PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met webhoster



Jeroentje
07/01/07, 23:12
Het verhaal als volgt:

Een tijd geleden was er sprake van een verhuizing bij een hostbedrijf, waar toevallig ook mijn website + domeinnaam gehost bij werdt. Omdat voor dit bedrijf de keus particulier / zakelijk gemaakt was (dus de particuliere scheiden van de zakelijke) kwamen alle klanten (50+) op 1 vaste webserver.

Nadat deze actie gebeurd was, is alles aanzienlijk trager geworden. Er was ook sprake van andere users die dmv Zware Mysql scripts, de rest van de gebruikers lagde, timeouts, en niet eens meer bereikbaar op ten duur. Omdat ik daar nog half werkzaam was, ben ik met 'm in gesprek gegaan over hoe het verder moet. Ik betaalde 'm altijd netjes optijd, en viel niet onder de categorie "vervelende user" die voor weinig op de 1ste rang willen zitten. Vervolgens is het gesprek zo gelopen dat hoe dan ook , ik niet op een andere server kwam, terwijl mijn website niet eens zo zwaar is (forum + passieve website). Het was alleen mogelijk om voor "zakelijke" klanten op een andere server te gaan.

Nu was dus mijn oplossing, om simpelweg te verhuizen. Als ik de AV van hun lees, moet ik niet zomaar alles gaan verhuizen voordat ik de openstaande factuur betaald heb, Ik ben ondertussen ook verhuisd, maar m'n domeinnaam staat nog wel bij hem, ik heb dusdanig de MX records alleen aangepast die wijst naar de nieuwe host.

Nu is het probleem, dat ik al ruim een paar weken vraag om een factuur, zodat ik het kan afronden, en de verhuizing voort kan zetten. Ondertussen blijf ik gebruik maken van zijn services, terwijl ik dat niet meer wil, en als hij me niet de facturatie geeft, kan ik ook niet verhuizen = betaal ik dubbel.

Wat kan ik hier nu het beste aan doen ? Ik heb contact gezocht via de volgende (hulp)middelen: Msn, Email (meervoudig, naar verschillende adressen). Ik wist dat hij ook op vakantie was, en het hele zaakje nu op 1 persoon draaide tot op 5 januari.

santema
07/01/07, 23:29
Als je geen factuur hebt, heb je toch ook geen openstaande facturen?

Ramon Fincken
07/01/07, 23:38
persoonlijk contact, bellen, fax ?

BeneluxGaming
07/01/07, 23:41
Ooit iets ondertekend? Als hun geen factuur willen sturen dan ga je er toch lekker weg? Ik zie het probleem niet hoor ;)

Edit: Heb het te snel gelezen, het domein staat nog bij hun.

Jeroentje
08/01/07, 00:22
Edit: Heb het te snel gelezen, het domein staat nog bij hun.

Daarom :) En in hun AV staat dat verhuizen zonder openstaande facturatie af te lossen of betalen, in strijdt is met hun AV, en daarop een boete tot op 500 euro mogen opleggen.

Ik probeer het morgen overdag nog eens te bellen ...

santema
08/01/07, 00:24
LOL, boetes door te verhuizen, ik zou dan direct verhuizen.

1. mogen ze jouw helemaal geen "boete" geven.
2. is het domein van jouw en niet van hen, je mag het verhuizen wanneer jij wel. Wat voor kinderhoster is dit?

crazycoder
08/01/07, 00:33
Daarom :) En in hun AV staat dat verhuizen zonder openstaande facturatie af te lossen of betalen, in strijdt is met hun AV, en daarop een boete tot op 500 euro mogen opleggen.

Ik probeer het morgen overdag nog eens te bellen ...
Je hebt alleen een openstaande factuur als je een factuur heb ontvangen welke nog niet is betaald.

Als je nog niets heb gezien dan zou ik gewoon de verhuizing afronden. Zodra de factuur komt kan je die toch gewoon betalen? Je hebt meerdere keren om een factuur gevraagd en nimmer gekregen, niet jouw fout dus ook niet jouw probleem.

Overigens snap ik die boete niet wanneer je verhuis terwijl er nog facturen open staan. Zodra ze vervallen kunnen ze een normaal incassotraject in. Vraag mezelf eigenlijk ook af of het juridisch wel helemaal pluis is.

