PDA

Bekijk Volledige Versie : Pikken van een bedrijfsnaam



VDE Hosting
09/01/07, 21:20
Beste Collega's

Vandaag heeft er iemand de domeinnaam vdehosting(dot)com geregistreerd, opzich helemaal niks mis mee.
Nu is het geval dat deze hun bedrijf de naam VDE Hosting hebben gegeven (overigens niet ingeschreven bij de kvk) terwijl wij de naam VDE Hosting Services dragen. Ook bieden ze dus diensten aan die in hetzelfde gebied zitten als die van ons.
Dat is punt 1 wat me al niet lekker zit, maar nu punt 2
Als ik een whois check doe op hun domein dan krijg ik onderstaande te zien:
; VDE Hosting Services
; VDE verzorgd; Hosting, Webdesign & IT Beheer.
; Meer informatie op; htt**//***.vdehosting(dot)com/

Dit gaat in mijn ogen dus echt te ver en is volgens mij ook bij wet verboden, ongetwijfeld zullen hier meer van jullie ooit mee te maken hebben gehad met zulke zwakke personen die opzettelijk over de rug van een ander naam willen maken.
Een echte website hebben ze nog niet.
Graag ontvang ik dus tips hoe ik dit het beste aan kan pakken voordat ik dingen ga doen waar ik spijt van krijg.
Ja jullie hebben helemaal gelijk ik had de meeste varianten van mijn domein vast moeten leggen, maar zag er geen rede in om dit te doen omdat het een best wel ongebruikelijke naam is.

cashmere
09/01/07, 21:24
Als zij in dezelfde regio zitten zou ik even contact opnemen met de KVK, overigens wel erg stom dat je niet gewoon even je .com regged ook al leek het je onnnodig:)

BeneluxGaming
09/01/07, 21:25
Al contact met ze opgenomen? Ik zie op http://www.vdehosting.com/ wel een e-mail adres...

Anders IT
09/01/07, 21:28
Ach de KVK slikt zelfs VDE Hosting als nieuwe handelsnaam nog wel of anders registreren ze gewoon 'Van Dijk & Eekhove Hosting' afgekort VDE Hosting. Je moet het hoger opzoeken of de naam VDE Hosting deponeren in het trademarkregister in de Benelux en dan hun spul opeisen.

crazycoder
09/01/07, 21:29
Ach de KVK slikt zelfs VDE Hosting als nieuwe handelsnaam nog wel of anders registreren ze gewoon 'Van Dijk & Eekhove Hosting' afgekort VDE Hosting. Je moet het hoger opzoeken of de naam VDE Hosting deponeren in het trademarkregister in de Benelux en dan hun spul opeisen.
Een te kwader trouw gedane registratie zal je niet helpen.

BeneluxGaming
09/01/07, 21:29
Wat ook wel best toevallig is dat de beide websites nog in hetzelfde netwerk word gehost ook! Ping de .nl en de .com maar eens en gooi ze maar eens in de ripe search.

cashmere
09/01/07, 21:30
heb je hem niet in een dronken bui zelf een keer geregistreerd dan? :P

VDE Hosting
09/01/07, 21:32
Wat ook wel best toevallig is dat de beide websites nog in hetzelfde netwerk word gehost ook! Ping de .nl en de .com maar eens en gooi ze maar eens in de ripe search.

Ja klopt helemaal, ik ben hier vandaag zelfs over getipt door een collega hoster anders had ik het niet eens geweten.
De vraag is nu hoe zal ik dit eens aan gaan pakken....

Anders IT
09/01/07, 21:33
uhm,

vdehosting.com staat bij data030?
vdehosting.nl staat bij euroaccess?

Ze zijn ook wel net gestart,
created-date: 2007-01-09
updated-date: 2007-01-09
registration-expiration-date: 2008-01-09

VDE Hosting
09/01/07, 21:37
heb je hem niet in een dronken bui zelf een keer geregistreerd dan? :P

Lol en zeker perongeluk een verkeerde naam enzo erbij en verkeerde website geupload.


uhm,

vdehosting.com staat bij data030?
vdehosting.nl staat bij euroaccess?

Ze zijn ook wel net gestart,
created-date: 2007-01-09
updated-date: 2007-01-09
registration-expiration-date: 2008-01-09


Jaja dat is allemaal bekend, Roy heeft het me ook zelf gemeld vandaag, als ik echter had geweten dat dit kwaadwillend was had ik geprobeert er een stokje voor te steken.

