PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting afgesloten - mijndomein.nl



seb8iaan
04/01/07, 17:54
Ik heb een .nl domein en hosting bij mijndomein.nl
De afgelopen maand heb ik 581Gb dataverkeer gegenereerd en hebben ze me afgesloten. Ik heb een FUP (fair use policy) en snap dat dit wat teveel van het goede is.
Nu geven ze me de volgende melding: "Deze website is tijdelijk afgesloten wegens excessief dataverkeer. Zodra het verkeer naar deze site is verminderd zal deze weer on-line komen".

Maar aangezien ze me statistieken pagina afgesloten is kan ik niet zien waae dit verkeer vandaan komt. Tevens hebben ze mijn FTP toegang gesloten dit zorgt er ook voor dat ik niets aan de huidige situatie kan doen. Na contact te hebben ze gezocht hebben ze me nagelaten om hierop te reageren. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen?

BsHosting
04/01/07, 18:15
ja gewoon bellen naar hun ofzo.

en een host zoeken zonder FUP policy dat bestaat nl gewoonweg niet.

JanSmit
04/01/07, 18:28
Wel knap dat je met 500 MB bijna 600 GB verkeer haalt :W:

gr

Jan

Remigius
04/01/07, 18:40
Tsja, ik ben bang dat de enige die je hiermee kan helpen is mijndomein.nl. FUP kan natuurlijk niet, maar ze moeten wel duidelijk zijn wat hieronder valt en wat de klant kan verwachten. Mocht dit in de voorwaarden staan zijn waarschijnlijk de maatregelen ook bekend. Probeer even mijndomein te bellen en er samen uit te komen.

Glenn
04/01/07, 18:40
ja gewoon bellen naar hun ofzo.

en een host zoeken zonder FUP policy dat bestaat nl gewoonweg niet.

Jawel hoor, wij stellen gewoon duidelijke eisen aan de traffic. Doen veel andere hosters ook. FUP = bullshit.

BsHosting
04/01/07, 18:48
duidelijke eisen is geen fair use.

wat voor de ene fair is is voor de andere niet fair.

gewoon harde limieten krijg je ook geen gezeik achteraf

Glenn
04/01/07, 18:52
duidelijke eisen is geen fair use.

wat voor de ene fair is is voor de andere niet fair.

gewoon harde limieten krijg je ook geen gezeik achteraf

Duidelijke eisen == harde limieten.
Duidelijke eisen =! FUP.

Remigius
04/01/07, 19:08
Glenn & BsHosting:
Lees jullie berichten nog even na; jullie zeggen allebei hetzelfde ;)

Randy
04/01/07, 19:25
De FUP van MijnDomein.nl:


Voor het gebruik van mijndomein.nl geldt een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat je in principe ongelimiteerd dataverkeer (bezoek) hebt. mijndomein.nl kan echter ingrijpen wanneer je significant meer dataverkeer verbruikt dan het gemiddelde.

Ik vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt met 500 mb opslag liefst 581+ Gbyte dataverkeer te genereren. Ik mag hopen dat deze telling niet vanaf 1-1 is? Dit is (en dan moet ik me inhouden) inderdaad 'significant' meer. Aanzienlijk meer zelfs dan de gemiddelde webserver van een gemiddelde WHT'er hier.

DutchTSE
04/01/07, 19:36
ik heb laatst een prodigy liveset gehost voor hun fansite (met toestemming enz), was 100mb groot en trok 280 GB in 3 dagen tijd.. het is dus wel te verklaren ;)

t.bloo
04/01/07, 21:45
potjandorie, een accountje van 2 tientjes en dan meer dan 500 GB gebruiken in een maand daarvoor zou je bij ons een rekening na krijgen van 1000 euro...

hebben ze je niet gewaarschuwd tussentijds dat het wat hard ging? tijdig keuzes geboden? ik kan me niet voorstellen dat dit 30 dagen ongemerkt aan de gang is geweest.

ik zou ze even bellen en zeggen dat het je spijt en dat je graag bij je bestanden zou willen om ze weg te halen ofzo.

BsHosting
04/01/07, 21:52
@ t.bloo

als er FUP opzit krijg je dat bij een rechtbank niet gewonnen.
ik zie dit meer als een grove fout van mijndomein.

hun nemen het risico FUP aan te bieden zonder je klant een duidelijke harde limiet te geven is vragen om problemen.

waarom moet TS door het stof gaan voor hun, als je duidelijk bent tegen je klanten en niet gruwelijk wilt oversellen dmv FUP die voor iedere gebruiker toch anders ligt maak je gewoon duidelijk afspraken pakket a 2gb pakketb 5gb etc etc.

bespaart een hele hoop gezeik achteraf.

wonko
04/01/07, 22:37
als je al FUP aanbiedt, denk ik dat je bij 'overschreiding' (als dat al kan...) minstens vooraf moet waarschuwen, en niet gelijk dichtschroeven. Ik zou dus de schuld ten dele bij mijndomein leggen (voor het niet waarschuwen, en voor het aanbieden van FUP als misleidende verkoopsargumenten)

t.bloo
04/01/07, 22:38
@ bs

wij zijn het eens

ik kan me dan ook niet voorstellen dat mijndomein dit soort dingen niet beter in de gaten houdt. TS doet er daarom verstandig aan om ze nog maar eens te bellen. alleen denk ik niet dat hij moet verwachten binnenkort weer een halve terabyte weg te zetten voor die twee euro :)

BsHosting
04/01/07, 22:48
@ t.bloo

is ook weleens leuk om het eens te zijn in het nieuwe jaar he.

amygdela
04/01/07, 23:17
In principe is er toch geen probleem? TS verbruikt VEEL te veel dataverkeer, je webhoster sluit je af omdat het uit de hand loopt en vermeld keurig netjes dat je website weer online komt als het verkeer weg is. Ik neem aan dat dat toch als de stream niet meer gevonden kan worden zo over is met het verkeer? Dan zal je website ook spoedig wel weer online komen. Je hebt mijndomein.nl wel op kosten gejaagd :) En zoals ze vermeld hebben in hun algemene voorwaarden hadden zij eerder moeten reageren als ze vonden dat jouw verkeer een beetje te gek werd.

crazycoder
04/01/07, 23:24
Ik heb een .nl domein en hosting bij mijndomein.nl
De afgelopen maand heb ik 581Gb dataverkeer gegenereerd en hebben ze me afgesloten. Ik heb een FUP (fair use policy) en snap dat dit wat teveel van het goede is.

Ik heb afgelopen nacht niet zo lang geslapen, dus misschien vat ik het daarom niet helemaal.

Dit gaat over dataverkeer over december 2006? Dat is immers afgelopen maand. Zo ja, waarom dan achteraf de site uitschakelen?

Bento
08/01/07, 00:38
ik heb laatst een prodigy liveset gehost voor hun fansite (met toestemming enz), was 100mb groot en trok 280 GB in 3 dagen tijd.. het is dus wel te verklaren ;)
Uhuh :) Heb zelf ook 500 mb online welke momenteel 200+ GB doet :P

snaaps
10/01/07, 09:24
Gewoon even bellen

vragen of ze je account even online willen zetten zodat je de bestanden welke veel dataverkeer genereren kan verwijderen.

het lijkt mij sterk dat als je dit normaal vraagt en eventuele excuses aanbiedt dat ze je account niet online willen zetten.

Ik geloof niet dat ze gezegd hebben we wachten tot het dataverkeer minder is geworden, dit kan namelijk niet als je account offline is.
(mischien kijken ze naar de connecties naar je site?)