Jeroentje
08/01/07, 00:47
Ik vraag me af nu net na het lezen van de AV nogmaals of die dingen wel rechtsgeldig zijn allemaal.... neem dit maar als voorbeeld:


10. Indien Gebruiker na het plaatsen van een bestelling de bestelling wil annuleren dan is Gebruiker verplicht om €45,- (vijf en dertig euro) annuleringskosten te voldoen. -knip- zal dit nadrukkelijk op de website vermelden. Bij bestellingen geplaatst door minderjarigen welke worden afgekeurd door een van de ouders of voogd worden er alsnog €45,- (vijf en dertig euro) annuleringskosten in rekening gebracht welke dan voldaan dienen te worden door de wettelijke vertegenwoordiger van degene die de bestelling geplaatst heeft.

haha.. ik vond het wel grappig om te lezen.. 45€ en spellen met Vijf-en-dertig-euro :D

Ik probeer het morgen zoals ik al zei nogmaals even.. en afwachtend daarvan maar even kijken. Het zou stom zijn als ik weer ge-factureerd wordt voor een kwartaal again.

Dominic
08/01/07, 00:56
Uhmmmmm....als minderjarige een bestelling wordt geplaatst en die wordt door een ouder/voogd geannuleerd kunnen ze die annuleringskosten in rekening brengen zoals ze willen.

De ouder/voogd hoeft deze helemaal niet te betalen, aangezien de handeling is verricht door een minderjarige en deze kan worden teruggedraaid door een ouder/voogd.

Maaaaar goed...die Algemene Voorwaarden rommelen dus een beetje :)

Spyder01
08/01/07, 01:39
Met zulke fouten in de AV zou ik m`n vraagtekens hebben. En als jij de domein wilt verhuizen doe je dat gewoon. Als het transfer mailtje meteen bij jou komt kunnen ze al helemaal niets doen.

Veel suc6 morgen met bellen!

Remigius
08/01/07, 02:13
Persoonlijk zou ik ook gewoon verhuizen, maar wel aangetekend opzeggen! Anders kunnen ze over een half jaar gewoon ontkennen ooit een opzegging gehad te hebben en kun je dubbel gaan betalen.

Oftewel, aangetekend opzeggen, alles verhuizen en wachten op een eventuele factuur.

amygdela
08/01/07, 04:55
Hmm het is dus

http://www.google.nl/search?q=10.+Indien+Gebruiker+na+het+plaatsen+van+ een+bestelling+de+bestelling+wil+annuleren+dan+is+ Gebruiker+verplicht+om+%E2%82%AC45%2C-&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a
skywest hosting! :) Succes met deze partij... Wat een AV.

Peuk
08/01/07, 05:25
Hmm het is dus

http://www.google.nl/search?q=10.+Indien+Gebruiker+na+het+plaatsen+van+ een+bestelling+de+bestelling+wil+annuleren+dan+is+ Gebruiker+verplicht+om+%E2%82%AC45%2C-&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a
skywest hosting! :) Succes met deze partij... Wat een AV.Als het die hoster is zou ik me geen zorgen maken.

Ze hebben niet eens KvK en waarschijnlijk ook geen BTW nummer, dus ze mogen niet eens facturen uitschrijven.

internetfan
08/01/07, 06:49
Jongens, jullie vergeten een belangrijk ding in deze zaak.

Op wiens naam staat dit domein en wat voor soort domein is het .nl, be. com of nog een andere extensie?

Als het op naam van de hoster staat, kan je het niet zomaar verhuizen, als het op naam van topic starter staat uiteraard wel

Wat eerder genoemd is, een aangetekende brief sturen, maar dan ook met ontvangstbewijs. De boel opzeggen, en als het domein op jouw naam staat, gewoon weg verhuizen. Als het domein niet op jouw naam staat, heb je een groter probleem ! Dan moet hoster eerst domeinnaam op jouw naam zetten om te kunnen verhuizen. Anders kan je een boete krijgen van SIDN voor een onterechte verhuizing (als jouw hoster hierover gaat klagen) en die boete is 75 euro. Die moet jij dan betalen aan SIDN en de verhuizing wordt door SIDN ongedaan gemaakt.


Als het die hoster is zou ik me geen zorgen maken.

Ze hebben niet eens KvK en waarschijnlijk ook geen BTW nummer, dus ze mogen niet eens facturen uitschrijven.

Peuk, lezen is kennelijk moeilijk voor je. Ze hebben niet eens een KvK en waarschijnlijk ook geen BTW nummer, dus ze mogen niet eens facturen uitschrijven!