Remigius
09/01/07, 21:41
Heel vervelende situatie, maar zolang één bedrijf duidelijk VDE Hosting Services en de ander VDE Hosting gebruikt is er wel een verschil. Ik geef je trouwens een aardige kans dat je het eventueel zou winnen, maar ik adviseer je gewoon even contact op te nemen met de eigenaar van het domein.

Verder:
- Waarom niet gelijk VDE Hosting als handelsnaam geregistreerd (kost niets extra)?
- Een eventuele registratie bij het benelux merkenbureau is ook geen overbodige luxe. Kost wel wat, maar kan een hoop problemen voorkomen.

Wij hebben dit (http://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markNumberType=REG&markNumber=473993&markID=569265) ook gedaan en gelukkig nog nooit ellende gehad.

VDE Hosting
09/01/07, 21:47
Heel vervelende situatie, maar zolang één bedrijf duidelijk VDE Hosting Services en de ander VDE Hosting gebruikt is er wel een verschil. Ik geef je trouwens een aardige kans dat je het eventueel zou winnen, maar ik adviseer je gewoon even contact op te nemen met de eigenaar van het domein.

Verder:
- Waarom niet gelijk VDE Hosting als handelsnaam geregistreerd (kost niets extra)?
- Een eventuele registratie bij het benelux merkenbureau is ook geen overbodige luxe. Kost wel wat, maar kan een hoop problemen voorkomen.

Wij hebben dit (http://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markNumberType=REG&markNumber=473993&markID=569265) ook gedaan en gelukkig nog nooit ellende gehad.

Klopt, alleen maken ze in de whois van het domein zelf al gebruik van onze complete bedrijfsnaam, dat geeft al aan wat ze dus van plan zijn.

- Waarom niet gelijk VDE Hosting als handelsnaam geregistreerd (kost niets extra)?
Hier ga ik morgen gelijk even over bellen met de kvk

- Een eventuele registratie bij het benelux merkenbureau is ook geen overbodige luxe. Kost wel wat, maar kan een hoop problemen voorkomen.
Dit is kwa prijs best pittig maar ga er toch maar eens over nadenken.

WebXtrA-Rámon
09/01/07, 21:51
Als ik jou was dan zou ik VDE Hosting z.s.m. laten registreren als merk bij het Benelux merken en octrooien bureau. Dan kun je daarna stappen ondernemen.

Wij hebben het bij Merk Echt B.V. gedaan, een aanrader en niet al te duur: http://www.merk-echt.nl

Het vooronderzoek is trouwens gratis en vrijblijvend.

VDE Hosting
09/01/07, 22:00
Als ik jou was dan zou ik VDE Hosting z.s.m. laten registreren als merk bij het Benelux merken en octrooien bureau. Dan kun je daarna stappen ondernemen.

Wij hebben het bij Merk Echt B.V. gedaan, een aanrader en niet al te duur: http://www.merk-echt.nl

Het vooronderzoek is trouwens gratis en vrijblijvend.

Thankx, ook daar morgen eens even mee bellen dus.

veenman
09/01/07, 22:02
Een merknaam bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (nieuwe naam van BMB-BBM) deponeren kost 240 euro (btw vrijgesteld) als je het zelf doet. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat vrij eenvoudig is.

VDE Hosting
09/01/07, 22:42
Morgen maar eens even met Roy bellen om dit op te lossen.
En dan VDE Hosting idd maar eens als een merk registreren.
Bedankt voor de tips zover.

mitedo
10/01/07, 00:21
hmmz...

Je staat niet bij de kvk ingeschreven en je bent niet gerechtigd (voor ICT diensten) voor een maatschap, dus....

geen poot om op te staan.

Rick L.
10/01/07, 01:16
De .com verwijst nu door naar de .nl?

PlanPro
10/01/07, 01:25
Ik heb dit ook een keer aan de hand gehad dat er ineens een bedrijf exact hetzelfde ging heten enkel met een streepje in de domain naam. Neem eens contact op met de KVK die kunnen je adviseren hierbij. Volgens de handelsregister wet mag een bedrijfsnaam nooit voor verwarring zorgen. Als dit wel het geval is kun je verzoek indienen bij de rechtbank voor het laten uitschrijven van de andere firma. Nogmaals stuur ff mailtje naar je KVK kantoor waar je staat ingeschreven en die kunnen je vertellen hoe je verder actie kunt ondernemen.

