PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe server aanschaffen



Deepdelver
06/01/07, 17:43
Hey allemaal,

Ik wil een nieuwe server kopen nu is allen mijn probleem ik weet niet precies waar ik op moet letten wat betreft kast. Ook heb ik begrepen dat je een speciaal moederbord moet hebben waar het geheugen net gedraaid zit maar nu mijn vragen:

- Ik wil een goede gameserver ben ik beter af met core2duo of met dual core?
- ik wil een kast die geschikt is voor die processors nu vond ik deze kast SC513L-260 maar ik weet niet of die geschikt is aangezien de voeding niet kachtig is vraag ik mij af of hij het leuk vindt op een dual core of core duo te draaien.
- Wat is een goede leverancier voor dit soort servers dus waar gaan de bestellingen snel en gemakkelijk en is de service goed.
- waar kun je die server moederborden bestellen? ( het liefst koop ik alles in 1 winkel )

ik hoop dat jullie me kunnen helpen maar dat zal wel. :lovewht:

Shadowfox
06/01/07, 17:47
http://www.dell.nl
http://www.twp.nl
http://www.ahead-it.be

Gebruiker verder de search van het forum want dit soort topics zijn al vaker langs geweest...

Serveo
06/01/07, 18:07
zoals shadowfox al aangekaart heeft is http://www.ahead-it.be een goede optie! Als je een NL btw nummer hebt betaal je gelijk ex btw!

Sphere
06/01/07, 23:19
- Ik wil een goede gameserver ben ik beter af met core2duo of met dual core?



Pardon?
Core 2 Duo is een merknaam van Intel van de huidige generatie processors.
Dual Core betekent dat er 2 cores in je processor zitten, of ze nou door AMD, Intel of jantje om de hoek zijn gebakken. Conclusie: Een Core 2 Duo processor is een dual core processor.



- ik wil een kast die geschikt is voor die processors nu vond ik deze kast SC513L-260 maar ik weet niet of die geschikt is aangezien de voeding niet kachtig is vraag ik mij af of hij het leuk vindt op een dual core of core duo te draaien.


Hou er rekening mee dat de IO bij de SC513 aan de voorkant zit!
Zelf vind ik dit niet prettig. Vrijwel alle supermicro's worden gelevert met een minimale voeding van 250W. Dit is ruim voldoende voor een Core 2 Duo met 2 harde schijven.

Deepdelver
07/01/07, 00:18
Pardon?
Core 2 Duo is een merknaam van Intel van de huidige generatie processors.
Dual Core betekent dat er 2 cores in je processor zitten, of ze nou door AMD, Intel of jantje om de hoek zijn gebakken. Conclusie: Een Core 2 Duo processor is een dual core processor.



Hou er rekening mee dat de IO bij de SC513 aan de voorkant zit!
Zelf vind ik dit niet prettig. Vrijwel alle supermicro's worden gelevert met een minimale voeding van 250W. Dit is ruim voldoende voor een Core 2 Duo met 2 harde schijven.

Super Bedankt voor je antwoorden en de rest ook :):W:

ik heb nog 1 vraagje wat is beter voor gameservers een dual core wat dus 2 x 3ghz is of de geomtimaliseerde variant core2dua(conroe) vanaf 2400 MHz??

ook iemand een schatting of ik daar mijn css servers van mijn clans op kan zetten.

ik heb namelijk nu een amd sempron 3000 maar als ik daar mijn 100 tick css server opzet dan eet dat 50 % cpu heb ik dit nog met die nieuwe server? van b.v. core2duo of de pentium D

swedendedicated
07/01/07, 13:41
conroe is stukken sneller dan b.v een pentium D een conroe moet makkelijk paar css 100 tickrate aankunnen.

BeneluxGaming
07/01/07, 15:31
Ik hou het maar bij AMD, ik vind AMD X2 / Opteron veel beter lopen dan de intel processoren...

Deepdelver
07/01/07, 23:41
een paar ik zat alleen aan een stuk of 6 - 10 te denken gaat dat ook lukken?

Deepdelver
19/01/07, 21:31
ik ben voor een core2duo gegaan bedankt :)

ErikKosters
20/01/07, 18:11
De nieuwe core2duo is best een leuke processor.. Maar toch blijf ik persoonlijk van AMD. Heb er nog nooit over geklaagd, vindt het dan ook jammer dat ze S939 wegdoen.. is namelijk niets mis mee.

swedendedicated
21/01/07, 02:20
De nieuwe core2duo is best een leuke processor.. Maar toch blijf ik persoonlijk van AMD. Heb er nog nooit over geklaagd, vindt het dan ook jammer dat ze S939 wegdoen.. is namelijk niets mis mee.

Niets mis mee, alleen het is net zo outdated als socket 478 ;-)

jantje.vlaam
21/01/07, 15:24
Niets mis mee, alleen het is net zo outdated als socket 478 ;-)

Nee, Intel met haar S775. Die is niet oud. Een beetje raar om Socket 939 hier outdated te noemen zonder daar een verdere motivatie bij te geven.