Wat staat er aan het eind van de eerste regel van hun AV?

Jeroentje, als het inderdaad skywest betreft is het niet tot vijf januari maar tot 10 januari dat ze slecht bereikbaar zijn, zie onderdstaande tekst van hun website:

Vanwege dat er een aantal medewerkers op vakantie zijn in de periode van 18 december 2006 t/m 10 januari 2007 zullen al uw emails trager beantwoord worden dan u gewend bent. Ook zullen alle emails die verzonden worden naar de addressen op onze contactpagina worden doorgestuurd naar andere addressen. Hou dus rekening met beperkte support en een langere responsetijd.

Dus nog eventjes geduld hebben zou ik zeggen en probeer ze woensdag direct te bellen.

crazycoder
08/01/07, 07:42
Persoonlijk zou ik ook gewoon verhuizen, maar wel aangetekend opzeggen! Anders kunnen ze over een half jaar gewoon ontkennen ooit een opzegging gehad te hebben en kun je dubbel gaan betalen.

Oftewel, aangetekend opzeggen, alles verhuizen en wachten op een eventuele factuur.
Staat ook in de voorwaarden :)

Ik zou dan dezelfde brief ook per gewone post verzenden.

jouwnaam
08/01/07, 08:20
Als het die hoster is zou ik me geen zorgen maken.
Ze hebben niet eens KvK en waarschijnlijk ook geen BTW nummer, dus ze mogen niet eens facturen uitschrijven.
Zoek eens heeeeeeeeeeeel goed op hun naam, want ze hebben dus wel een KvK ;-)

phreak
08/01/07, 08:57
Het verhaal als volgt:

KNIP



Misschien omdat je er "stage" hebt gelopen, dat hij dit voor niks deed voor je..

Peuk
08/01/07, 15:03
Zoek eens heeeeeeeeeeeel goed op hun naam, want ze hebben dus wel een KvK ;-)Foutje :) Normaliter zet je dit altijd op je website, en 's nachts in het handelsregister kapot ;)

santema
08/01/07, 15:53
Sterker nog, ze wijzen je niet eens op de termijn die wettelijk is vastgesteld om te annuleren (7 dagen), dit word dan toch verlengt naar een half jaar als ik me niet vergis?

van de website:


Wij zijn gevestigd op de Argostraat 50, 2402 BZ te Alphen aan den Rijn.
Wij staan geregistreerd onder KvK nummer: 28103574.
Ons gironummer is: 5260382.

Jeroentje
08/01/07, 17:58
Nou. Ik had niet gehoopt dat er een negatieve blik naar het bedrijf toe gedaan werdt. Ik was er idd werkzaam de afgelopen tijd, ik heb een paar keer telefonisch contact gehad met Stefan (ook wel baas van skywest), en ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend die administratie soms wel kan zijn daar. Je begint met het ene en eindigt met 2 handen vol aan werk wat er later is bijgekomen.

Technisch gezien heb ik 2 domeinnamen lopen bij hem, eentje die op mijn naam staat, en ivm privacyredenen heb ik de 2de op naam van skywest laten zetten. Hiervan moet de factuur nog komen.

Ik heb sommige posts gelezen en vraag me af of dat idd gewoon kan. Als het goed is moet ik nog 3 facturen krijgen , van 2 domeinnamen (1 ter verlenging, en 1 nieuwe) en als laatst de hosting voor de laatste periode (standaard 250/6000 pakketje). Ik wil namelijk niet tegen eind februari die facturen binnenkrijgen, zodat er bijv voor nog een extra maand aan hosting ge-factureerd is, tenslotte draait nu ook alles op die andere hosting, waarbij bij skywest alleen de MX-records gewijzigd is, die weer verwijst naar de nieuwe :)

Ik vind het wel knap dat aan de hand van een stukje "AV" zo het gehele hostingbedrijf naar boven komt drijven :)

Ik wacht dan ook tot op 10 januari om even een belletje te plegen (op m'n verjaardag notabena :) )

Remigius
08/01/07, 17:59
Ik vind het wel knap dat aan de hand van een stukje "AV" zo het gehele hostingbedrijf naar boven komt drijven :)
Kwestie van een zin in google plakken :)

YouCMe
08/01/07, 18:02
Handelsnaam Skywest
KvK-nummer 28103574 0000

Adres Hoofdvestiging Vestigingskywest
Argostraat 50, 2402BZ Alphen aan den Rijn


Geen kvk zei je? :p

Jeroentje
08/01/07, 18:22
Ja. Alles is aanwezig bij Skywest. Nooit gezegd dat dat niet was :P

