PDA

Bekijk Volledige Versie : Asterisk + Klantadministratie



Erikcreative
09/01/07, 16:54
Weet iemand of er Asterisk te koppelen is met je administratiesysteem?

Het is dus de bedoeling dat de klant op basis van het nummer te voorschijn komt op het toestel of in de browser.

Ik heb er wel eens iets over gelezen maar geen idee waar

WilloW
09/01/07, 16:59
Weet iemand of er Asterisk te koppelen is met je administratiesysteem?

Het is dus de bedoeling dat de klant op basis van het nummer te voorschijn komt op het toestel of in de browser.

Ik heb er wel eens iets over gelezen maar geen idee waar



Dit is heel goed te doen.
Ligt uiteraard wel aan je administratie pakket

Erikcreative
09/01/07, 17:44
Heb je hier meer info over? Wij gebruiken Wefact

Stefan Mensink
09/01/07, 17:52
Zoiets?

MINI-HOWTO: Naamherkenning in Asterisk (AGI/PHP) (http://www.webhostingtalk.nl/voip/87856-mini-howto-naamherkenning-asterisk-agi-php.html) maar dan ipv het telefoonboek je CRM gebruiken.....

Natuurlijk kan je ook tijdens het lookuppen de gegevens wegschrijven (of gebruik maken van de cdr logs) en in je klantensysteem de laatste paar nummers ophalen.

PlanPro
10/01/07, 01:31
Je wilt eigenlijk een soort van CTI koppeling. Er zijn meerdere TAPI clients voor Asterisk. Veel CRM applicaties bieden ondersteuning voor TAPI.

Meer info: http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+TAPI

Mark Vletter
11/01/07, 09:56
We hebben koppelingen gemaakt met verschillende CRM systemen. Over het algemeen doen we dat door een url aan te roepen zodra er een gesprek binnenkomt (oa met AGI/PHP). Vervolgens toont het CRM systeem de klantgegevens bij het telefoonnummer. Dti wordt vooral toegepast bij webbased systemen.

Tapi biedt ook verschillende mogelijkheden die door enkele CRM systemen worden ondersteund (voornamelijk voor Windows CRM systemen).

Opdat geen van beide (url of tapi) mogelijk is met WeFact is de Naamherkenning waarvoor Stefan de How To geeft geschreven de meest eenvoudige manier. Je moet dan echter wel toegang hebben tot de database van WeFact en ik weet niet of zij de open stellen.
Het telefoonboek van De Telefoongids biedt uitkomst als de WeFact db niet toegankelijk is.