PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefoon fraude ?



renkovdort
05/01/07, 06:02
Beste Allemaal,

Het onderstaande bericht is niet bedoeld als grapje maar is echt aan de orde.

Voor iedereen die een mobiele telefoon bezit: Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich voordoet als iemand van de provider waar u bij bent aangesloten.

Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel.

DOE DIT NIET EN VERBREEK ONMIDDELLIJK DE VERBINDING.

Deze bende beschikt over apparatuur om via de ingetoetste code het nummer van uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer.

Hierdoor kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten. Maak dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in het bezit zijn van een GSM-toestel.

Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende:

U ontvangt een bericht op uw GSM met het verzoek om nummer 0141 455114 te bellen.

Dit moet u dus NIET doen! Als u dit namelijk doet, kan degene die u dat berichtje heeft gestuurd op uw kosten bellen.

Deze twee vormen van GSM-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN en Vodafone.

PAS OP: Deze fraude wordt al op grote schaal toegepast !!!!!!!!!!!!!!

----------------------------------------------------------------------------

Ik krijg regelmatig van dit soort mailtjes binnen nu vraag ik me af is dit waar ?

Renko

crazycoder
05/01/07, 08:13
Ja dit is waar :) (niet dus)

Zoek voor de lol eens met google op een deel van je bericht en klop daar ook hoax bij.
Je kom dan o.a. op onderstaande link uit:
http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=229

Google is your friend! Soms :p

renkovdort
05/01/07, 08:41
Dank u, Ik dacht al zo iets moet het zijn !

Jeroentje
05/01/07, 09:18
Kan toch zo niet zijn?

Ik vond dat mailtje wel grappig iets over dat olympisch virus dat je harde schijf zou platbranden... is ook grappig hoe menig men dat lekker gaat forwarden met alle paniek van dien =)

RichardVD
05/01/07, 11:10
Ja is echt waar op één telefoon hier thuis krijg ik ook die smsjes maar is nu alweer lang geleden.
Dat ik werd gebeld nog nooit meegemaakt dus of dat waar is... Als je dat mailtje van de nep politie leest niet echt denk ik.

Paulewk
05/01/07, 11:13
Jongens, stuur dit topic door naar al je vrienden! Anders word je WHT account beeindigd!

(mompelt iets over IQ test bij registratie)

phreak
05/01/07, 11:13
Beste Allemaal,

KNIP



Dit is al heel oud, en je bent dan ook een retard als je daar in trapt, als het dan ook geen hoax is..

Mikey
05/01/07, 11:14
(mompelt iets over IQ test bij registratie)

(mompelt iets over leegloop)

phreak
05/01/07, 11:17
(mompelt iets over leegloop)

Het niveau opkrikken zou geen slecht idee zijn, idd.

DutchTSE
05/01/07, 13:11
ik stem ook voor de iq test bij registratie :D!

Of een user moderating system waarbij een gebruiker die -10 gewaardeerd wordt automatisch van het forum verwijderd wordt!

MediaServe
05/01/07, 13:27
Ik heb ook gehoord dat je dit bericht naar minimaal 15 gebruikers moet versturen binnen 24 uur en dan kom je binnen 5 dagen de liefde van je leven tegen. Als je dit niet doet dan krijg je 5 jaar ongeluk... DIT IS ECHT WAAR!!!11 ik heb het zelluf gezien!!

Triloxigen
05/01/07, 14:14
Ik heb ook gehoord dat je dit bericht naar minimaal 15 gebruikers moet versturen binnen 24 uur en dan kom je binnen 5 dagen de liefde van je leven tegen. Als je dit niet doet dan krijg je 5 jaar ongeluk... DIT IS ECHT WAAR!!!11 ik heb het zelluf gezien!!

Ik zal het eens proberen :p

Dotdns
05/01/07, 14:27
Ik heb ook gehoord dat je dit bericht naar minimaal 15 gebruikers moet versturen binnen 24 uur en dan kom je binnen 5 dagen de liefde van je leven tegen. Als je dit niet doet dan krijg je 5 jaar ongeluk... DIT IS ECHT WAAR!!!11 ik heb het zelluf gezien!!

Thomas vrijgezel ?
Daarmee dat ik geen foto van je vriendien tegenkwam
en dat is ook ECHT WAAR !! :p :p :p

EHS-Jerre
05/01/07, 14:29
Ik krijg regelmatig van dit soort mailtjes binnen nu vraag ik me af is dit waar ?

Renko

Hmm, is dit waar? :D :lovewht:

systemdeveloper
05/01/07, 14:55
ik stem ook voor de iq test bij registratie :D!

Of een user moderating system waarbij een gebruiker die -10 gewaardeerd wordt automatisch van het forum verwijderd wordt!

Strak plan. Dan nog een credietwaardigheids test erbij en het forum is weer opgeschoond. :)

crazycoder
05/01/07, 15:03
Strak plan. Dan nog een credietwaardigheids test erbij en het forum is weer opgeschoond. :)
En minimaal 3 servers in productie :)

phreak
05/01/07, 15:07
En minimaal 3 servers in productie :)


ik stem ook voor de iq test bij registratie !

Begint al ergens op te lijken

crazycoder
05/01/07, 15:59
Begint al ergens op te lijken
Minimum leeftijd 18 :p

<pakt een zak popcorn en cola>

t.bloo
05/01/07, 16:15
dus we hebben als minima:
- kredietwaardigheid
- kvk nummer
- > 3 servers
- > 18 jaar
- IQ

Die eerste drie kun je met geld regelen, die andere twee niet. Dat lijkt me dan dus discriminatie?

crazycoder
05/01/07, 18:11
dus we hebben als minima:
- kredietwaardigheid
- kvk nummer
- > 3 servers
- > 18 jaar
- IQ

Die eerste drie kun je met geld regelen, die andere twee niet. Dat lijkt me dan dus discriminatie?
Want?

Rijbewijs kan je ook pas halen als je 18 bent.

IQ? Je kan ook aan een vaardigheidstest denken. 10 vragen, antwoorden moeten via google te vinden zijn :)

DutchTSE
05/01/07, 18:15
Want?

Rijbewijs kan je ook pas halen als je 18 bent.

IQ? Je kan ook aan een vaardigheidstest denken. 10 vragen, antwoorden moeten via google te vinden zijn :)
En ook 5 inzichtsvragen, anders wordt het te makkelijk ;)