PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe vertel je je host dat de server problemen heeft zonder zelf verdacht te worden?



hakan haknuz
05/01/07, 21:08
Hoe vertel je je host dat de server problemen heeft zonder zelf verdacht te worden?
Vindt je dit een rare vraag?
Ik niet.
Mijn hosting bedrijf is een verschrikking qua communicatie!->| :r
Ik heb nu al 3 a 4 jaar dezelfde host, ik heb al vele storingen gemeld.
Ik ben redelijk tevreden, zo'n 4 keer per jaar gaat het eens goed mis met de server en moet er weer eens een keer verhuist worden en zit ik met de gebakken peertjes. Ik heb een redelijk lopend webshopje en daarnaast nog enkele ander websites, ik neem een tiental domeinen af en heb 3 accounts lopen. Kortom ik betaal genoeg. Ik verbruik njiet te veel data en noteer een storing vrijwel meteen omdat ik ontzettend vaak op internet bezig ben danwel geattendeerd word door derden.
Ik heb in al die tijd niets verkeerd gedaan. (spam versturen, exploits,chat,irc,etc).
Ik ben er inmiddels aangewend dat een storing melden een hele hoop nutteloze vragen (en e-mails) op levert, maar ik antwoord getrouw.
Afgezien van het feit dat ik bijna kaal wordt van de frustratie tijdens zo'n mail sessie, heeft dit tot nu toe wel resultaat gehad.
Maar de laatste keer melde ik een storing en kreeg als antwoord dat mijn account problemen zou geven.
Verder geen extra informatie.
Ik ben twee dagen bezig geweest om te onderzoeken of dit zo was, ik kon uiteindelijk niets vinden.
Nu ben ik weer een week verder en heb ik niets meer gehoord van de host.
Ik vermoed nu zelf dat de server is gehacked of dat er in ieder geval iets niet pluis is. Ik wil dit graag vertellen, maar durf nu niet meer omdat ik bang ben weer een wilde beschuldiging naar het hoofd geslingerd te krijgen.
Afgezien van het feit dat ik me zwaar gepikeerd voel :mad: vanwege de eerdere beschuldiging, wil ik toch niet dat mijn account open staat voor hackers.
Wat zal ik doen, zal ik ze mailen, wat zal ik zeggen?

Jeroen1980
05/01/07, 21:15
als ik jou was zou ik een andere host nemen en ze helemaal niks vertellen

Bullcat
05/01/07, 21:16
Wat jij moet doen is een andere hoster zoeken, als je nu al geen respons krijgt ben je als je dit gaat zeggen zeker de gebeten hond, want dan heb je met je brakke software toegang verschaft aan hackers !

EHS-Jerre
05/01/07, 21:42
Wel laat ik je even zeggen waarom het verkeerd is dit hier te posten ;)

1) dit is een verzamelplaats van hosters, dus de kans is groot dat jouw host hier ook zit en meeleest ;)

2) dit is een verzamelplaats van hosters, die op zoek zijn naar klanten, uiteraard zeggen die, zoek een ander host ;)

WebsiteNL
05/01/07, 21:43
Zal ik dan maar een socialer antwoord geven.

Allereerst vind ik dat je niet echt beledigd bent door het bedrijf, tenminste ik citeer even: "Maar de laatste keer melde ik een storing en kreeg als antwoord dat mijn account problemen zou geven." Dit lijkt er meer op dat het bedrijf het probleem erkent, aangeeft dat het geen serverprobleem is maar een accountprobleem. Ik zie dit niet als een beschuldiging naar jouw toe maar als erkenning van het probleem, jammer is natuurlijk dat er geen melding word gegeven dat ze het gaan uitzoeken. Maar afgeleid uit je topic en gezien je vorige problemen toch altijd opgelost zijn verwacht ik eigenlijk wel dat dit gebeurd.

Ik zou persoonlijk als je al 4 jaar bij het hostingbedrijf zit deze relatie niet zomaar verstoren, je weet hier waar je aan toe bent. Misschien dat de emmer in die 4 jaar wel vol is gelopen maar je moet ook ieder geval apart bekijken en niet alles opsommen vind ik persoonlijk (tot een acceptabel niveau natuurlijk)

Succes!

En anders kan je altijd nog doen wat de twee heren boven mij "adviseerden" :)

Ryan Kalkhoven
05/01/07, 22:14
Even een andere vraag waarom zit je hier al 4 jaar? Als de communicatie niet altijd naar wens verloopt en af en toe een probleempje je niet de reden geeft om daar weg te gaan dan bieden ze toch iets wat je enorm waardeerd.

Wellicht is het een idee om gewoon eens in gesprek te gaan met de betreffende partij en vertellen wat je graag anders zou zien in de samenwerking en wat je juist zo positief vind.

Menig bedrijf zou graag zien dat ze opbouwende kritiek krijgen van hun host, dan kunnen ze namelijk iets verbeteren.