YouCMe
08/01/07, 19:27
hehe ja sorry ;) had niet gezien dat dit topic al 2 pagina's was hehe dus dacht dat er nog geen kvk vermeldt was ;)

Jeroentje
10/01/07, 11:17
hehe ja sorry ;) had niet gezien dat dit topic al 2 pagina's was hehe dus dacht dat er nog geen kvk vermeldt was ;)

hey eh heb ik jou al niet eens eerder aangetroffen in het DC alsmede teamspeak? :p

Over de status. Ik heb nog geen contact gemaakt. Ik zou het eigenlijk vandaag wel moeten doen, maar ik denk dat ik toch een ticket in hun systeem aanmaak, zodat die ook niet vergeten / over het hoofd gezien kan worden.

t.bloo
10/01/07, 11:39
Je had nog geen ticket aangemaakt, maar wel hier een topic? Volgende keer eerst andersom doen lijkt me...

Aecius
10/01/07, 13:42
Sterker nog, ze wijzen je niet eens op de termijn die wettelijk is vastgesteld om te annuleren (7 dagen), dit word dan toch verlengt naar een half jaar als ik me niet vergis?

@Santema: Nee, een internetdomein valt onder een uitzondering waardoor er geen ontbindingsrecht is. En als die er wel zou zijn, en er zou niet aan de wettelijke voorwaarden voldaan zijn, wordt de 7 dagentermijn opgerekt naar 3 maanden.

Verder is mijn eerste indruk dat de annuleringskosten voor een consument onredelijk bezwarend zijn, en dus vernietigbaar. Als Jeroentje de domeinen als particulier heeft geregistreerd zullen ze het dus moeilijk krijgen om dit bedrag te incasseren.

Verder wens ik je veel succes. Voor vragen mail anders gerust even.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

phreak
10/01/07, 13:49
@Santema: Nee, een internetdomein valt onder een uitzondering waardoor er geen ontbindingsrecht is. En als die er wel zou zijn, en er zou niet aan de wettelijke voorwaarden voldaan zijn, wordt de 7 dagentermijn opgerekt naar 3 maanden.

Verder is mijn eerste indruk dat de annuleringskosten voor een consument onredelijk bezwarend zijn, en dus vernietigbaar. Als Jeroentje de domeinen als particulier heeft geregistreerd zullen ze het dus moeilijk krijgen om dit bedrag te incasseren.

Verder wens ik je veel succes. Voor vragen mail anders gerust even.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Tenzij aantoonbaar gebruik is gemaakt van het product, natuurlijk..

Aecius
10/01/07, 14:25
Klopt, als er gebruik van is gemaakt moet daar een vergoeding tegenover staan. Maar dat staat los van de annuleringskosten.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Jeroentje
10/01/07, 14:52
Je had nog geen ticket aangemaakt, maar wel hier een topic? Volgende keer eerst andersom doen lijkt me...

Voorafgaande voldoende emails naar verschillende adressen :) Don't worry.. ik begin niet bij B...

Verders heb ik nog een vraag over het volgende. Ik heb een .NL adress geregged onder de naam van skywest, dit, om privacy redenen om waar ik woon, want bij SIDN ben je verplicht een geldig woonachtend adress neer te zetten. De reden daartoe doet er niet toe, maar hoe zet ik deze over met de verhuizing? even doorgeven aan de nieuwe host?

Voxio
10/01/07, 15:05
Verders heb ik nog een vraag over het volgende. Ik heb een .NL adress geregged onder de naam van skywest, dit, om privacy redenen om waar ik woon, want bij SIDN ben je verplicht een geldig woonachtend adress neer te zetten. De reden daartoe doet er niet toe, maar hoe zet ik deze over met de verhuizing? even doorgeven aan de nieuwe host?

Je kan een domein niet verhuizen als deze niet op jouw naam staat.

Jeroentje
10/01/07, 15:32
Je kan een domein niet verhuizen als deze niet op jouw naam staat.

Maar ik heb 'm wel aangevraagd & hoor daar de factuur nog van te krijgen.... Wat klopt hier dan niet? De hoster die akkoord ging dit niet op mijn naam te zetten?

phreak
10/01/07, 15:49
Klopt, als er gebruik van is gemaakt moet daar een vergoeding tegenover staan. Maar dat staat los van de annuleringskosten.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Waarom zou je annuleren als je het domein gebruikt? m.i. betaal de kosten, verhuis de troep, en klaar.