Anders IT
10/01/07, 06:59
De .com verwijst nu door naar de .nl?

Ja, maar verder is alles nog ongewijzigd. Wel erg dom om dat te doen, dan leg je bloot dat je wel degelijk bewust bezig bent.

VDE Hosting
10/01/07, 07:09
Ja, maar verder is alles nog ongewijzigd. Wel erg dom om dat te doen, dan leg je bloot dat je wel degelijk bewust bezig bent.


Dit komt omdat ik gisteren roy nog heb opgebeld en die het domein heeft geforward naar ons .nl domein, vandaag zal het domein overgedragen worden aan ons.
Ik weet niet of zijn (klant) het hier mee eens zal zijn maar dat zal me een worst zijn eigenlijk.
Dan ga ik natuurlijk nog verder kijken of die gasten niet langer onze naam gebruiken, zo ja ga ik daar stappen tegen ondernemen.

groenleer
10/01/07, 08:20
Dit komt omdat ik gisteren roy nog heb opgebeld en die het domein heeft geforward naar ons .nl domein, vandaag zal het domein overgedragen worden aan ons.
Ik weet niet of zijn (klant) het hier mee eens zal zijn maar dat zal me een worst zijn eigenlijk.
Dan ga ik natuurlijk nog verder kijken of die gasten niet langer onze naam gebruiken, zo ja ga ik daar stappen tegen ondernemen.

Let even op dat de huidige eigenaar wel accoord moet gaan met zo'n verhuizing. Anders kan het nog wel eens negatief uit pakken voor je.
Dit kan namelijk als een onrechtmatige daad worden gezien tegen een bedrijf in oprichting.
Strikt gezien zou ik kunnen denken aan diefstal van een domeinnaam en heling er van...

Dus vergeet niet om zowiezo een brief naar de huidige eigenaar te sturen met een sommatie om de domeinnaam over te dragen, waarbij gemaakte kosten voor rekening van de huidige eigenaar komen. Dit omdat hij ter kwader trouw heeft gehandeld. Hij kon namelijk weten dat de .NL al bezet was, dit zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat hij voor een .COM is gegaan.

Mijn tip: probeer te voorkomen dat je in een benarde situatie terecht komt, en sommeer om de domeinnaam over te dragen.

crazycoder
10/01/07, 09:53
Zelfs als de tegenpartij fout is, waar alleen een rechter over kan beslissen, is dit niet in de haak.

veenman
10/01/07, 10:11
De domeinnaam zonder toestemming van de rechtermatige houder overdragen, is niet verstandig. Dit zou neerkomen op wederrechtelijke toeëigening, wat strafrechtelijke gezien dus diefstal is. De partij die de verhuizing inzet pleegt civielrechtelijk een onrechtmatigde daad en de partij die de verhuizing niet tegen probeert te houden een wanprestatie richting zijn klant.

Het is beter om de houder van de domeinnaam te sommeren deze over te dragen, deze heeft met de registratie ter kwader trouw een onrechtmatigde daad gepleegt. Het is niet verstandig om jezelf daar ook van te bedienen en daarmee voor eigen rechter te gaan spelen.

eweps
10/01/07, 19:48
Goed kijken naar de Whois jongens, de houder staat op naam van VDE Hosting Services, maw: ze zijn zelf eigenaar en kunnen hem makkelijk verhuizen.

Groetjes

WebXtrA-Rámon
10/01/07, 21:26
Goed kijken naar de Whois jongens, de houder staat op naam van VDE Hosting Services, maw: ze zijn zelf eigenaar en kunnen hem makkelijk verhuizen.

Groetjes

Lol, misschien moet je iets verder kijken dan je neus lang is ;)

http://www.whois.net/whois_new.cgi?d=vdehosting&tld=com
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=vdehosting.nl&zoek.x=11&zoek.y=15

Of dit topic GOED lezen :p

JorisGS
10/01/07, 22:18
billing-fname: K
billing-lname: Neie
billing-street: Drentestraat 12
billing-city: Amsterdam
billing-zip: 1083 HA


Ik zou hier even langsrijden en een baksteen met een briefje erom gewikkeld door de ruit gooien. Dat lijkt mij de beste oplossing.

BsHosting
10/01/07, 22:20
billing-fname: K
billing-lname: Neie
billing-street: Drentestraat 12
billing-city: Amsterdam
billing-zip: 1083 HA


Ik zou hier even langsrijden en een baksteen met een briefje erom gewikkeld door de ruit gooien. Dat lijkt mij de beste oplossing.

doen ze dat bij jou ook.
gezien ze het domein al doorlinken heeft dat geheel geen zin.

misschien is het opzet misschien wel helemaal niet, je hoort het verhaal van 1 kant.