VDE Hosting
05/01/07, 22:31
Net zoals de heren hierboven al vermelden kan je als je geen vertrouwen meer hebt in je webhoster beter op zoek gaan naar een ander webhoster.
Maar als dat niet zo is zou ik als ik jou was beginnen met je webhoster te vragen "welke problemen je account geeft" en even zien welk antwoord je daarop terug krijgt.
Het is overigens vrij normaal dat als onze klanten problemen veroorzaken op 1 van onze servers door middel van bijvoorbeeld brakke scripts, of andere dingen die niet zijn toegestaand door de wet bijvoorbeeld wij hier zelf de klant van op de hoogte stellen en meekijken wat er aan gedaan kan worden om het probleem op te lossen.
Lijkt mij persoonlijk een vrij normale gang van zaken bij vrijwel alle webhosters die hier op WHT aanwezig zijn.

Suc6.

Henky!
05/01/07, 23:08
Hoe dan ook, bij de geringste twijfel, als ongenoegens spelen en lichte ontevredenheid in de buikholte kruipt dan moet je meteen wegwezen. Een andere host zoeken die je wel een fijn gevoel geeft. Uit eigen ervaring weet ik dat dit nooit meer goed komt. Ergenissen zullen blijven en zullen blijven groeien.

santema
06/01/07, 00:51
...zo'n 4 keer per jaar gaat het eens goed mis met de server en moet er weer eens een keer verhuist worden...

Dit is voor de meeste mensen al genoeg reden om te vertrekken...

Ingvald
06/01/07, 11:38
Ik zou ook aanraden om eens deftig research te doen naar een nieuwe hosting partner.

Eventueel neem je gewoon 1 pakket af en verhuis je bv 1 domein en laat je het een tijdje op zijn beloop.

Na een bepaalde tijd maak je gewoon een vergelijking tussen de twee en dan kan je beoordelen of je huidige host idd te veel steken laat vallen of niet.

Pantsy
06/01/07, 12:08
De TS vraagt om hulp, niet om advies om over te stappen, nokken dus met dat te posten.

Teun
06/01/07, 12:23
Aandacht besteden aan je mailtje en geen spel/tikfouten maken, aangeven dat je serieus bent zonder al te opdringerig over te komen, alles onderbouwen met feiten en dan vooral waarom het niet jouw account is.

.. Paar dingetjes waar ik aan zat te denken :) je kan natuurlijk ook gewoon het mailtje wat je wil verzenden hier posten, dan zijn er vast mensen die tips kunnen geven;)

Verder is het wel een handige tip om als je vermoed dat er iets met de server van je host is even elke dag zelf een backupje te trekken van je files en deze te bewaren op je eigen pc.

Ingvald
06/01/07, 12:37
De TS vraagt om hulp, niet om advies om over te stappen, nokken dus met dat te posten.
Hij vraagt idd geen advies om over te stappen. Hij vraagt wat hij moet doen. Uit zijn beginpost leid ik af dat hij zich toch bij een aantal zaken vragen stelt, en over een aantal zaken niet tevreden is.

Aangezien dit zijn enige hoster is sinds een aantal jaren heeft hij ook geen vergelijkingspunt. Dus wat mij betreft is een mogelijke oplossing bij een andere partij een account afnemen zodat hij zelf kan ondervinden of hij bij zijn huidige host goed zit of niet.

Jovana
14/01/07, 01:06
Leuk dat niemand dat nog heeft gemeld, maar waarom bel je niet even met hun? Vraag naar iemand die je technische kan bijstaan. Het probleem vaak met e-mail heen en weer versturen is dat de emotie niet goed ingeschat kan worden. Na z'n gesprek is vaak het onderbuik gevoel weggenomen, en kan je prima (beter) inschatten of je goed geholpen bent (of gaat worden). Succes!! ;)

Bullcat
14/01/07, 01:10
Nee omdat wij de posting goed lezen en dus ook de volgende regel hebben zien staan in de posting van de TS !

"Mijn hosting bedrijf is een verschrikking qua communicatie!"

Jovana
14/01/07, 01:15
Nee omdat wij de posting goed lezen en dus ook de volgende regel hebben zien staan in de posting van de TS !

"Mijn hosting bedrijf is een verschrikking qua communicatie!"

Ow ja sorry, je heb gelijk. Communicatie = telefoon, dus daarom gaat de communicatie nu per mail, omdat dat geen communicatie is :W:

:lovewht:

AlfaHosting
14/01/07, 15:00
Gewoon even een email sturen of bellen en hen het hele verhaal voorleggen zoals je hier gedaan hebt. Mogelijk zijn je mail of hun antwoorden verkeerd begrepen door bv. een drukke periode. Bij heen en weer mailen worden antwoorden vaak korter en dat levert soms misverstanden op. Dat je er al 4 jaar bent wijst er toch op dat je globaal wel tevreden bent.

Hier ga je waarschijnlijk een hoop antwoorden krijgen dat je moet verhuizen van hoster en daarmee bedoelen ze dan 'kom naar ons' mee. Probeer het eerst op te lossen is men advies.