PDA

Bekijk Volledige Versie : Centreren van text in banners/klikbuttons



Jeroentje
09/01/07, 01:57
Of dit in het goede subforum staat, weet ik niet maar Scripting was het dichtsbijzijnste wat er in de buurt kwam :)

Weet iemand met welke tool als je bijv text in een klein plaatje propt (denk aan een Klikbanner) hoe je automatisch de text erin centreert? op het moment gebruik ik paint shop pro hiervoor, maar 1 klein stukje "Scheef" de text en je merkt het met "Onclick" als je op de banner klikt, dattie dus scheef staat. Doet adobe Photoshop dit oid? Of is er een andere tool die op z'n minst de logische ********f codes ondersteund voor achtergronden enzo? :)

Op het moment van maken moet ik dus ontzettend precies de text in het plaatje proppen, en 1 stukje scheef merk je al met "Onclick" als de image veranderd / met je muis eroverheen gaat ...

MediaServe
09/01/07, 02:02
Waarom zou de image veranderen als je er met de muis overheen gaat?
Dan haal je dat toch gewoon weg :)

Centreren van tekst gaat met behulp van het CSS attribuut text-align

Jeroentje
09/01/07, 02:44
Waarom zou de image veranderen als je er met de muis overheen gaat?
Dan haal je dat toch gewoon weg :)


Dat is het juist. Ik maak kant & klare "klikknopjes" met de text er al in. Ik wil geen plaatjes met text eroverheen :)



Centreren van tekst gaat met behulp van het CSS attribuut text-align

Ja dat klopt, maar dat is hier nu niet van toepassing. Ik zoek dus een image editor waarvan als ik de text op de "klikknop" met daarin "Over mijzelf" automatisch in het plaatje gecentreerd wordt.

frvge
09/01/07, 02:49
Je kan in Photoshop iets doen met layers horizontaal danwel verticaal centreren. Maak je button, extra layer van tekst centreren -> opslaan, dan button veranderen voor mouseover en dan weer opslaan?

Jeroentje
09/01/07, 02:54
Je kan in Photoshop iets doen met layers horizontaal danwel verticaal centreren. Maak je button, extra layer van tekst centreren -> opslaan, dan button veranderen voor mouseover en dan weer opslaan?

:W: 100 kudos voor deze goude tip. Werkt dus ook in PSP. Thanks ;)