PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server



signs
05/01/07, 16:19
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van +/- 10 websites.

8 kleine sites van circa 150 bez. per dag

1 site gemiddeld 5000 bez. per dag
1 site gemiddeld 1000 bez. per dag

Alle sites maken gebruik van PHP/SQL.
Op alle sites draait CJOverkill (bezoeker uitwisselings script)

Totale HD ruimte van deze sites is op dit moment maximaal 1 GB.

In de toekomst wil ik meer websites gaan hosten.
Per jaar moeten er 2 a 3 sites meer bij komen.

Nu ben ik op zoek naar een dedicated server.

Aan welke hardware eisen moet mijn huidige situatie aan voldoen ?
En welke eisen als ik naar de toekomst kijk ?

Met vriendelijke groet

Kevin

RayManZ
05/01/07, 17:04
Ik denk dat een sempron server met 512mb geheugen zeer goed kan voldoen. We hebben enkele klanten met zeer grote websites en deze draaien gewoon goed op de servers.

Natuurlijk is het ook geheel afhankelijk van het php/mysql gebruik van je websites.

Draai je nu al je websites al bij 1 webhoster op 1 webserver of staan deze op aparte webservers?

signs
05/01/07, 20:02
alles draait nu op 1 server bij m`n hoster.

Enige script dat ik gebruik is cjoverkill. voor de rest geen andere scripts. De websites zijn simpele html bestanden.

Een hoster heeft mij het volgende aangeboden:

AMD64X2 3800+
1024 mb ddr geheugen
80 GB HD
120 GB Dataverkeer

Prijs unmanaged 58 euro per maand
Prijs managed 80,50 per maand

Volgens hen moet dit voorlopig voldoende zijn...

RayManZ
05/01/07, 20:15
De server lijkt me enigzins wat overdreven, maar de prijs die je ervoor moet betalen is zeker niet slecht.

We Are Online
05/01/07, 20:38
Laat je wel goed informeren over wat de hoster verstaat onder managed en wat voor SLA en/of control panel er bij zit.

signs
05/01/07, 20:53
Wellicht dat ik het niet mag noemen maar deze aanbieding heb ik bij Worldstream.nl gezien

Ik kan het mijzelf niet permiteren dat een van mijn sites eruit ligt. Dit gaat mij dan aardig wat kosten.

Mijn volgende vraag is dan ook:

Is Worldstream een bedrijf die mij deze service kan verlenen.

Ik zie bijv dit op hun site staan

Exchanges
1000mbit AMS-IX
1000mbit AMS-IX backup (Trueserver)
1000mbit DE-CIX
100mbit BNIX (Trueserver)

Transit
STM-1* Cable & Wireless (We Dare DC Rotterdam)
STM-4* Cable & Wireless (Sara Amsterdam)
1000mbit Level(3) (Sara Amsterdam)
1000mbit Interoute (We Dare DC Rotterdam)
1000mbit Interoute (Telecity 2 Amsterdam)
1000mbit KPN Eurorings (Sara Amsterdam)
1000mbit Cogentco (Telecity 2 Amsterdam) Active Backup

Point to Point
8000mbit DWDM Rotterdam > Amsterdam (Telecity 2)
622mbit STM-4 POS Rotterdam > Amsterdam (Sara)
155mbit STM-1 POS Rotterdam > Amsterdam (Sara)
155mbit STM-1 POS Rotterdam > Frankfurt (InterXion Germany)
1000mbit MPLS Rotterdam > Frankfurt (InterXion Germany)

Zijn dit goede verbindingen ?

Mocht bovenstaande niet volgens de regels van WHT zijn, excuseer mij en ik zal het bericht aanpassen.

Ik begrijp dat ik wat gevoelige informatie vraag. Antwoorden hierop mogen ook per PM gestuurd worden.

Mitch
05/01/07, 21:58
Ik heb zelf een dedicated server bij worldstream en deze bevalt mij zeer goed, ik heb hem nu ongeveer 3 maanden en problemen die ik heb gehad waren snel opgelost, zoals toen ik de server ongeveer 1 week had bleek de cpu niet helemaal goed te zijn en hadden ze die binnen een paar uur vervangen. Er is nog een netwerk onderhoud geweest laatst en dit gebeurde 's avonds (1 tot 5 uur) waardoor bijna niemand hier last van had.