Sorcer
11/01/07, 00:15
billing-fname: K
billing-lname: Neie
billing-street: Drentestraat 12
billing-city: Amsterdam
billing-zip: 1083 HA


Ik zou hier even langsrijden en een baksteen met een briefje erom gewikkeld door de ruit gooien. Dat lijkt mij de beste oplossing.

Lust mensen met deze flames rauw. Mensen die dit bij mij zouden doen komen niet meer mijn straat uit. Ik denk dat jij het zelf ook niet op prijs stelt, je hebt namelijk betere manieren om het op te lossen, zoals met elkaar praten misschien?

JorisGS
11/01/07, 00:18
Het was grappig bedoeld.

Triloxigen
11/01/07, 12:14
Lust mensen met deze flames rauw. Mensen die dit bij mij zouden doen komen niet meer mijn straat uit. Mensen die terug durven te dreigen lust ik rauw. Alsof je iets zou kunnen beginnen tegen me :p

(Niet dat ik me uberhaupt zou verlagen tot dergelijk gedrag, maar goed)

VDE Hosting
11/01/07, 15:28
Ok ok voor we met bakstenen gaan gooien, wil ik even melden dat roy het domein aan ons heeft overgedragen.
Volgens Roy heeft zijn klant het domein geregistreerd maar dat mocht niet op zijn eigen naam of adresgegevens.
De registrant kan dus nergens aanspraak op maken.
Dus ik denk dat ik er verder maar niet teveel energie aan ga verspillen.
Wel wil ik iedereen bedanken voor de tips.
Van mij mag deze topic dus op slot.

eweps
11/01/07, 17:32
Lol, misschien moet je iets verder kijken dan je neus lang is ;)

http://www.whois.net/whois_new.cgi?d=vdehosting&tld=com
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=vdehosting.nl&zoek.x=11&zoek.y=15

Of dit topic GOED lezen :p

Even een reactie van mij nog dan, je hebt gelijk. Bij .nl domeinen is het volgens mij wel zo dat de houder eigenaar is van het domein en als de houder gegevens bij SIDN bekend staan als VDE Hosting Services, dat dit bedrijf dus ook eigenaar is van het domein en er dus mee kan doen wat hij/zij wil.

santema
11/01/07, 18:58
Maar eerlijk, waarom registreer je zelf een extentie als .com niet als je gaat beginnen, die 6 euro is deze moeite niet eens waard toch?

vaplu
11/01/07, 19:31
Ok ok voor we met bakstenen gaan gooien, wil ik even melden dat roy het domein aan ons heeft overgedragen.
Volgens Roy heeft zijn klant het domein geregistreerd maar dat mocht niet op zijn eigen naam of adresgegevens.
De registrant kan dus nergens aanspraak op maken.
Dus ik denk dat ik er verder maar niet teveel energie aan ga verspillen.
Wel wil ik iedereen bedanken voor de tips.
Van mij mag deze topic dus op slot.

Gefeliciteerd dat je het domein hebt weten te bemachtigen ... maar hoeveel extra hits heeft deze draad je nu opgeleverd? ;)

VDE Hosting
11/01/07, 20:11
Gefeliciteerd dat je het domein hebt weten te bemachtigen ... maar hoeveel extra hits heeft deze draad je nu opgeleverd? ;)

Dank je, geloof ik....
Ik zit niet echt op hits te wachten hoor, en uit topics als deze al helemaal niet.

@santema Je hebt hier helemaal gelijk in, het gelijk de .net .org en .eu maar vastgelegd.

t.bloo
11/01/07, 20:18
je vergeet de .be, .us, .de, .fr, .ru, .it, .name, .info, .mobi, .xxx


...


je kunt niet alles registreren toch?

VDE Hosting
11/01/07, 20:28
je vergeet de .be, .us, .de, .fr, .ru, .it, .name, .info, .mobi, .xxx


...


je kunt niet alles registreren toch?

Klopt, ik vind het met .nl .com .net .eu .org wel mooi geweest.
Ik vind het ook niet echt van belang dat iemand anders de overige extensies wil registreren zolang ze onze naam maar niet misbruiken.
Daar is deze topic eigenlijk ook om begonnen.