Jeroentje
16/01/07, 13:27
Oke. Het volgende Ben ik verplicht (aldus de hosting) te doen, een schriftelijke opzeggen opsturen, en vanaf daar duurt het 2 maanden om de opzegging te verwerken van de Webhosting. Het enige wat mij nog los staat van de openstaande facturen zijn is het .NL domein en tot op januari de hosting (dat was vanaf eind december maar die krijgt ie van mij dan)

Ben ik verplicht om hier aan te participeren want 2 maanden om een hosting-opzegging te verwerken duurt mij een beetje lang niet? En ondertussen vloeien de kosten ook weer door :(

skywest
18/04/07, 22:44
Jammer dat ik het topic niet eerder heb gezien.

Helaas dat jeroen niet het verhaal kompleet correct verteld.
Even ter toevoeging op hetgeen wat jeroen heeft vermeld:

Zware mysql load en dergelijke werden wel opgelost, hierna vond jeroen het alsnog traag gaan waardoor hij besloot te verhuizen naar een andere host wat volledig zijn recht is.

Het ging om een domein wat jeroen pas had geregd, gezien het feit dat veel mensen een domein reggen en daarna niet meer betalen zijn wij genoodzaakt die boete regeling te treffen. Het heeft geholpen in het terugdringen van domeinwanbetalers na registratie.

Het van eigenaar wisselen van het domein wat op onze naam stond hebben wij ook netjes geregeld.

Probeer de dingen niet recht te praten maar vind het jammer dat sommige dingen net iets anders zijn dan dat ze werkelijk zijn.

Ondanks dit topic is alles met jeroen geregeld en is hetgeen gelukt wat ie graag wou....het verhuizen van zijn domeintjes. :)

meermedia
23/04/07, 00:47
Een 'boete' kan je pas opleggen vanaf het moment dat iemand zijn verplichting niet nakomt. Het verhuizen van een domein is geen contractbreuk, maar iemands volle recht zolang het domein maar op zijn naam staat. Je kunt dus pas een boete opleggen als jouw factuur niet binnen de voorafgestelde termijn wordt betaald.

En zoals eerder in deze discussie opgemerkt, de boeteclausule voor voogden van minderjarigen is ook niet rechtsgeldig, omdat handeliingen van minderjarigen vernietigbaar zijn. Het is altijd aan de verkoper om goed te controleren of de koper handelingsbevoegd danwel gemachtigd is door een voogd.

Wellicht een goed idee om jullie AV eens te laten nakijken door iemand met iets meer juridische kennis, want aan ongeldige AV heb je net zo weinig als aan niet bestaande AV.

crazycoder
23/04/07, 07:05
JHet ging om een domein wat jeroen pas had geregd, gezien het feit dat veel mensen een domein reggen en daarna niet meer betalen zijn wij genoodzaakt die boete regeling te treffen. Het heeft geholpen in het terugdringen van domeinwanbetalers na registratie.

Dan moet je jouw zaakjes beter regelen.

Voor wanbetalers bestaat iets als een gerechtsdeurwaarder. Wil je dat allemaal niet, laat dan vooruit betalen.

Los van dat alles geef ts aan voor jullie te hebben gewerkt, die zou je nooit op zo'n starre manier moeten behandelen.

O ja, een boete van eur 500 als iemand verhuisd terwijl er nog facturen open staan?
Even voor de lol:
3. Indien Gebruiker de domeinnamen heeft verhuist of verhuist op het moment dat de volledige betaling nog niet is voldaan dan is Gebruiker een direct opeisbare boete verschuldigd van €500.00 (zegge: vijfhonderd euro) per domeinnaam. Tevens is Skywest in dit geval gerechtigd om per direct de domeinnamen op te eisen. Deze boete laat onverlet het recht van Skywest schadevergoeding terzake te vorderen.


en dan ook nog een schadevergoeding en de domeinnaam opeisen???? Kuch kuch.. je schade is 0.0..

Dit is niet normaal en in het zakelijk verkeer geheel ongebruikelijk. Als een klant na het verstrijken van de betalingstermijn de factuur/facturen nog niet heeft voldaan dan volgt een traject met aanmaningen en uiteindelijk de gerechtsdeurwaarder.