upgrade? :)

Remigius
15/01/07, 15:31
..Blijft behoudens de aanwezige bugs (Majordomo bijv.) toch nog leuk spul...

Daarom draaien de nieuwe productieservers ook op het StrongBolt OS (http://www.osoffice.co.uk/strongbolt_server_appliances.html) waarbij er regelmatig updates uitkomen.


Echter zie ik het toch meer als speelgoed, gezien die AMD K6 cpu's (450 model) nou niet echt meer performant zijn. (draai er maar eens een grote site + mysql db op en je ziet wat ik bedoel)..

Uiteraard is de hardware aardig outdated, maar voor 90% van de websites voldoet een cobalt nog steeds uitstekend. Onze load zit meestal tussen de 0.01 en 0.5.


Remigus, ik zie dat je noc.jouwdomain.nl dus op een Cobalt draait, als ik het goed zie een raq 4(r?) met 550 upgrade? :)

Al onze machines draaien RAID en zijn ge-upgrade naar RaQ550 of StrongBolt. En het NOC is nog in aanbouw ;) Maar deze draait op een Cobalt Control Station. Eigenlijk hetzelfde als een RaQ4 met RAID.

Om dit topic verder niet te vervuilen misschien leuk om deze discussie / conversatie via PB of een nieuw topic voort te zetten :)

ToolZ
15/01/07, 15:59
Ik bied € 65,- voor de 3i.

notebookadvies
15/01/07, 20:24
Ik bied € 65,- voor de 3i.

Ja en ik dus 50 @ het 550 systeem.
Zie wel welke specs het gaan worden ;)

lacanau
15/01/07, 21:28
Ik verkoop alles alleen aan een liefhebber in een keer.

notebookadvies
15/01/07, 22:11
Ik verkoop alles alleen aan een liefhebber in een keer.

Dat is zeer jammer, want deze liefhebber had graag één losse machine gehad om mee te spelen :)

(Maar de andere drie krijg je toch nog wel aan één persoon verkocht? :))