Het enige wat mij opvalt is dat de support, reactie op mails steeds trager word en soms er helemaal niet gereageerd word. :(

hostlogic.nl
06/01/07, 01:01
Ik zou me niet blind staren op de mooie netwerk opsommingen van een provider. Ik denk dat je beter kunt kijken naar de opzet van de servers. Veel providers (waaronder wij) hebben alles dubbel uitgevoerd, waardoor je niet uit de lucht bent in geval van een serverstoring of tijdens onderhoud. In geval van een (managed) dedicated wordt dit niet echt goedkoop, maar als ik jouw situatie zo lees denk ik dat je ook prima op een goeie shared omgeving kunt draaien.

Dirkje
06/01/07, 01:51
Ik heb zelf een dedicated server bij worldstream en deze bevalt mij zeer goed, ik heb hem nu ongeveer 3 maanden en problemen die ik heb gehad waren snel opgelost, zoals toen ik de server ongeveer 1 week had bleek de cpu niet helemaal goed te zijn en hadden ze die binnen een paar uur vervangen. Er is nog een netwerk onderhoud geweest laatst en dit gebeurde 's avonds (1 tot 5 uur) waardoor bijna niemand hier last van had.

Het enige wat mij opvalt is dat de support, reactie op mails steeds trager word en soms er helemaal niet gereageerd word. :(

Beste,

Ik ben zelfs nu nog bezig met de e-mail :) Misschien is hier een misverstand? (Ik kan je onbeantwoorde e-mail dan ook nergens vinden.)
Had je nog vragen over je server?

Groeten,

signs
06/01/07, 10:54
Ik zou me niet blind staren op de mooie netwerk opsommingen van een provider. Ik denk dat je beter kunt kijken naar de opzet van de servers. Veel providers (waaronder wij) hebben alles dubbel uitgevoerd, waardoor je niet uit de lucht bent in geval van een serverstoring of tijdens onderhoud. In geval van een (managed) dedicated wordt dit niet echt goedkoop, maar als ik jouw situatie zo lees denk ik dat je ook prima op een goeie shared omgeving kunt draaien.

Op dit moment heb ik een shared pakketje. Opzicht ben ik tevreden maar ik heb de volgende nadelen:

* Iedere website heeft een ander login+pass in Directadmin
* Ik wil zelf domeinen kunnen toevoegen/verwijderen en disk/dataverkeer kunnen toekennen hieraan.
* Mocht iemand een slecht zelf geprogrammeerde script gebruiken, kan het zo zijn dat de cpu load omhoog gaat, dit gaat tenkoste van de andere gebruikers op de server

Eens komt de tijd dat de kosten van mijn shared pakketje hoger worden dan dat een dedicated server kost.

Opzicht zit ik nu te twijfelen tussen een dedicated server of een VPS/DDS server...wat is aan te raden ?

Met vriendelijke groet

Kevin

Mitch
06/01/07, 11:39
* Iedere website heeft een ander login+pass in Directadmin
* Ik wil zelf domeinen kunnen toevoegen/verwijderen en disk/dataverkeer kunnen toekennen hieraan.
* Mocht iemand een slecht zelf geprogrammeerde script gebruiken, kan het zo zijn dat de cpu load omhoog gaat, dit gaat tenkoste van de andere gebruikers op de server

Punt 1: Je zou alle websites(domeinen) op 1 account kunnen zetten. (bij directadmin)
Punt 2: In directadmin kun je makkelijk domeinen toevoegen aan je account en hoef je daar dus geen nieuwe account voor te vragen, je kunt die domeinen ook disk/dataverkeer toekennen.
Punt 3: Een slecht geprogrammeerde script of iets anders op een host kan een probleem vormen, maar is dit tot nu toe al eens voorgekomen bij de host waar je nu zit?



Beste,

Ik ben zelfs nu nog bezig met de e-mail :) Misschien is hier een misverstand? (Ik kan je onbeantwoorde e-mail dan ook nergens vinden.)
Had je nog vragen over je server?

Groeten,
Ik heb je PB gezien en daarop geantwoord, ik denk dat we er dan wel uit komen. :)

hostlogic.nl
06/01/07, 13:57
* Mocht iemand een slecht zelf geprogrammeerde script gebruiken, kan het zo zijn dat de cpu load omhoog gaat, dit gaat tenkoste van de andere gebruikers op de server

Dat probleem zul je altijd houden, daarvoor moet je een server monitoren en beheren. Eventuele klanten die de server gebruiken voor het testen van scripts e.d. kun je hierop aanspreken en eventueel helpen een oplossing te vinden. In geval van shared hosting zal je provider dit voor je doen. Ook managed hosting gaat (in de meeste gevallen) niet zover dat je provider jouw klanten gaat aanspreken op hun gedrag op de server.

Groet, Nick