PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS vs DDS



Mistafa
05/01/07, 01:02
Beste,

Ik lees op veel site's verschillende dingen over wat nu precies het verschil is tussen VPS en DDS.

Zouden jullie mij dit is duidelijk uit willen leggen aub ?
En wat zoude jullie liever aan je klanten willen aanbieden ?
En welke software gebruiken jullie :rolleyes:?

Bvd :lovewht:,

Maico

Citruz.
05/01/07, 02:40
http://en.wikipedia.org/wiki/DDS

Als jij laat weten wat je precies met een DDS bedoelt zal ik de DDS van de VPS aftrekken elkaar om je het verschil te vertellen...

VantilborgICT
05/01/07, 02:46
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/DDS"]

Als jij laat weten wat je precies met een DDS bedoelt zal ik de DDS van de VPS aftrekken elkaar om je het verschil te vertellen...

Internet bestaat ook uit andere sites dan wikipedia. Google bijvoorbeeld.

VPS = Virtual Private Server
DDS = Dynamic Dedicated Server

Om even de vraag van de TS te beantwoorden:



DDS is veel uitgebreider dan VPS. Zo worden er bij DDS wel garanties toegewezen op de CPU (processorcapaciteit), terwijl dit bij VPS niet het geval is. Daarnaast zijn er bij DDS meer resources die bovendien worden gegarandeerd.

Bron: Hostnet.nl

gjtje
05/01/07, 07:11
't Is gewoon hetzelfde, alleen hebben DDS'en vaak hogere specificaties. Er wordt ook nog de term VDS gebezigd en dan is de mix compleet. :)

It-Biz
05/01/07, 17:52
Volgens mij is het ook gewoon hetzelfde. Het enige verschil is wellicht dat je DDS pas vanaf bepaalde specs als benaming ziet.

Swiftway-UK
05/01/07, 17:57
Het beste kun je voortaan de zoekfunctie gebruiken, in het volgende topic:

http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/107992-vps-dds-gezocht.html?highlight=vps+dds

Heb ik het helemaal uitgelegd.

Ik herhaal

"Een VPS deelt de resources van de fysieke server met verschillende VPS servers.

Een DDS is een virtualisatielaag op een dedicated server, zodat het eenvoudig is om de virtuele laag later te migreren naar een andere dedicated server, dit zorgt voor handige upgrade mogelijkheden zonder downtime en zorgt voor een makkelijk te backuppen omgeving.

In principe is het dezelfde techniek, alleen een DDS deelt geen resources met andere VPS op 1 fysieke server maar is 1 VPS geplaatst op 1 fysieke machine om later die VPS makkelijk te kunnen migreren, opschalen en synchroniseren naar andere hardware.

De laatste techniek gebruiken wij bijvoorbeeld op de database en mail server lagen van ons webhosting cluster."

MediaServe
05/01/07, 19:38
In principe is het dezelfde techniek, alleen een DDS deelt geen resources met andere VPS op 1 fysieke server maar is 1 VPS geplaatst op 1 fysieke machine om later die VPS makkelijk te kunnen migreren, opschalen en synchroniseren naar andere hardware.

Heb je hier een bron voor, of is dit jullie eigen definitie?

Swiftway-UK
05/01/07, 19:45
Heb je hier een bron voor, of is dit jullie eigen definitie?

Meerdere bronnen en ook de volledige naam is duidelijk:

Dynamic Dedicated Server

ivs
05/01/07, 20:46
Het beste kun je voortaan de zoekfunctie gebruiken, in het volgende topic:

http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/107992-vps-dds-gezocht.html?highlight=vps+dds

Heb ik het helemaal uitgelegd.

Ik herhaal

"Een VPS deelt de resources van de fysieke server met verschillende VPS servers.

Een DDS is een virtualisatielaag op een dedicated server, zodat het eenvoudig is om de virtuele laag later te migreren naar een andere dedicated server, dit zorgt voor handige upgrade mogelijkheden zonder downtime en zorgt voor een makkelijk te backuppen omgeving.

In principe is het dezelfde techniek, alleen een DDS deelt geen resources met andere VPS op 1 fysieke server maar is 1 VPS geplaatst op 1 fysieke machine om later die VPS makkelijk te kunnen migreren, opschalen en synchroniseren naar andere hardware.

De laatste techniek gebruiken wij bijvoorbeeld op de database en mail server lagen van ons webhosting cluster."

Toch zie ik vaak dat er een DDS aan wordt geboden met specificaties en een prijs waarbij ik toch vermoed dat er meerdere DDS-en op één fysieke server worden gedraaid.

frvge
05/01/07, 20:51
Ik had ook het idee dat VPS en DDS hetzelfde zijn. De Swiftway-definitie lijkt meer op een gewone dedicated server met hogere schaalbaarheid door virtualisatie... Dus als 'extra'. Want op zich is een Swiftway-DDS die niet gebruikt wordt of zal worden in een cluster een gewone dedicated server + virtualisatielaag.

Swiftway-UK
05/01/07, 21:10
Soms halen partijen de zaken door elkaar, inderdaad zie ik vaker dat DDS servers op een VPS worden aangeboden, maar dat staat er dan specifiek bij.

Ik snap niet zo goed waarom dat zo aangeboden word, ja het is schaalbaar naar een single server DDS maar het is een VPS (meerdere Private servers op 1 fysieke machine), zoals de term al aanduid zou het echt moeten gaan om het Dynamisch maken van Dedicated servers.

