PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom houd monitoringservice.net mijn website in de gaten?



groenleer
08/01/07, 11:20
Sinds enige tijd merk ik aan mijn statistieken dat het aantal bezoeken op mijn website behoorlijk is verhoogd.

Normalitair zou ik hier zeer content mee zijn. Echter het betreffen geen echte bezoekers. Mijn website laat in de statistieken veelvuldig hosts zien van monitoringservice.net.
Deze zouden totaal een 655 bezoeken in 7 dagen tijd aan mijn website hebben gebracht. In het totaal hebben ze een 3000 pagina's geraadpleegd.

Ik heb zelf geen enkele monitoringservice opdracht gegeven om mijn website in de gaten te houden.

Na enige tijd onderzoek gedaan te hebben ben ik er naar mijn mening uit gekomen.
monitoringservice.net en hyperspin maken gebruik van de zelfde monitoring servers.

Ik heb het vermoeden dat hyperspin dus mijn website monitort. Maar zoals ik al eerder schreef heb ik hier zelf geen opdracht toe gegeven bij mijn weten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben??

En nog belangrijker, hoe zorg ik er voor dat ze stoppen met het monitoren van mijn website? Ik kan namelijk de website van hyperspin en monitoringservice.net niet bereiken.

Komto
08/01/07, 11:22
Wij hebben dit ook..
Is denk ik van de WHT Uptime tracker..

phreak
08/01/07, 11:23
Zelfde hier.

systemdeveloper
08/01/07, 11:30
Ik krijg van die wht crawler ook de sch**t. Wordt tijd dat die ongevraagde geintjes eens ophouden.

groenleer
08/01/07, 11:30
Wij hebben dit ook..
Is denk ik van de WHT Uptime tracker..


Waar vind ik de WHT Uptime tracker?
En hoe komt die aan mijn website adres?
Het adres is namelijk niet in mijn profiel ingevuld.
Je zou eventueel kunnen zoeken op google, geeft je welliswaar een 96% hit kans, maar nog niet zeker dat die van mij is.

En bovenal waarom zou je iemand zijn site gaan monitoren zonder toestemming? Het is een kleine moeite om die toestemming te vragen in een mailtje...


--edit--
Ok de uptime monitor heb ik gevonden:
http://www.webhostingtalk.nl/uptime.php

Deze start inderdaad sinds dat ik monitoringservice.net in mijn logs voorbij zie komen.
Voor het moment laat ik het wel zo, tis alleen jammer dat dit de gehele statistieken verder verpest.

Ospito
08/01/07, 11:32
De WHT uptime monitor zou 672 keer per week langs moeten komen (checkt elk kwartier), kan dus wel redelijk overeenkomen. Beide domeinnamen zijn geregistreerd bij NameCheap en gebruiken dezelfde DNS servers, enkel heeft monitoringservice.net de Whois-data laten verbergen.

Grote kans dat dit de WHT uptime monitor is, sta je hier ook in?


Waar vind ik de WHT Uptime tracker?

De WHT uptime monitor is te vinden op http://www.webhostingtalk.nl/uptime.php


En hoe komt die aan mijn website adres?
Het adres is namelijk niet in mijn profiel ingevuld.
Je zou eventueel kunnen zoeken op google, geeft je welliswaar een 96% hit kans, maar nog niet zeker dat die van mij is.

De WHT uptime monitor is samengesteld uit diverse bestaande lijsten, waaronder ISP-Gids.com.

Edit:

Kijk eens op http://www.hyperspin.com/whomonitor.php.
Je kan eventueel bezwaar maken tegen het monitoren via het contactformulier op http://www.hyperspin.com/contact.php.

Bij ons checkt de WHT uptime monitor op www.ospito.nl, als contactpersoon krijg ik dan "xxxxxxxx".

Magus
08/01/07, 11:36
De ip's van monitoring servers even opzoeken en doorrouteren naar 87.233.6.178 is misschien een idee ;) ? Maar je kunt natuurlijk ook even de modjes hier contacten en je uit de monitor laten verwijderen.

WI-Hosting
08/01/07, 11:53
Ik krijg van die wht crawler ook de sch**t. Wordt tijd dat die ongevraagde geintjes eens ophouden.

Helemaal mee eens, er werd niets gevraagd, er zijn sites toegevoegd zonder kennisgeving aan de eigenaren.
Bij inschrijving voor lijsten zoals ISP-Gids werd niet vermeld dat dit soort praktijken plaats zouden vinden.

TIP: Maak het vrijwillig op basis van inschrijving, want dit slaat nergens op, ongevraagd dingen gaan doen :)

bakkerl
08/01/07, 11:53
5. Someone seems to be using your service to monitor my website or server!
http://www.hyperspin.com/faq.php?action=showanswer&faqid=7

Allemaal massaal de url testen en een melding van maken dan

Remigius
08/01/07, 12:21
Volgens mij kun je eenvoudig aan Domenico vragen of je van de lijst af mag en dan is ook alles geregeld. Persoonlijk vind ik dat mensen in dit topic een beetje van een mug een olifant maken.

bakkerl
08/01/07, 12:25
Volgens mij kun je eenvoudig aan Domenico vragen of je van de lijst af mag en dan is ook alles geregeld. Persoonlijk vind ik dat mensen in dit topic een beetje van een mug een olifant maken.

Persoonlijk blijf ik van mening dat dit had mogen gebeuren. Het had een OPT-IN systeem moeten zijn en niet een OPT-OUT.

Maar Remigius wil dus graag op elke spam lijst die er maar te vinden is, zodat die overal kan gaan OPT-OUTEN.

