PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met Sparkle IT



sidstefan
09/01/07, 11:49
Wij zijn van plan om bij Sparkle IT een dedicated server af te nemen, alles ziet er goed uit, ze zijn goed bereikbaar etc maar ik kan nergens ervaringen met dit bedrijf vinden. Vandaar op deze manier! Wie kan me dit bedrijf af / aanraden? (kan me niet voorstellen dat ze niet goed zijn maar voordat ik mijn kostbare spullen naar ze verhuis moet ik toch wat meer zekerheid :-) )

Randy
09/01/07, 11:57
Wij zijn van plan om bij Sparkle IT een dedicated server af te nemen, alles ziet er goed uit, ze zijn goed bereikbaar etc maar ik kan nergens ervaringen met dit bedrijf vinden. Vandaag op deze manier! Wie kan me dit bedrijf af / aanraden?

Vraag in ieder geval het kvk-uittreksel op om te weten met wie je zaken doet, bekijk de faciliteiten. Beschikken ze over 1/2 servertjes of is het een stabiele partij met (veel) meer servers. Niet dat aantallen iets zeggen, maar als jouw server problemen krijgt, wil je natuurlijk zo snel mogelijk op nieuwe hardware.
Verder kijken naar certificeringen, netwerkverbindingen etc.
Over KVK: Bestaat het 'bedrijf' net enkele maanden of zijn de mensen (net niet meer) minderjarig, doe je naturlijk geen zaken.

Edit: Sparkle bestaat volgens kun site al 10-jaar, dus dit zal geen probleem moeten zijn.

Dominic
09/01/07, 12:02
uhhhhh???

En deze wijsheid haal je van?
wij hebben helemaal geen website met een .it extensie en ook nooit een dedicated server aangeboden met 10Mbit voor 45,- EUR

Dit is een beetje een post die nergens op gebaseerd is, geen enkele van je beweringen klopt namelijk.
Beetje kort door de bocht en nogal zwak om een bedrijf proberen de grond in te trampen als je niet eens zeker weet of je het goede bedrijf voor je hebt.

sidstefan
09/01/07, 12:05
Ze hebben wel een .nl domein, sparkle-it . nl en daar stond normaal ook een site op. Wegens nieuwe website nu even niks maar ik heb de oude gezien, dus er was echt een site :-)

Verder: Ze zeggen al 10 jaar te bestaan. Moet KvKtje nog even opvragen.

Dominic,

Klein vraagje, via jullie KvK kom ik op: www . 4uhosting . nl

En dat zit weer in Zaandam, hoe zit dat nu? Waren jullie daar onderdeel van? Of hebben jullie meerdere domeinen / sites / etc? Of staat de verkeerde KvK nummer in je tag?

Dominic
09/01/07, 12:10
Ze hebben wel een .nl domein, sparkle-it . nl en daar stond normaal ook een site op. Wegens nieuwe website nu even niks maar ik heb de oude gezien, dus er was echt een site :-)

Verder: Ze zeggen al 10 jaar te bestaan. Moet KvKtje nog even opvragen.

4U Hosting is een oude handelsnaam welke overgenomen is door WiseAdvise een kleine 2 jaar terug.
De KvK vindt het nog steeds erg moeilijk om een wijzigingsformulier door te voeren blijkbaar.
De wijziging is al een aantal keren aangevraagd, en ze hebben ook adresgegevens gewijzigd. echter de url van het bedrijf vergeten ze steeds.

De website is inderdaad offline en zou dit weekend terug online komen, maar wij hebben met spoed een klant moeten verhuizen vanaf een provider omdat zijn druk bezochte website niet bereikbaar was en daar hebben wij tot diep in de nacht aan gewerkt.
Dus de website is erbij ingeschoten.

@ Randy: ik ben nog steeds benieuwd hoe je aan die informatie kwam die je nu snel hebt verwijderd..

Ber|Art edit: Maar niet in dit topic dat doe maar via PB!

Savvas
09/01/07, 12:15
@Stefan:

Aangezien wij niks te verbergen hebben speel ik gewoon open kaart met je. Wij hebben in Eweka Amsterdam wat hangen en per dit weekeinde een cabinetdeel in Rotterdam waar wij nu ook nieuwe opleveringen zullen verrichten.

De website is tijdelijk offline gehaald in verband met vernieuwing, we hopen deze eind van de week online te kunnen zetten.

Mocht je nog vragen hebben kun je met Dominic en mij persoonlijk contact opnemen, indien enige klanten van ons hier actief zijn zullen die ook ongetwijfeld van zich laten horen.

sidstefan
09/01/07, 12:19
Maar: Niks negatiefs over jullie: Ik vond tot nu toe alle communicatie met jullie zeer goed en professioneel. Verbaasde me alleen dat ik zo weinig over jullie kan vinden. Of jullie zijn zo goed dat nooit iemand klachten heeft of jullie zijn nog jong. Ik hoop het eerste.

