PDA

Bekijk Volledige Versie : eigen server (niveau 0)



wvl
11/01/07, 00:10
Ik zou graag een server kopen om er counter-strike servers mee te hosten (liefst meerdere). Ik ben totaal nieuw in het servergeheel. Na een lange tijd googlen (daar ging het vooral over prijslijsten om servers te huren) ben ik op dit forum terecht gekomen. Ik heb me al een paar uurtjes verdiept op dit forum waarmee ik al veel van mijn antwoorden heb gevonden maar ik heb vooral info gevonden waar ik niets snap :p. Ik vroeg me af of zo'n server in je huis veel van je datalimiet gebruikt, hoe je zo'n ding bestuurd (geen ingewikkelde commands graag :D ) en of ik als totale nieuweling in dit gebeuren zoiets goed kan laten aflopen.
:lovewht:

BeneluxGaming
11/01/07, 00:18
Als je een dedicated server zoekt... zou je die aanvraag even in een ander sub-forum moeten doen dan kunnen de hosters een leuke aanbieding doen.

wvl
11/01/07, 00:24
:p Wat is het verschil met die server?

VinceSTM
11/01/07, 00:27
wil je een server thuis hosten of professioneel in een datacentrum?

frvge
11/01/07, 00:28
Servers zijn gemaakt voor het zware rekenwerk en het continu aanstaan. Ze staan in speciale gebouwen met goede beveiliging en stroom- en netwerkvoorziening. Daar kan je met je huisabonnement niet tegenop.

wvl
11/01/07, 00:38
Ik zou graag thuis hosten. Maar als ik een abbonement neem met veel datalimiet en een grote snelheid is het dan niet mogelijk?

VinceSTM
11/01/07, 00:39
de kosten die je zou maken aan stroom en abonnement heb je er waarschijnlijk met een colocatie abonnement ook uit :)

visje
11/01/07, 01:00
internet abbo's voor thuis zijn tegenwoordig wel redelijk snel 10 tot 20 mbit maar dat is de download snelheid en bij een server gaat het ook om de upload snelheid en als jij meerdere css servers wil draaien dan red je dat niet met een normale huis tuin en keuken internet verbinding dan is colocated of dedicated veel beter.. dan heb je meestal gewoon 100mbit of 1 gbit up en down

3j3ct
11/01/07, 09:33