PDA

Bekijk Volledige Versie : Permission denied (publickey)



douweh
11/01/07, 14:17
Beste,

Sinds een poos heb ik een colo-server draaien bij transip, deze is daar volledig door hen geconfigureerd en draaide prima. Ik ben nog volledig nieuw in het server gebeuren, en probeer zo met dit systeem er wat wegwijs in te worden.

Vandaag draaide ik een upgrade script dat door hen verschaft is en volgens mij doet dat niks anders dan de ports-db updaten en de geinstalleerde ports updaten. Echter nadat het script klaar was met draaien, werd mijn ssh-verbinding verbroken, en nu kan ik niet meer connecten en krijg de melding (Permission denied (publickey).

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen/ waar ik het in moet zoeken?

Ryan Kalkhoven
11/01/07, 14:29
Waarschijnlijk is je publickey of overschreven of heeft de verkeerde rechten.

douweh
11/01/07, 14:33
Bedankt voor de reactie.

Zoals ik al aangaf, heb ik dus nog niet veel ervaring. Maar die 'publickey' waar kan ik die terugvinden op de server, en moet ik die dan instellen op mijn ssh client. Want aangezien ik nog wel ftp access heb kan ik wellicht op die manier dat bestand inzien? En de eventueel gewijzigde versie dus instellen op mijn ssh client?

Of moet ik toch op locatie achter de server gaan zitten en wat dingen nalopen.

Ryan Kalkhoven
11/01/07, 14:40
Heb je een eigen public en private key ooit gemaakt of log je normaal alleen in met inlognaam en wachtwoord voor ssh?

douweh
11/01/07, 14:42
Jep, dat laatste dus.
normaal gesrproken log ik in met een bepaalde combi (die nu niet meer werkt) en daarna verkrijg ik indien nodig root rechten met su (en het password daarvoor).

Nu kom ik er dus helemaal niet meer in, en krijg ik als reactie die Permission Denied melding.

Ryan Kalkhoven
11/01/07, 14:46
Beheer je de machine zelf? Of heb je iemand die het voor je kan doen?
Je sshd staat namelijk ingesteld voor authenticatie met ssl-keys....