PDA

Bekijk Volledige Versie : Mogelijk Opgelicht



area17
10/01/07, 19:37
Eind december kreeg ik wat problemen met mijn eigen host en moest dringend opzoek na nieuwe. Een hosting bedrijf. Hier op het forum vond ik een leuke aanbieding voor een managed dedicated server voor 140 euro.
Omdat ik bang was dat hun het ook niet aan zouden kunnen zon grote site te hosten heb ik ze de login van mijn vorige site gegeven.

Ze garandeerde me vervolgens dat aan de server settings zou liggen en dat bij hun wel zou werken.

Vervolgens heb ik gevraagd mijn server te bestellen maar gaf wel als voorwaarde dat het de eerste week van januarie moest.
Enkele dagen Later kreeg ik te horen dat er net op het einde van het jaar 30 servers besteld waren en mijne dus op was.

Wel hadden ze een tijdelijke oplossing en dat was tot de nieuwe server daar
was kon ik even op hun shared host erbij waar vervolgens ook vanalles niet werkte zelf het control panel had allemaal storingen.

Vervolgens liep hun server de hele tijd down vanaf moment nummer een.
Ik heb ze een paar keer gevraagd om er na te kijken paar keer per e-mail en een paar keer per telefoon. Ze belde ook paar keer zelf om te vragen of ze nog its konden doen voor me. Alle adviezen bleken later onkundige adviezen
zoals nog meer servers kopen voor een site met 10 000 views per dag.

Vervolgens kreeg ik de horen dat ze de server helemaal niet konden leveren binnen enkele weken en ze stelde een nieuwe configuratie voor voor een goedkoop prijsje omdat ze de ander niet konden leveren. Een managed server wel te verstaan.

5 minuten later kreeg ik een factuur van 950 euro voor 14 uur werk
op hun shared server. Maar die hoefde ik niet te betalen als ik nu besloot de server te nemen??
Er stonden uren op voor mensen waar ik nog nooit van gehoord had.
Terwijl mij uit e-mail duidelijk werd dat ze gewoon support hadden van derden waar ze trouble tickets invoerde, en niet bij mensen van hun eigen "bedrijf"

Hallo?????
Mis ik iets?

1 Ik heb nooit een contract gekregen en al zeker niet ondertekend.
2 ik heb nooit geld gestuurd naar ze.
3 Goederen die ze willen leveren konden ze niet hebben binnen afgesproken termijn geleverd worden. Omdat ze niet konden zeggen in het begin waneer ze leveren
Ik heb gezegt ik wel wil kopen maar dan moeten ze toch eerst iets aanbieden.
4 Er is mij nooit iets verteld over een uur tarief en ook op hun website vind ik hier niks over.



Verder spit ik nu alles uit over de persoon achter deze onderneming agz deze in mijn ogen wel erg ver gaat. ik heb al 1 dag niks van me laten horen en ze eisen nu een verklaring voor me gedrag en verdere stappen te ondernemen.


Op hun site staat...
De visie van Bedrijfsnaam Beheer.

In de laatste jaren is de webhostingmarkt bestormt door bedrijfjes opgericht door scholieren die denken snel geld te kunnen incasseren, met het verkopen van webhostingdiensten.
Zonder rekening te houden met de bijkomende aspecten


Kom ik er achter dat de persoon achter deze "onderneming" een jongen van 20
is dus dan was hij al vanaf zijn 10e bezig??

Wt kan ik hier tegen doen.
Dit is toch niet normaal?

Shadowfox
10/01/07, 19:53
Niks op uit doen punt

santema
10/01/07, 19:57
Compleet negeren lijkt me de beste optie, dat factuur tja...

Als je het hier goed uitlegt sturen ze jouw een factuur voor een server die van hen is, beetje krom vooral omdat ze wisten om wat voor site/belasting het ging..

Randy
10/01/07, 19:58
Dit verbaast me behoorlijk en ben dan ook benieuwd welke partij het is (en zijn kant van het verhaal). Ik kan me je aanvraag namelijk nog herinneren, niet zolang terug. Een site met 10K bezoekers per dag moet geen probleem opleveren en meerdere servers lijken me zeker niet noodzakelijk (draai zelf ook enkele - grote - webshops met een backoffice van meerdere mensen) gezien de ervaring die we hebben.

De vraag blijft natuurlijk hoe je nu verder gaat, een oplossing lijkt er al niet. Over je 'studenten die snel geld lijken te verdienen'. Ik neem aan dat je voor het aangaan van een overeenkomst toch wel een kvk-uittreksel hebt opgevraagd?

wonko
10/01/07, 20:06
Zeker de factuur protesteren (per email EN aangetekend verstuurd of per fax), met als melding dat je geen contract hebt, en geen 14u systeembeheer van hun gevraagd hebt.