Dominic
09/01/07, 12:25
Ai ai, concurrenten hier op het foum :D

Maar: Niks negatiefs over jullie: Ik vond tot nu toe alle communicatie met jullie zeer goed en professioneel. Verbaasde me alleen dat ik zo weinig over jullie kan vinden. Of jullie zijn zo goed dat nooit iemand klachten heeft of jullie zijn nog jong. Ik hoop het eerste.

Ik hoop ook het eerste ;-)
Zonder gekkigheid er is een sectie met klantervaringen geweest, deze was echter al eerder offline gehaald omdat deze ook met het CRM systeem verbonden is.
En de aanpassingen daaraan al 3 maanden aan de gang zijn.

MediaServe
09/01/07, 13:25
Ber|Art edit: Ontopic!

Dominic
09/01/07, 13:43
Ber|Art edit: Ontopic!

PinkFloyd007
09/01/07, 18:09
Ik stap nog maar net in de boot bij Sparkle IT, en tot nog toe zijn mijn ervaringen super! Directe antwoorden, on-line hulp en aanpassingen waar nodig zonder morren.

Tot nu toe al een fijne samenwerking, en binnenkort gaan we proeven van de dienst zelf.

Wordt vervolgd!

D3FC0N
09/01/07, 19:42
wonko-edit: graag ontopic, of niet reageren...

Ecatel
09/01/07, 20:39
Je zou ook een KVK uittreksel op kunnen vragen en kijken wie de eigenaren zijn.
De history bekijken van de eigenaren en de evt bedrijven die de eigenaren hebben gehad. Natuurlijk is het ook belangrijk dat je controleerd of de eigenaar van de toko geen BKR registratie heeft en zijn rekeningen netjes op tijd betaald aan zijn/haar leveranciers;) . Dit is ook een heel erg belangrijk punt.

Veel succes :D

snaaps
10/01/07, 10:34
We laten er wel eens wat scripten voor onze website.
eigelijk is dat wel goed gegaan.

telefonisch waren ze even niet bereikbaar, echter per mail werd er direct gerageerd.

Aldus onze ervaring met sparkle it.

Dominic
10/01/07, 11:17
We laten er wel eens wat scripten voor onze website.
eigelijk is dat wel goed gegaan.

telefonisch waren ze even niet bereikbaar, echter per mail werd er direct gerageerd.

Aldus onze ervaring met sparkle it.

Welk nummer heb jij van ons?

ARPhost
16/01/07, 12:20
@ Reinier

Hoe kan je BKR registratie chekken van een onderneming?

WilloW
16/01/07, 13:45
wie is NetBE enterprise eigenlijk?

Ecatel
16/01/07, 16:19
@ Reinier

Hoe kan je BKR registratie chekken van een onderneming?

Hallo Arphost,

1) geen reinier, deze account word door meerdere mensen gebruikt binnen onze firma dus gelieve alleen de nickname te gebruiken. We hebben al meerdere malen gezien dat er naar reinier word gesproken.

2) Overeenkomst aanvragen bij de desbetreffende firma, overhandigen aan de advocaat en deze zou het eea na kunnen trekken (waaronder waarschijnlijk ook een BKR registratie).

area17
27/01/09, 18:39
Beste,

Kijk uit met deze onderneming het gaat hier om een oplichter.

http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/140410-aangifte-wegens-oplichting-jegens-dominic-hakke-sparkle-solutions.html

Mij probeerde hij ook op te lichten voor 2500 euro en stuurde louche incasso bureaus op ons af. Hij stuurde gewoon spook facturen waar hij bedragen opschreef.
Dit kwam uit op een rechtzaak en dat heb ik natuurlijk gewonnen ik was wel advocaat kosten kwijt.

Maar liever 5000 euro aan een advocaat dan 2500 naar deze oplichter Domenic Hakke.
(kosten advocaat waren lager maar goed)

Het lijkt erop dat dit jongetje (het is een klein lelijk jong joch wat chat op forums met meisjes van 13) er een sport van maakt mensen op te lichten.

Ik denk als je een persoon per maand oplicht voor 2500 je ook een inkomen hebt.

Randy
27/01/09, 19:44
Ik weet niet wie je advocaat was voor 5000 euro. Bram Moscovic? Wellicht heb je een LNJ nummer zodat we op rechtspraak.nl het eea objectief kunnen nakijken? Of ging het via de kinder/kanton rechtbank :)

ju5t
27/01/09, 19:59
Bij 2500 euro is het hoe dan ook kanton Randy. Zij doen normaal gesproken alle zaken tot 5000 euro.

santema
27/01/09, 21:22
Beetje oud topic dit, dat dominic een oplichter is weten de meesten wel.

@randy, hij zegt dat de kosten lager zijn, maar bij wijze van 5000 euro tegenover 2500 naar dominic.