Bijvoorbeeld

http://www.layeredtech.com/news05/vpsplesk.shtml

"# VPS – VPS services provide a level of security and reliability and flexibility (with optional root access and application sets) above shared hosting services, while maintaining the same customer density and profitability of shared hosting.
# Dynamic Server– A high-end VPS offering with more resource guarantees and fewer customers on a server. Easy upgrades, burstable resources and customer troubleshooting and recovery tools all make Dynamic Servers a better service than dedicated servers.
# Dynamic Dedicated Server – Serve one dedicated customer on a single Virtuozzo instance with advanced self-management tools. Eliminate the danger of DDoS and easily migrate customers between physical servers for planned downtime and upgrades. "

MediaServe
06/01/07, 00:57
Zoals jij het zegt is het inderdaad wel het meest logische, maar ik zou het toch even navragen bij de betreffende partij. Zoals bij Flexservers bieden ze DDS aan met 20 GB hardeschijf en 256 MB geheugen. Opzich goed mogelijk natuurlijk, maar dit wekt wel de indruk dat de resources gedeeld worden.

Citruz.
06/01/07, 11:46
Vanaf de pagina's van Flexserves:

* Maximale systeemprestaties, met gegarandeerde hoeveelheid resources FlexDDS maakt optimaal gebruik van de server, dankzij de gepatenteerde Fair Share Technology van Virtuozzo. Deze technologie maakt het voor elke FlexDDS mogelijk de volledige server capaciteit te benutten indien er ongebruikte resources beschikbaar zijn. Daarnaast verzekert deze technologie elke FlexDDS van een gegarandeerde hoeveelheid resources


* Snelle en betrouwbare hardware, Dual Xeon processoren, Hardware Mirror RAID-1, minimaal 4 GB RAM geheugen

Ook PC-Extreme draaien er volgens de website meerdere DDS-en op een server.

Het is blijkbaar nog steeds niet duidelijk wat er precies met een DDS bedoelt wordt...

DiedX
06/01/07, 14:09
Volgens mij zijn er ook diverse definities van DDS. FS (waar ik gewerkt heb) had een VPS met garanties. De 1-VPS-op-1-dedicated definitie ben ik niet eerder tegengekomen.

MediaServe
06/01/07, 20:41
Ik begrijp dat toch niet helemaal. Bij een VPS geven wij ook garanties, dat je per virtuele machine sowieso een bepaalde hoeveelheid geheugen en processorkracht hebt. Daarnaast kan iedere virtuele machine de volledige resources van de fysieke machine gebruiken als de andere virtuele machines dat niet doen.

Het wordt er voor de gebruiker in ieder geval niet duidelijker op :)

gjtje
06/01/07, 23:39
Het feit dat SWSoft iets zegt betekent ook niet dat het de definitie is. ;)

Er zijn gewoon veel definities, DDS is ook gewoon een VPS met meer garanties, zelfs als je bovenstaand verhaald toepast. Het blijft een virtuele server die draait binnen een hardware node.

Mistafa
07/01/07, 18:14
Okéé,

Dankje iedereen...
Ik denk dat ik snap wat er met de techniek bedoelt word, maar dat in de praktijk vaak nog een rotzooitje is dus :p

Swiftway-UK
07/01/07, 19:23
Even logisch:

DDS = Dedicated Dynamic Server
waar komt daarin de term "virtual" in voor?

Dedicated server = Dedicated
DDS = Dedicated Dynamic Server = Dedicated maar Dynamisch
VPS = Virtual Private Server = Virtual
VDS = Virtual Dedicated Server = Virtual, andere term voor VPS

It-Biz
07/01/07, 20:05
In benaming en theorie klinkt het logisch, blijkbaar worden de termen in de praktijk doorelkaar heen gebruikt.

Apoc
07/01/07, 20:48
Swiftway; hoewel jouw definitie van DDS opzich redelijk logisch klinkt, is het niet alsof dat wat jij beschrijft ook de algemene definitie ervan is. Bedrijven als flexservers noemen hun grotere VPS's ook DDS (naar mijn mening is dat pure misleiding, maargoed).

Hoe dan ook, de term DDS zorgt nogal voor wat verwarring. Ik zou voor willen stellen om de hele term DDS simpelweg niet te gebruiken, gebruik in plaats daarvan gewoon "een dedicated server met 1 VPS erop" - dan begrijpt iedereen in een keer ook waar je het over hebt.

Mistafa
08/01/07, 14:45
Swiftway; hoewel jouw definitie van DDS opzich redelijk logisch klinkt, is het niet alsof dat wat jij beschrijft ook de algemene definitie ervan is. Bedrijven als flexservers noemen hun grotere VPS's ook DDS (naar mijn mening is dat pure misleiding, maargoed).

Hoe dan ook, de term DDS zorgt nogal voor wat verwarring. Ik zou voor willen stellen om de hele term DDS simpelweg niet te gebruiken, gebruik in plaats daarvan gewoon "een dedicated server met 1 VPS erop" - dan begrijpt iedereen in een keer ook waar je het over hebt.

Haha goed voorstel idd ;)
Maar oké ik snap het nu :p (denk ik dan toch...)
Maar welke software gebruiken jullie voor "DDS" (zelfde als VPS :o ?) ?

Swiftway-UK
08/01/07, 14:48
Haha goed voorstel idd ;)
Maar oké ik snap het nu :p (denk ik dan toch...)
Maar welke software gebruiken jullie voor "DDS" (zelfde als VPS :o ?) ?

Ja, zelfde software, SWsoft virtuozzo.

Apoc
12/01/07, 13:25
Yep hier ook Virtuozzo