Remigius
08/01/07, 12:35
Persoonlijk blijf ik van mening dat dit had mogen gebeuren. Het had een OPT-IN systeem moeten zijn en niet een OPT-OUT.

Maar Remigius wil dus graag op elke spam lijst die er maar te vinden is, zodat die overal kan gaan OPT-OUTEN.
Euhm, in mijn ogen is dit niet echt een SPAM list. Iedereen op internet mag toch linken naar elkaar? Dat is eigenlijk het enige wat gebeurd, er wordt gelinkt en gekeken of de website bereikbaar is. Ik zou dit geen spam willen noemen. Ik hoor iedereen over die uptime monitor vallen terwijl niemand er een probleem mee had dat hij/zij op de ISPGids stond. Daarbij geld hetzelfde, als je het een probleem vind stuur je een mailtje en wordt je er vanaf gehaald.

t.bloo
08/01/07, 12:47
of het hoort wil ik me even niet over uitlaten, maar het is toch vrij normaal dat je veel bezocht wordt door checkers en bots en wat niet al? wij filteren die gewoon er uit als we statistieken maken. wij hebben sites waar minimaal 1000 "bezoekers" per dag van een zoekmachine zijn en maar 100 ofzo van echte mensen. deze zijn echter makkelijk te vangen aan het gebruik van HEAD requests en aan de user agent string. ik ben bang dat dit nu eenmaal een onderdeel is van internet.

groenleer
08/01/07, 12:56
Euhm, in mijn ogen is dit niet echt een SPAM list. Iedereen op internet mag toch linken naar elkaar? Dat is eigenlijk het enige wat gebeurd, er wordt gelinkt en gekeken of de website bereikbaar is. Ik zou dit geen spam willen noemen. Ik hoor iedereen over die uptime monitor vallen terwijl niemand er een probleem mee had dat hij/zij op de ISPGids stond. Daarbij geld hetzelfde, als je het een probleem vind stuur je een mailtje en wordt je er vanaf gehaald.

Het verschil is dat ik me voor ISPGids zelf heb aangemeld.
Tijdens deze aanmelding is nergens vermeld dat men in de toekomst mijn website zou gaan monitoren.

Verder ben ik ook van mening dat het mooier was geweest als dit een opt-in systeem was geweest.

Het had me namelijk dan een thread gescheeld hier.

t.bloo
08/01/07, 13:01
je wordt dan ook niet gemonitord door ISPGids, maar door webhostingtalk.nl die ongevraagd de adressen van ISPGids heeft "geleend"

maartenb
08/01/07, 13:13
Op zich is het een prima idee. Het had inderdaad een opt in systeem moeten zijn, aangezien het nu door slechte monitoring je uptime verkeerd weergeeft en daardoor je bedrijf een slechte naam kan geven. En het ook na aanvraag wordt je niet uit het systeem verwijderd.

Daarnaast is het gewoon not done om gegevens van andere sites of instellingen over te nemen.

groenleer
08/01/07, 13:14
je wordt dan ook niet gemonitord door ISPGids, maar door webhostingtalk.nl die ongevraagd de adressen van ISPGids heeft "geleend"

Ik zou de logica er nog van inzien als ISPGids dit had gedaan inderdaad. Maar wat is het nut er van voor webhostingtalk.nl? Om verschillende hosters te gaan monitoren?

renkovdort
08/01/07, 13:18
he sorry hoor maar ik vind het wel knap dat 1 server 3 verschillende uptimes heeft :) en hierbij wil ik me graag ff afmelden voor de dienst. Wij hebben zelf www.watchmouse.com en die vind ik ff iets beter!

t.bloo
08/01/07, 13:19
de bedoeling lijkt me duidelijk. zo'n monitor service kost natuurlijk geld. dit is een wandelende advertentie voor Hyperspin. zoals je weet heeft wht.nl daar goede banden mee en krijg je als forum member ook korting voor de reguliere diensten

maartenb
08/01/07, 13:23
Als je gevraagd hebt om van de lijst afgehaald te worden en er wordt niet gereageerd geef dit dan door via (zoals aangegeven) http://www.hyperspin.com/contact.php

Ik had binnen een kwartier het volgende mailtje terug:


Dear Maarten,

Thank you for contacting us.

We have stopped the monitoring. Your company will be delisted from the
ranking within an hour.

Thank you.

Best regards,
ChoonKeng Chua
Hyperspin.com

Edit: en ik ben uit de lijst.

Domenico
08/01/07, 13:25
Een beetje kinderachtig dat er door sommigen zo word gereageerd terwijl er al eerder vertelt is dat je makkelijk een berichtje kon sturen als je niet op de lijst wil staan. Een reden is niet verplicht maar ik zou het op prijs stellen als er wel een duidelijke reden vermeld zou worden zodat er op z'n minst over gepraat kan worden. Ik snap namelijk niet waar de paniek vandaan komt en wat je te verbergen hebt. Vooralsnog is de lijst een succes met enkele afmeldingen (op 1 hand te tellen) en tientallen aanmeldingen vanaf de start.

Helemaal ziek word ik van valse beschuldigingen dat deze lijst gestolen zou zijn van ispgids. Ik wil dit soort ongefundeerde beschuldigingen niet meer zien want anders kick ik je zo van het forum af no questions asked! :mad:

Dus als je niet op de lijst wil staan (waarom niet?) stuur je gewoon even een mailtje zoals eerder gezegd en ook staat bovenaan de lijst zelf maar sta niet raar te kijken als vermelding op de lijst een verreiste zal worden als je hier op het forum aanbiedingen wil plaatsen.

EDIT: ik ben anderhalve week weg geweest en vandaag weer begonnen dus niet zo gek dat ik nog niet heb kunnen reageren.