Als je verder geen contract hebt, hebben zij geen poot om op te staan, maar jij ook niet. Niemand kan dus iets eisen van de andere...

area17
10/01/07, 20:20
Ik wil vooral geen geld eisen maart ik vind het gewoon triest dat er bedrijven zijn die zo zaken doen.
Zo komen andere online bedrijven weer in een kwader daglicht te staan.
Ik had inderdaad wat beter na kunnen zoeken.
Gelukkig vond ik in de statistieken die open en bloot stonden de antwoorden.

Remigius
10/01/07, 20:35
Zorg natuurlijk ook dat je website veilig staat. Bedrijven/personen die op deze manier reageren kunnen ook zeer irritant zijn om hun eisen kracht bij te zetten. Wijzig je wachtwoord, verhuis direct naar een goede provider en vecht dan de factuur aan. Ze hebben geen poot om op te staan. Sowieso vind ik het vreemd dat het hier blijkbaar nog steeds bedrijven werken zonder overeenkomst (?).

area17
10/01/07, 20:49
Gelukkig stond alleen de database enkele dagen op hun server waar alle paswoorden van klanten encrypted in staan.
Voor de zekerheid nog even alles veranderd je weet maar nooit..

crazycoder
10/01/07, 21:00
Maak in ieder geval bezwaar tegen de factuur. Men wist wat men kon verwachten en heeft de site desondanks op een server gezet die dit blijkbaar niet trok.
Dat zij daardoor extra kosten moesten maken is m.i. niet aan TS te verwijten. Hij mocht er immers vanuit gaan dat de leverancier ter zake kundig zou zijn en in had moeten kunnen schatten wat de impact zou zijn.

Dominic
11/01/07, 01:24
Dit verbaast me behoorlijk en ben dan ook benieuwd welke partij het is (en zijn kant van het verhaal).

Ik ben ook behoorlijk verbaasd, en dan gaat het nog wel over ons.
Kun je nagaan, onze kant van het verhaal post ik alsnog niet.

Omdat ik geen zin heb in een publiekelijk welles/nietes spektakel, vooropgesteld dat 3/4 van het verhaal is verdraaid danwel niet juist is.

Zoals ook gemailed aan de TS, het is allemaal leuk en aardig maar 3 dagen geen reactie geven op een bericht dat de server klaar is en vervolgens een topic als deze openen is niet de juiste manier om tot een oplossing te komen.

Op een gegeven moment zal ik uiteraard wel met een reactie naar buiten komen, mocht ook op onze laatste contactpoging n.a.v. deze topic geen reactie komen.
Maar goed, ik ben een geduldig mens tot op zekere hoogte.

@Remigius;
Wij werken wel met overeenkomsten maar waren uit goeder trouw al bezig met het verwerken van de opdracht omdat de site van TS onbereikbaar was.

Verder zeg ik even niets meer, en proberen we het via een normale manier op te lossen.

Als laatste wat betreft de factuur van 950 euro;
Op dezelfde factuur is het totaalbedrag in mindering gebracht, wat het bedrag op 0 euro stelde.
Dit omdat wij niet factureren voor dingen waar we geen opdracht voor hebben, maar ons ticketing systeem wel uren bijhoud en factureert.
Aangezien het ook nog eens om een Managed Server ging, zat dit ook al inbegrepen maar worden standaard voor werkzaamheden facturen van 0,- verstuurt.

Het ging hierbij niet om de capaciteit of status van de server, maar een fout in het script van de TS wat ervoor zorgde dat MySQL vastliep.
Dit probleem hebben we samen met de TS opgelost, en toen vondt ie het blijkbaar weer goed genoeg bij zijn huidige host.

AlfaHosting
11/01/07, 08:44
Zo zie je dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. Het heeft dan ook als buitenstaander weinig zin te antwoorden op dergelijke topics.

Savvas
11/01/07, 09:44
Zo zie je dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. Het heeft dan ook als buitenstaander weinig zin te antwoorden op dergelijke topics.

Vandaar dat wij ook besloten hebben geen verdere toelichting te geven op de situatie. Wij proberen met de klant in kwestie tot een oplossing te komen in plaats van een publieke discussie te starten.

Jeroentje
11/01/07, 10:46
Gelukkig stond alleen de database enkele dagen op hun server waar alle paswoorden van klanten encrypted in staan.
Voor de zekerheid nog even alles veranderd je weet maar nooit..



In MD5? Je weet toch dat een gemiddeld MD5 ww gekraakt kan worden in mum van tijd?

®on
11/01/07, 11:38
Zo zie je dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. Het heeft dan ook als buitenstaander weinig zin te antwoorden op dergelijke topics.
Hulde, en daarom lijkt me dat topic ook prima op slot kan. De TS en het bedrijf kunnen dit prima onderling oplossen; een topic als draagt niet bij aan een oplossing als de TS een eenzijdig verhaal post.